Intern kritik mot Dragon Age II

Medlem

Låter som skadekontroll ifrån honom, musiken var iaf det som var det minsta misslyckandet enligt mig.

Medlem

"Värt att notera är att Inon Zur endast talar i egenskap av spelets kompositör, han har inte varit inblandad i utvecklingen av Dragon Age II på andra håll än just musiken och är inte anställd av Bioware. "

...
xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Till er som håller på och trycker ner CoD spelare etc och höjer RPG spel till skyarna. Varva ner lite. Jag älskar RPG spel, men varför måste ni hålla på och trycka ner actionspelen som så uppenbart har en helt annan inriktning? Actionspel är till för action, responsivitet och snabbt tempo där din reaktionsförmåga och liknande ställs på prov istället för det som är i RPG spel.

Men visst tycker jag också att det är synd att Dragon Age II är mindre RPG likt än ettan. Det är inte kul när de spelelement man gillar i ett spel dumpas i uppföljaren. Tänk om alla framtida Call of Duty spel skulle få ett VATS system och liknande? Not so woopedi-doo-dah.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Hmm, måste erkänna att jag tycker att just ljudet är en av de bättre sakerna med Dragon Age 2., Stämningsfullt och passande. Mycket annat känns som om det är KOTOR all over igen. Nåja - trots sina brister, sina uppenbara offer från DA:Origins så har jag kul med spelet. Trist bara att speltillverkarna och publiserarna är så fega att de inte vågar döpa spelet till något annat än Dragon Age 2 - för det är det inte. Det borde hetat typ "Kirkwall's hero" - a game in the Dragon Age setting". eller något sådant - då hade man snabbt blivit av med att jämföras med Dragon Age Origins och det arvet.


signatur

A badly drawn wolf

Inaktiv
Medlem

Personligen tycker jag att DA2 är bra. Dock inte mer än "bra", och definitivt inte bättre än DA: O, men det går absolut att spela.

Medlem

Musik? Jag har inte ens tänkt på musiken förutom när jag först började spela och musiken nästan KNOCKADE mig på grund av den var så jäkla hög.

Om dom inte hade återanvänt ALLA ställen (att staden är den samma hela tiden är en sak!) hade spelet varit mycket bättre. Om jag måste "leta upp" ännu ett gömställe, som ser IDENTISKT ut som ett tidigare "gömställe", så kommer jag att bli tokig. Spelet är inte dåligt, jag gillar karaktärerna, storyn och striderna (även om dom är lite överdrivna...) men det är så. Mycket. Återanvänt. Att. Jag. Nästan. Spyr.

Medlem

Hela spelet är ett hafsjobb. Man är praktiskt taget på samma ställe under hela spelets gång. Att EA aldrig kan lära sig att låta sina spelutvecklare ta den tid de behöver till att utveckla sina spel.

Medlem
Skrivet av Amilo:

Hela spelet är ett hafsjobb. Man är praktiskt taget på samma ställe under hela spelets gång. Att EA aldrig kan lära sig att låta sina spelutvecklare ta den tid de behöver till att utveckla sina spel.

Jag är främst irriterad på att det är så mycket återanvänt. Varje dungeon är i princip likadan, och Bioware verkar inte ha lagt ner särskilt mycket tid på att dölja att det är så.

Att man stannar i och området omkring Kirkwall tror jag faktiskt bara är en annan approach, lite kontrast mot att man som i Origins for omkring över hela Ferelden.

Spelet hade i vilket fall som helst mått bra av åtminstone ett års utveckling till, där håller jag med.

Medlem
Skrivet av Amilo:

Hela spelet är ett hafsjobb. Man är praktiskt taget på samma ställe under hela spelets gång. Att EA aldrig kan lära sig att låta sina spelutvecklare ta den tid de behöver till att utveckla sina spel.

Ungefär så, ja. Så grymt besviken man blev. Man kanske kan lura 17-åriga konsolgamers som buttonmashar sig till glädje, men gamla luttrade rollspelsrävar lägger sig i fosterställning och hulkar över sån här skit.

123
Skriv svar