Spore upprör kristna *

Medlem

Ja, vilka idioter...
Religion är för svaga människor.

Medlem
Skrivet av pileofnuts:
Skrivet av FPS100:

http://www.zeitgeistmovie.com/ kolla part 1 och inta den informationen snälla, tycker synd om dig

Zeitgeist är inget annat än konspirations-mumbojumbo och innehåller mängder av faktafel, förvrängningar av fakta och rena påhitt.

Är alla "söner" och händelser kopplade till Horus samt övriga omnämnda ända fram till Jesus påhittade?

Inaktiv

Men hela kristendomen är ju ett jävla skämt samt alla andra religioner med. Att man kunnat hjärntvätta en hel planet att tro på det det är ju det mest skrämmande, tur det finns några som inte är lurade....

Inaktiv

LOL! fyfan för religion.

Inaktiv

herregud, den här gången ska jag inte skriva något hatiskt...men har dom inget bättre att göra?

edit:
http://antispore.com/2008/09/10/mr-wright-strikes-again/

ROFLZ

Inaktiv

"I don’t have these beliefs just because I want to, I have them because they are the beliefs that I was raised in." -antispore.com

Kommentarer överflödiga.....


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av elak.:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av elak.:
Skrivet av hobbytyrant:

Antispore = fejk
Lite smårolig "hoax" ändå...

Och ändå skiter folk här på sig av upphetsning...

Ja men nu är det så att någon medvetet försökt att få människor att gå i taket. FZ brukar dessutom då och då ta upp konstigheter som rör kritik riktad mot spel och därför var det inte svårt för många att tro att sidan och påståendet var seriöst. För visst är scenariot sannolikt?

Jag tror att du missar min poäng - detta är en tråd där 99% av alla inlägg handlar om hur dumma och lättprovocerade kristna är. Jag vet inte vad jag ska dra för slutsatser av att ni spontant bräker ut ert hat som de får ni är men faktum är att det är en fejksida som bekräftar era fördomar och ni blev fruktansvärt provocerade av den. Kan det vara så pass att ni inte är ett dugg bättre än det ni kritiserar.

Jag står för min åsikt som är baserad på tidigare erfarenheter av vad kristna fanatiker hittar på. Så nej, det är inte fördomar vi talar om här utan de flesta såg detta som något som kristna fanatiker garanterat hade kunna få för sig att göra.

Men du, om du faktiskt läser vad jag skriver så säger jag aldrig att du är den enda som skiter på sig av upphetsning utan att i stort sett varenda rationell, kritiskt tänkande ateist på det här forumet svalde den här bluffartikeln med hull och hår och som en konsekvens av detta besudlade de insidan av sina underkläder av ren och skär agitation.

Om man sedan granskar uttalandena så finner man förbluffande exempel på slutledningsförmåga i stil med:

"De som gjorde sidan är dumma. De som gjorde sidan är kristna. Alla kristna är dumma."

"De kristna vill förbjuda en massa saker. Det är dumt att vilja förbjuda saker. Låt oss förbjuda de kristna."

"Jag hatar kristna. Kristna är dumma."

Sen efter lite mothugg så kryper exceptionella prov på tolerans fram:

"Ok då, alla kristna är inte dumma, det finns faktiskt kristna som tänker ungefär som mig. Kristna som tänker som mig är snälla, de andra bör vi dock förbjuda."

Men ok, jag antar att det är viktigt för ditt ego att vi fokuserar på just dig, så låt oss för en sekund ignorera faktumet att ni kollektivt sett beter er som efterblivna tvååringar. Du pratar om kristna fanatiker - vilka är dessa? Hur kommer det sig att "kristna fanatiker" lite obemärkt blir "kristna"? Märker du skillnaden? Märker du hur generaliseringen smyger sig in i argumentationen. DET min vän baseras på fördomar om något.

Medlem

Inte för att jag på något sätt försvarar eller tycker om spelet Spore men för att deras sagoböcker inte har några som helst konkreta bevis på att allt som det skrivs om verkligen hänt. Vi har i alla fall en del fakta om evolutionen, bevis och fynd med för den delen. Kristna har det ju bara uppe i skallen.

Nej, ner med kristna (säg vad ni vill) och låt oss gamers vara. Annars DDOS:ar vi er.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Nä nu jävlar jag tycker att vi bojkottar varenda religion!


