NERF FEAR FÖR FAN!!!

Medlem

Nej, warlocks är inte balanserade som det ser ut nu. Tragiskt nog spelar jag Warrior, det funkar inte alls just nu i PVP.

Om jag bara PVPade skulle jag börja levla upp en mage eller warlock snabbt nu innan TBC och börja köra den som min main, för Warrior i PVP är inte kul alls. Alla klasser kan äga mig one on one. Tack och lov så är jag protection specad och tankar mest i min guild.

Medlem

Zzz is all I've got to say.

Warlocks är smått gimp för PvE-dps, aldrig top10 på dmglist vad jag märkt.

edit; ding 500 posts :@

Medlem

Dyppe oftast pga Threat problem som blizzard var så snälla att totalt eliminera för t.ex. Magiker med deras -30% threat talents.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Eruku:

Nej, warlocks är inte balanserade som det ser ut nu. Tragiskt nog spelar jag Warrior, det funkar inte alls just nu i PVP.

Om jag bara PVPade skulle jag börja levla upp en mage eller warlock snabbt nu innan TBC och börja köra den som min main, för Warrior i PVP är inte kul alls. Alla klasser kan äga mig one on one. Tack och lov så är jag protection specad och tankar mest i min guild.

Men konstigt att du får däng om du är tank (vilket du visserligen inte borde få ändå... Paladin nån?)

Testa att fixa ett fett stats 2h eller 2 st 1h och massa +hit gear och specca fury så skall du se att det går lite bättre.


signatur
Inaktiv

heeh jag kör Fury warr och kutar runt med 1400+ AP självbuffad och 1800+ med polarna.. det funkar bara inte, man får stryk mot alla klasser nu, verkligen alla! nu snackar jag givetvis likvärdig gear. Mages äter upp mig på nån sekund, hunters får man aldrig tag på, shamans får igen 2-5000hp utan att kasta en enda heal (dom flesta jag sett nu är speccade så iaf) Rogues stunnar ihjäl en utan problem, druider kan man ta ibland faktiskt, om dom e dåliga... är det en laseruggla så kan det vara knepigare :/ präster har bubblan så man inte får ett enda rage. sen warlocks ska vi inte ens tala om

min enda lösning på detta är att ge warriors en natural resistance skill, som ökar resistance var 10e lvl eller liknande, typ 100 bas resistance på lvl 60.

Prästers bubbla ska finnas i holy trädet så den inte kan användas med shadowform alls..

och warlocks pet ska nerfas ordentligt, bara dom som gör det ojämnt, för dps har inte locks mycket utav alls, trots alla dot´s (vilket jag tycker e skumt faktiskt)
för som det ser ut nu är det inte ens roligt

Inaktiv

Ok... Eller så får warrior inte någon resistance, speciellt då det skulle skapa en massa whine från alla andra klasser.

Ta med en polare som kan dispella power word: shield om du känner att det är svårt att ta sig genom.

Och att de flesta warlocks pet har skit kass DPS, speciellt mot plate armor har du förstås inte tänkt på? Jag tänker mer på hunters pets som slår mer skada än en warlocks oftast, men samtidigt har 1.0-1.5 attackspeed, och kan slänga iväg "claw" mellan varje slag för att få in ett slag dubbelt så ofta, vilket gör att casters inte kan få iväg en enda spell med cast time.

Och btw, alla warlocks pets har visst 2.0 attackspeed.

Sen får man väl dricka en Free action potion när du går i combat mot en rogue. Inte alltid de har tid att stealtha fram till dig utan att du kan se dem innan de stealthat.

Och kanske använda din insignia som tar bort stuns.

Inaktiv

okej en förklaring kanske vore på sin plats.

1. res skulle skapa whine? givetvis, det blir alltid whine när en klass blir balanserad, då fighter som var garanterad vinst inte är det längre.

2. en polare för att ta ihjäl en präst? du tycker inte att det blev obalanserat redan där?

3. att warlocks pet inte har någon dps har inget med saken att göra, det är sakerna dom ger, tex 60 res till allt, spellock, charge, 40% mindre phys dmg, osv osv

4. inte alltid man har en free action med sig. eller insignian på sig för den delen, även om man har insignian så håller rogues så fruktansvärd dps på plate (inget fel där inte) att det spelar liten roll.

Medlem

Fast präster behöver väl ändå sin bubbla? Oftast är det den enda saken som håller en vid liv, speciellt om man försöker PVP heala som Holy, vilket jag gör.


signatur

Videomupp

Inaktiv

det jag menar WildThing, du är holy, dvs behöver bubblan, så om den sitter i holy trädet gör det inget däremot shadow är löjligt starka vs melee och enligt mig behövs den inte då, alt inte lika stark/ger rage när man slår på den med. bara en idé

Inaktiv

Grejen med priests är att deras shadow spells inte har någon anti-interrupt talents, så ifall man inte haft skölden skulle mind flay inte få ticka en gång mot spelare med 2 vapen.

