Så populär är kvinnliga Commander Shepard

Medlem

Kör manlig shepard och han är custom made


signatur

Gillar munkar!

Medlem

John Shepard, helt klart.

Medlem

Kör en kvinnlig shepard som gillar aliens och kvinnor Otroligt trevlig är hon också, fast reportrar har hon något problem med...

Medlem

Jane Shepard all the way, så länge Jennifer Hale är medverkande


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

När jag har klarat ut hela trilogin med min standard-John startar jag nog om från scratch med en kvinnlig karaktär. Första gången jag spelade Mass Effect var det med en egen karaktär, men efter att jag klarade ut det spelade jag det igen med det "vanliga" ansiktet och har fortsatt med det sedan dess.

Däremot kan jag tänka mig att det känns mycket grymmare att se sin "egen" karaktär flyttas med sin sparfil till nästa spel. Man får nog en större känsla av att alla spelen sitter ihop då.

Medlem

Male shepard, Custom.

Medlem

Once you go FemShep you never go back. Mycket bättre röst.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Tycker det låter kul att dom ska satsa mer på femshep i marknadsföringen! Själv har jag alltid kört med standard maleshep. För mig känns det mest rätt, det är den bilden jag har fått av Shepard. Just att jag gillar maleshep bättre beror nog till stor del på relationerna också.

Dock måste jag ge cred till Jennifer Hale som har rösten till femshep.

Medlem

Jag diggar båda röstskådisarna men tycker personligen att Male Shepard är lite bättre. Men vem bryr sig egentligen? Dem är båda kick ass!

Vill också påpeka att alla ni som säger att female Shepard/Male Shepard har bättre röst, vilket läger ni än står i, så är det er åsikt. Många verkar säga det som fakta.

Medlem
Skrivet av Charstone:

Jag diggar båda röstskådisarna men tycker personligen att Male Shepard är lite bättre. Men vem bryr sig egentligen? Dem är båda kick ass!

Vill också påpeka att alla ni som säger att female Shepard/Male Shepard har bättre röst, vilket läger ni än står i, så är det er åsikt. Många verkar säga det som fakta.

Klart att åsikter är fakta, speciellt MINA är viktigare än Back-Office John. Hur skulle annars världen kunna anpassas till våra krav och behov?

Förresten så är lösningen till den globala uppvärmingen, *tar djupt andetag* ATT ÖKA ANTALET PIRATER I VÄRLDEN!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Skule aldrig falla mig in att spela som kvinna när jag har möjligheten att välja.

AW8
Medlem

Älskar Jennifer Hale, men föredrar maleshepard's röst.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Har alltid tyckt att den kvinnliga röstspelaren är så mycket bättre än den manliga också..

Plus att jogg-animation är så feminin (samma för både manlig och kvinnlig Shepard), så jag körde alla spelen som kvinna.

Kunde man leka enorm bitch också.

Medlem

Jag är en man därför spelar jag som man. Har inget behov eller någon anledning till varför man ska spela som motsatta könet i ett spel.

"Bättre röstskådespelare" .. eller hur. Dålig ursäkt för att man inte har flickvän eller födda med fel kön.. kontroll begär över motsatta könet kan ju också vara en anledning.

Medlem

Kör som en lesbisk alienälskande kvinnlig, kaxig medelålders Shepard. Lite "experimental" med Thane dock, enbart för

att han var dömd att dö pga hans ras sjukdom.

Anledningen jag valt att spela som tjej är inte för att få se bröst eller rumpa hela tiden dock. Valde den kvinnliga varianten för att röstskådespelet är så mycket bättre enligt mig än vad den manliga versionen har att erbjuda.

Medlem
Skrivet av Xifarian:

Jag är en man därför spelar jag som man. Har inget behov eller någon anledning till varför man ska spela som motsatta könet i ett spel.

"Bättre röstskådespelare" .. eller hur. Dålig ursäkt för att man inte har flickvän eller födda med fel kön.. kontroll begär över motsatta könet kan ju också vara en anledning.