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Medlem

Vilken tur att många shooters har respawn-funktion, det symboliserar ju återuppståndelse... Synd bara att alla bryter mot "Du skall inte dräpa." Inte fan klagade de då...

Löjligt.

Hitta på nåt bättre och inse att evolutionen är bevisad...

Medlem

Ungefär lika underhållande att läsa som godhatesfags eller godhatessweden.

Troll är till för att ignoreras.

Medlem
Skrivet av elak.:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av elak.:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av elak.:
Skrivet av hobbytyrant:

Antispore = fejk
Lite smårolig "hoax" ändå...

Och ändå skiter folk här på sig av upphetsning...

Ja men nu är det så att någon medvetet försökt att få människor att gå i taket. FZ brukar dessutom då och då ta upp konstigheter som rör kritik riktad mot spel och därför var det inte svårt för många att tro att sidan och påståendet var seriöst. För visst är scenariot sannolikt?

Jag tror att du missar min poäng - detta är en tråd där 99% av alla inlägg handlar om hur dumma och lättprovocerade kristna är. Jag vet inte vad jag ska dra för slutsatser av att ni spontant bräker ut ert hat som de får ni är men faktum är att det är en fejksida som bekräftar era fördomar och ni blev fruktansvärt provocerade av den. Kan det vara så pass att ni inte är ett dugg bättre än det ni kritiserar.

Jag står för min åsikt som är baserad på tidigare erfarenheter av vad kristna fanatiker hittar på. Så nej, det är inte fördomar vi talar om här utan de flesta såg detta som något som kristna fanatiker garanterat hade kunna få för sig att göra.

Men du, om du faktiskt läser vad jag skriver så säger jag aldrig att du är den enda som skiter på sig av upphetsning utan att i stort sett varenda rationell, kritiskt tänkande ateist på det här forumet svalde den här bluffartikeln med hull och hår och som en konsekvens av detta besudlade de insidan av sina underkläder av ren och skär agitation.

Om man sedan granskar uttalandena så finner man förbluffande exempel på slutledningsförmåga i stil med:

"De som gjorde sidan är dumma. De som gjorde sidan är kristna. Alla kristna är dumma."

"De kristna vill förbjuda en massa saker. Det är dumt att vilja förbjuda saker. Låt oss förbjuda de kristna."

"Jag hatar kristna. Kristna är dumma."

Sen efter lite mothugg så kryper exceptionella prov på tolerans fram:

"Ok då, alla kristna är inte dumma, det finns faktiskt kristna som tänker ungefär som mig. Kristna som tänker som mig är snälla, de andra bör vi dock förbjuda."

Men ok, jag antar att det är viktigt för ditt ego att vi fokuserar på just dig, så låt oss för en sekund ignorera faktumet att ni kollektivt sett beter er som efterblivna tvååringar. Du pratar om kristna fanatiker - vilka är dessa? Hur kommer det sig att "kristna fanatiker" lite obemärkt blir "kristna"? Märker du skillnaden? Märker du hur generaliseringen smyger sig in i argumentationen. DET min vän baseras på fördomar om något.

Guud så självcentrerad jag är...

"vi talar om här utan de flesta såg detta som något som kristna fanatiker garanterat hade kunna få för sig att göra."

Det är uppenbarligen inte jag som har lässvårigheter...

edit: Och att säga "kristen fanatiker" är inte på något sätt att generalisera, snarare tvärt om. Ser inte problemet som du talar om.

Wow säger jag bara… Vilket känsligt ämne detta är för många kristna, jag tycker att det säger en del. Jag menar om man inte tolererar andra åsikter/fakta och dessutom försöker tysta/döma källorna så kan man inte vara säker på sin egen sak. Rätta mig om jag har fel: Vad är annars anledningen till denna cirkus?

"spore upprör kristna"

HA HA HA HA HA HA

Sicken muppar alla dessa jävla religiösa TÖNTAR .

Religion är skit ....ALL religion oavsett inriktning och vilken jävla tomte de än tror på .

De borde hålla sin tro för sig själva och ge fan i att försöka pracka på andra människor sina vrikade tankar eller försöka att tvinga andra att anpassa sig efter deras regler .


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Inaktiv
Skrivet av elak.:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av elak.:
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av elak.:
Skrivet av hobbytyrant:

Antispore = fejk
Lite smårolig "hoax" ändå...

Och ändå skiter folk här på sig av upphetsning...