Sen att man måste specca 31 poäng demonology för att få bonusar från pets gör ju ingen skillnad förstås? Sen kör ju de flesta succubus eller felhunter i PvP, vilket förstås ger extra skada eller resistances, men som warrior borde ju resistances inte vara så farligt, och Succubus är väldigt sårbar med låg hp och armor.

Och en sista grej, förstå att World of Warcraft inte är balanserat för 1on1 PvP. Det är dumt, men det är blizzards val, men detta skapar också det roliga faktum att det bästa 10 manna party man kan ha är 10 paladins eller 10 hunters.

Inaktiv

javisst klart att präster får svårt om dom blir interrupted det håller jag helt klart med om, men du tycker fortfarande inte att skölden håller aningen för bra?

Grund bonusen från per finns ju alltid, tex seduce, sacrifice osv, där jag tycker locks blir så starka. sen om man e demon så är man helt enkelt ännu starkare.
De flesta locks kör ju med Felguard nu, just pga att den äger stenhårt både i PvP och att grinda. en succubus får man ju inte tag på för den e osynlig!? och sen står man ju där som ett fån och undrar vad man ska ta sig till.

Javisst WoW är ett team spel som enligt mig skulle ha ett helt utbytt balanserings team igång från dag 1 känns som att den som skrek högst i början var rogue mastern och han som hade hand om shamaner sen spårade det bara ur..

vet dock inte om jag håller med om din uppställning för det ultimata partyt, tror mer att en helt balanserad grupp fungerar bäst. nog för att jag skulle lägga benen på ryggen om det kom 10 locks springande

nä tebax till att levla min warlock

Medlem

Haha.. warlocks enda bra spell ju.. fear..
Nerfa bubbleboys me sina 3s stuns sedan nån annan stun åsså när man nästan har dem bubble så kommere å trycker ner en mindre hammare i halsen på en..


signatur

Being sober on a bus is, like, totally different than being drunk on a bus.
-Ozzy Osbourne

Medlem
Skrivet av Takt:

javisst klart att präster får svårt om dom blir interrupted det håller jag helt klart med om, men du tycker fortfarande inte att skölden håller aningen för bra?

Grund bonusen från per finns ju alltid, tex seduce, sacrifice osv, där jag tycker locks blir så starka. sen om man e demon så är man helt enkelt ännu starkare.
De flesta locks kör ju med Felguard nu, just pga att den äger stenhårt både i PvP och att grinda. en succubus får man ju inte tag på för den e osynlig!? och sen står man ju där som ett fån och undrar vad man ska ta sig till.

Javisst WoW är ett team spel som enligt mig skulle ha ett helt utbytt balanserings team igång från dag 1 känns som att den som skrek högst i början var rogue mastern och han som hade hand om shamaner sen spårade det bara ur..

vet dock inte om jag håller med om din uppställning för det ultimata partyt, tror mer att en helt balanserad grupp fungerar bäst. nog för att jag skulle lägga benen på ryggen om det kom 10 locks springande

nä tebax till att levla min warlock

Och jag antar att gay-elf warriors och hunter + pet inte kan gömma sig med shadowmeld heller (som för övrigt funkar mitt på dagen på ett öppet fält "wtf!?"). Eller varför inte detta citat som en polare skrev:

[02:59:35] <Svag> stor-röd-hunter speccen är värst
[02:59:37] <Svag> som warrior
[03:00:00] <Svag> charge immune, hamstring immune, intercept immune, intimidating shout immune, piercing howl immune
[03:00:02] <Svag> sen är man död

Detta spel är inte balanserat runt 1on1 och 10 st peldins some healar och roterar skölden är inte helt lätt att få död på och hunter pets får dessutom all res och stamina eller vad det är med T1-2 set. Sen att pets sen patchen scalear med huntern och att Arcane shot crittar runt 1500 är normalt har väl inte till saken att göra heller?


signatur
Inaktiv

kan folk SNÄLLA skaffa lite erfarenhet på 60 innan dom börjar ha svinmkt åsikter skrivna i sten om alla andra klasser? kthx?

shadowpräster med bra gear vs folk med bra gear, balanserat (inte lika balanserat med shadowpräster vs folk med halvkasst gear dock)
disc/holy-präster vs folk med bra gear - prästen dör, det tar ett tag bara, få in en enda jävla timad pummel och du kommer vinna.. får jag inte ha min sköld i pvp.. eh.. vafan ska jag ha då? min flash heal som alltid är counterspellad/kickad/silencad/pummlad/spell lockad/silence shotad/??
holy/disc-präster behövde leva längre, för dom är pvp-tanks, om du missat det, och shadowpräster dör mot folk med bra gear.. så äre bara


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv

hm, här har vi en diskussion i vanlig trevlig ordning och du behöver lägga in ett enda inlägg för att få alla som läser det på dåligt humör. grattis.

btw åsikter kan ändras med hjälp av diskussion så prova svara med något som faktiskt tillför något, eller läsa tidigare posts före inlägg, tack.

