25 år med Might & Magic

Robot
25 år med Might & Magic

25-årsjubileumsvideo gör oss nostalgiska, ska få oss att köpa Heroes VI.

#ubisoft


Medlem
25 år med Might & Magic

Bra grejer, grattis

Medlem

Tvåan, lätt.

Medlem

Mmmm.... Nostalgi

Synd bara att seriens glansdagar verkar vara över, de stora utgivarna mjölkar allt på pengar, grafik går före gameplay.
Nu har det dock varit ett tag sedan ett "riktigt" M&M Rollspel har kommit ut så man kan alltid hoppas på den delen.

Heroes väntar jag på... bara spelet inte blir som femman... halva tiden tillbringas med att ändra kameravinklar så man kan hitta sina stenar som man letar efter.

(Btw är de bara jag som tycker att spelen blir mer och mer asienfierade i utseendet? Vampyrerna blir smala och gay, alla får stora svärd och kantiga ansikten etc...)
(Clash of heroes... herregud)


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Spelade tvåan väldigt mycket... grymt spel.

Medlem

3 > 2 > 4
Resten är bara meh. Senaste heroes var ett skämt...

Medlem

Trean för tusan :D, kommer ihåg när min brorsa visade det för mig ^.^

Medlem

Heroes Of Might And Magic II och Might And Magic VI är väl dom två man har mest minnen av, kanske även de bästa i serien?

Medlem

Snubben till vänster är körd.

Heroes III är f.ö. det bästa i serien!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Snacka om att det gått utför för hela spelserien sen Heroes III, kanske med undantag för Dark Messiah.

Medlem

Heroes iii!!11 wooop

Någon som har spelat Heroes Kingdoms? Verkar ju vara ett bra substitut när man har begränsat med tid för hotseatande.

Medlem

Heroes 3 och M&M 7 är nog mina favoriter

Medlem

Många fina minnen från trean

Medlem

Might and magic 8, helt överlägset. Spelade "multiplayer coop" med en kompis över telefon på den tiden, slutade med att farsan spärrade telefonen för utgående samtal för han blev visst inte så nöjd när telefonräkningen kom.

Inaktiv

Någon som testat betan för det senaste, Might And Magic Heroes VI?

edit: för övrigt en av de bästa spelserierna evah, och vi har alla våra favoriter

Medlem

Betan ser ut ungefär som femman fast slottsystemet har gjorts om och spelkänslan känns bättre i övrigt.

Medlem

har kört alla heros förutom 1 och kingdoms. älska dom alla medan mm serien har jag aldrig trott var min kaka så jag har aldrig ens rört dom glörr gutt, men minnet av serien gör att inget heros kan mäta sig med dom gamla...men jag gillade föra heros och kommer även att köpa det nya troligt vis förboka jag även att jag borde väntas tills nån rea...därimot så blev jag lätt alergisk mot dicipes 3 alskade 2 inte spelat ettan men 3an gav mig "the shivers".

Medlem

HOMM 3 all the way, många många många många måååååånga timmar spenderade. Och dom ökar fortfarande. Kings bounty är det närmaste jag vågar kalla en värdig uppföljare, även om det är en helt annan serie från ett annat företag.

Inaktiv
Skrivet av Subzero199:

Betan ser ut ungefär som femman fast slottsystemet har gjorts om och spelkänslan känns bättre i övrigt.

oki har du spelat den också? är det kul så kan det vara värt att förhandsboka på steam även om det är lite dyrare där

Medlem

HoMM 3 rockar. Dark Messiah måste jag testa!

Medlem

1an var också bra men det ända i "heroes" serien som jag inte klarar av det är 4an. Den känns hemsk. Men visst 5an hade också vissa problem med buggar och halvkass story/voice acting.

Kommer fortfarande ihåg när Armageddons blade släpptes. Köpte det på bokia och kartongen var halvtrasig sen när jag kolla. Det kvitta för mig redan då, för man visste hur gött det skulle bli att komma hem och börja nöta

Men herregud vad "kasst" att dom tog bort Sandro(eller ja, han dog), han var ju en ikon för mig i "heroes" serien

Medlem

Heroes 3 är oslagbart! Utan tvekan ett av världens absolut bästa spel någonsin. Spelat titt som tätt enda sedan det släpptes, sitter och lirar igenom Shadow of Death kampanjen just nu faktiskt :).

Heroes 2 är för övrigt oerhört bra också. Spela igenom det först för bara några år sedan men var ändå trots sin ålder lätt det bästa spelet jag lira det året och hamna snabbt långt uppe på min lista av favoritspel. 2:an tycker jag har den bästa kampanjen också och är lätt värd att kolla in om man som jag börja köra spelen först när 3:an släpptes.

Dem flesta av Heroes of Might and Magic och många av Might and Magic spelen finns för övrigt att få tag på www.gog.com och rekommenderar starkt alla som missat spelen att kolla in Heroes 3 Complete och Heroes 2 Gold.

Medlem

De kunde firat det med att släppa MM6 med U3 spelmotorn eller något


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag önskar och önskar att de kunde göra ett nytt Heroes of Might and Magic med riktigt vacker 2D-grafik istället för allt det där 3D-tramset. Låter det alltför bakåtsträvande? Möjligen, men det är nog vad just den genren av Might and Magic behöver! Är det verkligen någon som älskade IV och V, som man älskade III?

