Inga hakkors online i Black Ops till 360

Medlem

Jag har en på min Steam friend list som har ett hakkors med röd-vit bakgrund och hela rubbet xD Undrar ifall censuren kommer till pc också i framtiden


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av KatOne:

Jag är 100% för yttrandefrihet och jag ogillar den här typen av censur. Skulle vilja veta vilka "andra symboler" som de agerar mot. Om dessa INTE inkluderar hammaren och skäran så är dom jävla sketna hycklare.

Den ideologin har iaf ur FPS-perspektiv världens högsta body count... av barn och andra oskyldiga civila... :/

Men samtidigt så finns ju det lilla nöjet att föreställa sig skinnskallar i Strömskär som välter över bord av raseri över detta. Hahaha, suck on it.

Tänkte precis skriva samma. Konstigt nog finns hammaren och skäran som "preset", dvs man behöver inte ens snickra ihop den själv. Konstigt är ordet!

Medlem

Användning av swastikan kan vara olagligt i flera länder, inklusive Sverige och Tyskland. Att de inte vill se spelet förbjudet i dessa länder kan mycket väl vara bakgrunden till varför symbolen är förbjuden i spelet. Jag känner i övrigt inte till något större spelbolag som tillåter användning av hakkors. Svenska Paradox är exempelvis extremt hårda med de som moddar in hakkors och liknande. Symbolen är extremt stötande för många och den kan egentligen inte jämföras med någonting annat. Sen kan man tycka vad man vill om censur - men Activision förhåller sig till de lagra och regler som gäller. I övrigt finns det inget land på jorden med obegränsad yttrandefrihet - tack och lov. (Som att man inte kan skada människor med ord).

Medlem
Skrivet av Oliveeer:
Skrivet av KatOne:

Jag är 100% för yttrandefrihet och jag ogillar den här typen av censur. Skulle vilja veta vilka "andra symboler" som de agerar mot. Om dessa INTE inkluderar hammaren och skäran så är dom jävla sketna hycklare.

Den ideologin har iaf ur FPS-perspektiv världens högsta body count... av barn och andra oskyldiga civila... :/

Men samtidigt så finns ju det lilla nöjet att föreställa sig skinnskallar i Strömskär som välter över bord av raseri över detta. Hahaha, suck on it.

Tänkte precis skriva samma. Konstigt nog finns hammaren och skäran som "preset", dvs man behöver inte ens snickra ihop den själv. Konstigt är ordet!

Jävla folkmordssympatisörer!

Blir redigt provocerad av att man får spela den "goda sidan" i alla jävla WW2-spel, dvs Britter, Amerikaner och av någon anledning fucking Soviet - mot de onda depriverade Nazisterna och Japanerna. Läxan i alla WW2-spel som kommit hittills är att man får skjuta hur många tyska/japanska ungdomar som helst men bara om man är snäll egentligen!

Jag längar efter ett spel där man får spela som nassarna (men ur mer av en Schindler's List-synvinkel) eller ännu hellre får spela allierade MOT soviet. Att hammaren och skäran inte är lika inflammerad som hakkorset är historiskt bedrägeri värdigt Orwell.
Mycket, mycket provocerande för de som är lite pålästa på historien.

Inb4 Det Stora Steget.

Inb4 Röda Khmererna.

Inb4 Eritrea.

Etc.

Medlem

Att reporta folk som har nazi-hakkors är näst roligast i Black Ops
Även personer som tycker det är roligt att rita penisar och liknande.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Ska man skratta eller gråta, det är frågan?
Att de tillåter att man får använda sig av alla möjliga symboler från Judestjärnan till Hackan och skäran (finns flera varianter av de båda till och med!)
Men samtidigt absolut INTE får ha ett hakkors, är ju så enormt sorgligt. Vilket vridet jävla spel (och ja, precis som de flesta andra spel kommer det från usa som styrs av judar och blablabla)

i varenda CoD spel jag känner still så har man alltid dödat nazister, eller nazist-zombies(vilket för övrigt makes no sense imo)
och när jag började spela Black Ops campaign, vart jag enormt förvånad, men samtidigt väldigt positivt överaskad över hur mycket kommunister man får ha ihjäl (spoiler alert) du får döda kubaner, ryssar, vietnameser, tilll och med Castro själv!
ja det enda som saknades var väll i princip nordkoreaner (och en o annan korrumperad svensk ofc)
Självklart höll inte detta, utan de var tvugna att lägga in en 'flashback' bana, där vi fick döda lite nazi-pack -_^

Iaf, att grina över en symbol är helt fel. De kan inte påverka på det viset att de får ha vissa symboler, men samtidigt utesluta andra. Antingen tillåter vi allt (judestjärna,hakkors,religösa symboler,kommunistiska symboler osv) eller så tas alla bort!

För övrigt så ser min 'player card' väldigt bra ut, uppdaterar med en print när jag kommit hem!

edit; kan tilläggas att jag spelar på PC (ofc)
så min har de ännu inte censurerat!
Länge leve yttandefriheten

Skrivet av raada:

Om Sverige har någon form av ytterande- åsiktsfrihet så måste man väl få ha vilka symboler man vill, oavsett om de anses som osmakliga av vissa. Vem ska bestämma vad som är en bra eller dålig åsikt?
Ska man föbjuda någon symbol är det väl kommunismen röda fana. Den har orsakat mer lidande och död än vad nazisterna ens kom i närheten av.

Precis!
Självklart får vi ha vilken symbol vi vill, men samtidigt är extremvänstern så mycket mer accepterad, så du kan nog bara köra med Hammaren och skäran och hålla käft och nöja dig med det
(även om kommunismen har dödat mer än 10x vad nazismen har!! )

Edit; väntar bara på att 'bjosarn' eller någon annan användare på detta forum skall komma och kasta expo -länkar på mig nu
Vart är ni grabbar? <3

Medlem

Alla som nu prompt vill ha hakkors kan ju se det som såhär att det är activision som bestämmer oavsett. Dom skulle kunna förbjuda cirklar helt utan annledning och ni inte ha något mer att göra än att bojkotta spelet. Tråkigt men sant.

Sedan att hammaren och skäran är tillåten beror på att vinnaren skriver historian

12
Skriv svar