Inaktiv

Nej Takt, du whinade.

Inaktiv

jag påstod inte att jag kan klassen warlock mer än ur ett perspektiv sett utifrån, men när du får för dig att skölden är för stark och inte ens fattar vad den är till för så blir det lite frustrerande Takt
bara för att du inte instamördar en präst lika snabbt som vissa andra klasser är det ingen poäng med att lipa "OBALANSERAT!"


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Om man ska whina på något så måste man spela klassen till 60 sen lite till, ananars har man svårt o se hur balanserat spelet är.

Inaktiv

alright, var trött igår och blev lite kinkig på hur du skrev meddelandet, sry. men däremot kan jag citera mig själv "Prästers bubbla ska finnas i holy trädet" var min åsikt som du missade..

Satan, det där uttrycket du sa just fungerar åt båda hållen

har däremot en film som ni borde se:
http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=31713

cheers

Medlem
Skrivet av Takt:

alright, var trött igår och blev lite kinkig på hur du skrev meddelandet, sry. men däremot kan jag citera mig själv "Prästers bubbla ska finnas i holy trädet" var min åsikt som du missade..

Satan, det där uttrycket du sa just fungerar åt båda hållen

har däremot en film som ni borde se:
http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=31713

cheers

dålig_warrior_förlorar_i_stageade_dueller.avi ? ;_;


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av prikk:

kan folk SNÄLLA skaffa lite erfarenhet på 60 innan dom börjar ha svinmkt åsikter skrivna i sten om alla andra klasser? kthx?

shadowpräster med bra gear vs folk med bra gear, balanserat (inte lika balanserat med shadowpräster vs folk med halvkasst gear dock)
disc/holy-präster vs folk med bra gear - prästen dör, det tar ett tag bara, få in en enda jävla timad pummel och du kommer vinna.. får jag inte ha min sköld i pvp.. eh.. vafan ska jag ha då? min flash heal som alltid är counterspellad/kickad/silencad/pummlad/spell lockad/silence shotad/??
holy/disc-präster behövde leva längre, för dom är pvp-tanks, om du missat det, och shadowpräster dör mot folk med bra gear.. så äre bara

OMG vilken planet spelar du wow på!??? GIEV!!

Har inte alls denna uppfattning, får spö av shadowpräster 10 fall av 10. Ibland jag dödat dem som warrior men det berot mest på tillfälligheter, som låg mana, ha tur med att critta alla slag osv.

Och disc/holy präster, har du kollat in kylistan film?

http://www.worldofraids.com/forum/viewtopic.php?t=1821

Det som är drygt med präster sköld är att man inte får någon rage, det är sjukt obalanserat imo.

Medlem

google video or it didnt happen :\


signatur

shortbow.gif

Inaktiv

Om en klass vinner i en WoW film så är den ju helt klart imba

Medlem

Det där var iförsig en tbc prälle med prayer of mending. Filmen visar bara hur imba den är tillsammans med blessed resilence. Prayer of mending är instant cast med ingen cd. Healar target för typ 700-858 typ + healing bonus från items Blessed resilence har 60% chans att göra dig immun mot crits i 6 sek när du blir crittad.

Medlem

Prayer spells brukar innerbära AoE heal, och mending är väl healing over time? Verkar ju inte så effektivt för att heala sig själv direkt


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Snabb fråga: uttrycket NERF, har det något att göra med företaget NERF och dess slagträn?


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Tror inte det

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Prayer spells brukar innerbära AoE heal, och mending är väl healing over time? Verkar ju inte så effektivt för att heala sig själv direkt

nope, funkar som jag skrev, kolla tbc sidan:

http://www.worldofwarcraft.com/info/classes/bc-priest/spells....

Medlem

Synd bara att det finns för mycket folk som inte vet hur man hanterar en motståndare som inte beter sig precis som alla andra mobs man dödat från 1-60.

Vet man hur man ska spela mot varje klass kan man enkelt äga alla utan att använda fear som warlock. Att varenda noob och hans granne lvlat en warlock som fotm och öppnar med deathcoil + fear bevisar ju bara vart nivån ligger...

Whinea loss är ju iof lätt. Just ja, jag glömde nästan en sak:
Alla warlocks har felguard, +800 dmg, unstable affliction och shadowfury. Rollar man lock innan den 31/1 får man dessutom polymorph på köpet.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av highspeed:

Det där var iförsig en tbc prälle med prayer of mending. Filmen visar bara hur imba den är tillsammans med blessed resilence. Prayer of mending är instant cast med ingen cd. Healar target för typ 700-858 typ + healing bonus från items Blessed resilence har 60% chans att göra dig immun mot crits i 6 sek när du blir crittad.

Bara för att du inte hittar knapparna på tangentbordet betyder det inte att det är obalanserat. L2P!


signatur

Quake? Är det smittsamt?

123
Skriv svar