Herre gud, ta't lugnt? Visst, det du säger stämmer in på många. Många väljer att spela som en kvinnlig karaktär för att få se "sexiga vinklar" lite oftare än manliga moves, fast det stämmer inte in på alla. Röstskådespelaren till den kvinnliga Shepard är faktiskt riktigt bra, enligt mig och många andra åtminstone. Gillar den dessutom för att hon som gör rösten har varit en bra karaktär i många tidigare spel som jag tyckt om, på så vis gör det saken bara lite roligare.

Dessutom är det ett rollspel, roleplaying. Det är alltid kul med att få låtsas vara någon du inte är, och för vissa är det roligare ju längre bort "dig själv" du bara kan komma. Det är väl därför vi(eller åtminstone några av oss) spelar? För att få slippa verkligheten? Jag spelar åtminstone inte för att få relatera till mig själv... då hade jag hållit mig till verkliga livet.

Och för ditt intresse, jag har flickvän, är glad över mitt kön och känner inget behov över att kontrollera henne.

Edit: Jag undviker dock kvinnliga karaktärer i MMORPGs etc. Där föredrar jag att spela som manliga karaktärer, då allt är online känns det bara något awkward att vara det motsatta könet(för mig!). Speciellt om det är rollspel.

Medlem
Skrivet av Xifarian:

Jag är en man därför spelar jag som man. Har inget behov eller någon anledning till varför man ska spela som motsatta könet i ett spel.

"Bättre röstskådespelare" .. eller hur. Dålig ursäkt för att man inte har flickvän eller födda med fel kön.. kontroll begär över motsatta könet kan ju också vara en anledning.

Nja, lite väl långsökt hypotes kanske?

Valet av kön i spel är nog mycket mindre dramatiskt än så för 99,9% av alla spelare. Man tar det man brukar ta helt enkelt.

Medlem

Lirar som regular male Shepard, kände inget behov av att ändra på honom. Spelar aldrig tjej i spel i övrigt, har inget emot det men jag vill alltid relatera till min karaktär så mycket som möjligt

Medlem

Finns möjlighet att ställa in utseende används den ju, blir mer personligt då tycker jag.
Problemet med mass effect är ju att man inte riktigt kan se hur man blir förrän man börjat spelet och måste börja om karaktären ifall man inte blev nöjd.
Har kört som male "customized" shepard men tänkte göra en female variant vid tillfälle...om man orkar genomlida ettans katastrof till inventory:P


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av dudenukem53:
Skrivet av Xifarian:

Jag är en man därför spelar jag som man. Har inget behov eller någon anledning till varför man ska spela som motsatta könet i ett spel.

"Bättre röstskådespelare" .. eller hur. Dålig ursäkt för att man inte har flickvän eller födda med fel kön.. kontroll begär över motsatta könet kan ju också vara en anledning.

Precis. Ganska äckligt med shemale-gamers just för att det oftast beror på dessa orsaker.

Holy shit, här har man ramlat in i misogyny happy-fun-time-land uppenbarligen. Aldrig hört om rollspel? Ta och kravla tillbaks till flashback eller PI eller vilket homo och kvinnohatande SD-hål ni nu kom ifrån.

Jodå, jag vet vad rollspel är och detta har inget med kvinnohat att göra alls. Det jag menar är att män som spelar som kvinnor är löjligt. Tror mer tanken att välja mellan 2st kön är att de kvinnliga spelarna ska ha någon att spela med.

Män som spelar som kvinnor, oavsett spel, och sedan skyller på att de enbart gör det för att rösten är bättre... du hör väl själv hur fel det låter.
De spelar ju enbart för att göra henne lesbisk och passa på att dra en tarzan, polera ormen, dra en tralla.. kalla det vad du vill.. eller tja.. de flesta gör ju det. De få % som inte gör det spelar det säkert för rollspel eller för att det säkerligen önskar att de föddes som kvinnor.

En liknelse: Hur många kvinnor egentligen tror du spela som kvinnlig alv i World of Warcraft?

Medlem

Jag är man, därför väljer jag en karl som avatar, har noll behov av att styra pixelpattar eller häck. För övrigt anser jag att röstskådespelaren gjorde ett alldeles utmärkt jobb för male Shepard!