Ja men nu är det så att någon medvetet försökt att få människor att gå i taket. FZ brukar dessutom då och då ta upp konstigheter som rör kritik riktad mot spel och därför var det inte svårt för många att tro att sidan och påståendet var seriöst. För visst är scenariot sannolikt?

Jag tror att du missar min poäng - detta är en tråd där 99% av alla inlägg handlar om hur dumma och lättprovocerade kristna är. Jag vet inte vad jag ska dra för slutsatser av att ni spontant bräker ut ert hat som de får ni är men faktum är att det är en fejksida som bekräftar era fördomar och ni blev fruktansvärt provocerade av den. Kan det vara så pass att ni inte är ett dugg bättre än det ni kritiserar.

Jag står för min åsikt som är baserad på tidigare erfarenheter av vad kristna fanatiker hittar på. Så nej, det är inte fördomar vi talar om här utan de flesta såg detta som något som kristna fanatiker garanterat hade kunna få för sig att göra.

Men du, om du faktiskt läser vad jag skriver så säger jag aldrig att du är den enda som skiter på sig av upphetsning utan att i stort sett varenda rationell, kritiskt tänkande ateist på det här forumet svalde den här bluffartikeln med hull och hår och som en konsekvens av detta besudlade de insidan av sina underkläder av ren och skär agitation.

Om man sedan granskar uttalandena så finner man förbluffande exempel på slutledningsförmåga i stil med:

"De som gjorde sidan är dumma. De som gjorde sidan är kristna. Alla kristna är dumma."

"De kristna vill förbjuda en massa saker. Det är dumt att vilja förbjuda saker. Låt oss förbjuda de kristna."

"Jag hatar kristna. Kristna är dumma."

Sen efter lite mothugg så kryper exceptionella prov på tolerans fram:

"Ok då, alla kristna är inte dumma, det finns faktiskt kristna som tänker ungefär som mig. Kristna som tänker som mig är snälla, de andra bör vi dock förbjuda."

Men ok, jag antar att det är viktigt för ditt ego att vi fokuserar på just dig, så låt oss för en sekund ignorera faktumet att ni kollektivt sett beter er som efterblivna tvååringar. Du pratar om kristna fanatiker - vilka är dessa? Hur kommer det sig att "kristna fanatiker" lite obemärkt blir "kristna"? Märker du skillnaden? Märker du hur generaliseringen smyger sig in i argumentationen. DET min vän baseras på fördomar om något.

Att sidan är fejk stämmer inte.
Hur hade världen sett ut utan religon? Bättre tror faktiskt jag.
Jag vet att alla kristna inte är idioter, men tänk hur mycket skada religonen har gjort, civila personer har blivit hjärntvättade och många har dödats för att man inte har trott på "rätt" religon, vad har religonen gjort, nämn tio saker så kanske jag tänker om.
Om man fortfarande säger att religonen har gjort så mycket, så ska jag ge er ett exempel ( extremt, men bara för att nå fram )
Det är som att säga
" Hitler var bra, byggde motorvägar, hus och sänkte skatterna, han gjorde bara några dåliga saker några gånger"

Jag acepterar vad du tror, allah, budda, shiva, ganesh, mm. Men säg inte att religon har gjort så bra saker.

Ps. Här är en till fråga, vissa kristna försvarar sin tro med att
" men den här är flera hundra år gammal, medan ni kom på era påhitt bara för några år sedan"
Men tänk så här då: Om det är så dom resonerar, borde hinduismen stämma mer en er egen. Och om gud finns, är jag 70%procents säker på att vi tillber "fel" religon

Medlem

Jag protesterar mot bibel, den strider mot vetenskapliga värden.

Inaktiv
Skrivet av skoeldpadda:

Jag protesterar mot bibel, den strider mot vetenskapliga värden.

Om du nu säger så där kan du ju beskriva hur vi kom till? Gud skapade jorden och oss på 6 dagar det tror iaf jag på.

Medlem

Religion är till för att förtrycka den stora massan, folk som tänker lite själv ser snart att det bara är sagor och fantasi.

Medlem
Skrivet av The_Calle:

Ähhh de kristna har ju Black & white

Dom har även Painkiller där du dödar demoner i guds namn.

Medlem

Jag blev i alla fall grundlurad .

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Är alla "söner" och händelser kopplade till Horus samt övriga omnämnda ända fram till Jesus påhittade?