I övrigt har det blivit mycket speltårta denna månaden.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Heroes 3 är oslagbart! Utan tvekan ett av världens absolut bästa spel någonsin. Spelat titt som tätt enda sedan det släpptes, sitter och lirar igenom Shadow of Death kampanjen just nu faktiskt :).

Heroes 2 är för övrigt oerhört bra också. Spela igenom det först för bara några år sedan men var ändå trots sin ålder lätt det bästa spelet jag lira det året och hamna snabbt långt uppe på min lista av favoritspel. 2:an tycker jag har den bästa kampanjen också och är lätt värd att kolla in om man som jag börja köra spelen först när 3:an släpptes.

Dem flesta av Heroes of Might and Magic och många av Might and Magic spelen finns för övrigt att få tag på www.gog.com och rekommenderar starkt alla som missat spelen att kolla in Heroes 3 Complete och Heroes 2 Gold.

Annars så skaffar man Compilation Heroes of Might & Magic 1-5 Exclusive som ska innehålla alla spelen med expantioner och kostar på en sida 99Kr. Vet inte om man får lägga ut direkt reklam så jag skriver inte vilken sida

"Includes the 5 Might & Magic Heroes Episodes + All 7 Expansion Packs. "

Medlem
Skrivet av Kapitel_III:

Jag önskar och önskar att de kunde göra ett nytt Heroes of Might and Magic med riktigt vacker 2D-grafik istället för allt det där 3D-tramset. Låter det alltför bakåtsträvande? Möjligen, men det är nog vad just den genren av Might and Magic behöver! Är det verkligen någon som älskade IV och V, som man älskade III?

I övrigt har det blivit mycket speltårta denna månaden.

Hehe, bara för att gnälla så tycker jag inte att du kan jämföra 4an med resten
Om jag fattar det hela rätt så är det nästan ingen som gillar det spelet så det är klart att är spelet i övrigt enligt många dåligt så är det svårt att inte klanka ner på grafiken, även om den inte var det stora problemet.

Jag gilla inte 3d i allmänhet förut men det är ett naturligt steg att ta även om jag tycker att tillverkarna inte fått ut vad dom kan av 2D.

Men sammanfattningsvis så hade jag inget imot 3D i 5an helt enkelt men jag ser gärna snyggare 3D med mindre buggar i motorn.

Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av Kapitel_III:

Jag önskar och önskar att de kunde göra ett nytt Heroes of Might and Magic med riktigt vacker 2D-grafik istället för allt det där 3D-tramset. Låter det alltför bakåtsträvande? Möjligen, men det är nog vad just den genren av Might and Magic behöver! Är det verkligen någon som älskade IV och V, som man älskade III?

I övrigt har det blivit mycket speltårta denna månaden.

Hehe, bara för att gnälla så tycker jag inte att du kan jämföra 4an med resten
Om jag fattar det hela rätt så är det nästan ingen som gillar det spelet så det är klart att är spelet i övrigt enligt många dåligt så är det svårt att inte klanka ner på grafiken, även om den inte var det stora problemet.

Jag gilla inte 3d i allmänhet förut men det är ett naturligt steg att ta även om jag tycker att tillverkarna inte fått ut vad dom kan av 2D.

Men sammanfattningsvis så hade jag inget imot 3D i 5an helt enkelt men jag ser gärna snyggare 3D med mindre buggar i motorn.

5:an var ju kort sagt ful (3D iofs men fan inte många polygoner eller pixels). tyckte riktigt mycket om 3:an och tyckte faktiskt 4:an var helt okej

+ i skärmdumpen är ju snubben till höger lite lätt OP

Medlem

Älskade trean otroligt mycket. Har många barndomsminnen där man satt flera stycken fastklistrade vid skärmen och spelade flera dagar i sträck.

Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av Kapitel_III:

Jag önskar och önskar att de kunde göra ett nytt Heroes of Might and Magic med riktigt vacker 2D-grafik istället för allt det där 3D-tramset. Låter det alltför bakåtsträvande? Möjligen, men det är nog vad just den genren av Might and Magic behöver! Är det verkligen någon som älskade IV och V, som man älskade III?

I övrigt har det blivit mycket speltårta denna månaden.

Hehe, bara för att gnälla så tycker jag inte att du kan jämföra 4an med resten
Om jag fattar det hela rätt så är det nästan ingen som gillar det spelet så det är klart att är spelet i övrigt enligt många dåligt så är det svårt att inte klanka ner på grafiken, även om den inte var det stora problemet.

Jag gilla inte 3d i allmänhet förut men det är ett naturligt steg att ta även om jag tycker att tillverkarna inte fått ut vad dom kan av 2D.

Men sammanfattningsvis så hade jag inget imot 3D i 5an helt enkelt men jag ser gärna snyggare 3D med mindre buggar i motorn.

De får gärna användra 3d så länge som saker inte ligger gömt bakom annat. Det skall gå att se ifrån ALLA vinklar.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Skribent

Heroes 3 är fullständigt underbart, spelar jag mycket med kompisar fortfarande. Riktigt enkelt att connecta till varandra med Gameranger också. 4an o 5an är kassa, har noll förväntningar på 6an - kommer inte köpa det heller (kanske om det kommer 98% rea på steam)

12
Skriv svar