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

Spelar alltid som originalkaraktären, dvs omodifierad man, första gången. För att sedan dra igenom spelet igen som omodifierad kvinna. Varför? För jag vill se spelet först och främst som det var tänkt utav BioWare, dvs att man spelar som man. Men sen som kvinna för att jag vill höra Jennifer Hales [maskulina] stämma, hon är trots allt gudinna av röstskådespeleri sen hon gjorde Bastila Shan.

Sen får folk banka ner hur mycket de vill på vad jag just sa, men så har det alltid varit i BioWare-spelen sedan KotOR - Det var meningen att spela som man där. Sen att BioWare sedan de blev uppköpta av EA tappat bort sitt sätt att berätta historier är dock en annan femma, så det tar vi en annan gång.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av dudenukem53:
Skrivet av Xifarian:

Jag är en man därför spelar jag som man. Har inget behov eller någon anledning till varför man ska spela som motsatta könet i ett spel.

"Bättre röstskådespelare" .. eller hur. Dålig ursäkt för att man inte har flickvän eller födda med fel kön.. kontroll begär över motsatta könet kan ju också vara en anledning.

Precis. Ganska äckligt med shemale-gamers just för att det oftast beror på dessa orsaker.

Faktum är att det är en bättre röstskådespelare. Tror att majoriteten av de (män) som spelar femshep inte gör det på grund av någon av de ovan nämnda anledningarna och ett flertal av dem spelar dessutom igenom det med male också. Hej och hå, ska ni inte umgås med era tomtar på loftet?

Medlem
Skrivet av Xifarian:

Jodå, jag vet vad rollspel är och detta har inget med kvinnohat att göra alls. Det jag menar är att män som spelar som kvinnor är löjligt. Tror mer tanken att välja mellan 2st kön är att de kvinnliga spelarna ska ha någon att spela med.

Well, okej, kvinnohat kanske var en stark anklagelse för dig specifikt, jag drar tillbaka det och ber om ursäkt. Det som fick det att brista för mig var mer den embarmerligt infantila kommentaren från han som citerade dig, där kan vi prata om problem.

Varför spelar jag alltid främst som kvinna om tillfälle ges? Jo, för mig är det delvis en protest mot den mansdominerade industrin där mannen är default och kvinnan (om hon är med ens) är en sexig eftertanke. Jag är man, otvivelaktigt så. Men jag har faktiskt inga problem med att identifiera mig med en kvinnlig karaktär heller. Jag har fantasi och empati nog för att sträcka mig till det. Vi är trots allt alla människor i grunden.

Jag gillar helt enkelt idén med att universum räddas av en kvinna. Mitt patetiska slag för feminismen, kan man säga (även om jag också jobbar aktivt politiskt för det)

EDIT: Och medan jag posta detta så trillar kommentaren ovan in och bekräftar alla mina fördommar om "gamers". Jösses. Som att läsa kommentarsfälten på Expressen ibland...

Medlem

Jag spelar kvinnlig Shepard, custom.
Hon liknar sitt orginal väldigt mycket, men jag ändrade några grejer, som t ex färgtonerna i huden och håret och smink i ME1. I 2an ställde jag tillbaka henne till sitt orginalskin som såg mycket snyggare ut. Hon heter Mila Shepard


signatur

Game long and prosper

Medlem

Antar att ignoranta småglin är den nya accepterade generation här på FZ och att den nyomfamnade sensastionjournalistiken är här för att stanna. Går utmärkt hand i hand.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Jag tror bestämt att vissa här är lite osäkra på sin egen sexualitet. Och då menar jag inte de män som väljer att spela med kvinnliga avatarer.

Medlem

Nice. Jag vill ha två olika omslag på fodralen!

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Jag tror bestämt att vissa här är lite osäkra på sin egen sexualitet. Och då menar jag inte de män som väljer att spela med kvinnliga avatarer.

Det verkar inte bättre.

Medlem

Kör alltid som male. körde default Shep första playthrough, andra gången blev det custom. Enda gången jag har kört female var i Fallout 3 pga. Black Widow.

Skriv svar