Det var ganska länge sedan jag läste in mig på Zeitgeist, så jag vågar inte säga om något specifikt från filmen är sant eller inte. För den intresserade finns lättillgänglig information på nätet som ifrågasätter mycket av vad som presenteras i filmen. Jag kan rekommendera JREF-forumen där skeptiker med sund logik och vetenskap sliter psedovetenskap och konspirationsteorier i stycken.

Medlem

Detta är ju bara för bra för att vara sant. Vist, det handlar inte om religion och spelet består av det som dem inte tror på. Men för sjutton, när ska dem fatta att vi lever i 2000-talet!


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem

Hahaha men för tusan om det strider så mycket mot deras tro så köp inte spelet helt enkelt. Varför måste folk grina om sånt här vill dom inte att barnen ska spela det för att dom lär sig sånt som är emot religionen då får dom väl hindra ungarna från att köpa det.

Finns väl en uppsjö med spel som har kristen inriktning och så vidare men inte klagar jag som ateist på det.

kanske dags att religionerna faktiskt inser att evolutionen finns dom kunde ju faktiskt med tiden erkänna att jorden är rund och inte ligger i centrum av universum...

Medlem

Oväntat att tråden illa kvickt får 5milj responses. Det är bara för enkelt att angripa för att vara underhållande. Ignorera snubben så försvinner han. Uppmärksamma han och han får fler som följer honom, typ.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Finns inget som skrämmer mig mer än dessa kristna och "born-again christians".
Speciellt i USA, där jag bott i många år och sett det med egna ögon.

Helt OTROLIGT att man kan vara så obegåvad och bara allmänt lättlurad att man förnekar evolutionen.

Påstå att jorden är 6000 år gammal haha..

Därför USA är så puckat som det är, den stora massan som bor på mindre orter först och främst lever i en fantasivärld.

Stat och religon hör i högsta grad ihop, "god bless america" och så vidare.
Bush senior som ville ta ifrån alla atheists deras medborgarskap.

Sjukt land.

Kallar evolutionen för en "monkey circus".

Det är så otroligt korkad att man vägrar se på dom bevis som finns.
Bara det att Darwin kom med alla dessa påståenden, sen 150 år senare så får vi tillgång till DNA och alla tror att man nu kan blåsa hål i hela teorin.

Tvärtom så BEKRÄFTADE man med DNA allt som Darwin förutsagt, 150 år innan man hade tillgång till modern DNA teknik.
Sug på den, kristna idioter.

Jag kan förstå att folk trodde på gud innan forskning var så utspredd som den är.
Vikingarna som hör åska, och förklarar det med att Tor åker i sin vagn.

Men nu VET man ju varför åska förekommer, liksom man VET hur gammal jorden är, och att evolutionen är ett faktum.

Nej, religon är verkligen för de svagsinta.
Okay om man tror på någon form av ett högre väsen eller är spirituell, men att tro direkt på bibeln specielt är ett skämt.

Medlem

Religion, att man lyckats pumpa in så himla mycket skitsnack i så himla många är riktigt bra gjort! Undra hur rika och respekterade de kräken blev på det hela. Ännu roligare hur folk fortfarande tror på allt!?

Och att man aldrig kan få dem att inse hur det ligger till heller. De kan enkelt svara, det var Gud som gjorde, skapade, hittade på det o.s.v.

För övrigt får ni gärna tro på va fan ni vill men håll det för er själva..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hehe... enligt gammal god forumsed är det ingen som läser tråden innan dom svarar.


signatur
Medlem

Sånt här blir man bara så jävla trött på..seriöst i mina ögon har varken gud eller jesus existerat, det är lika mycket myt som alla de andra gudarna som folk trodde på förr om tiden.
Kristet folk är riktiga idioter som är döva för att höra sanningen om att det dem tror på faktiskt inte existerar.
Ni får tycka vad ni vill men jag tänker inte ändra min åsikt.


signatur

<3

Medlem

Folk får tro vad dom vill, bara dom inte försöker att tvinga på andra deras tro!
"Will writght is brainwashing..." Ah, var det så det var? Kristendom och andra religioner kan väl aldrig hjärntvätta folk? Det är ju en stor kult där man indoktrineras från barnsben att tro på diverse "högre makter".

Själv är jag ateist, men jag går inte runt och försöker påtvinga folk att släppa sin tro.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Skriv svar