Stora dikussion-tråden ang. Diablo III

Medlem
Skrivet av c-row:

Var inte paladinen vit från början men så var de "tvungna" att ha med en "token black person" med i spelet för att inte bli östa.

Annars så tror jag att sorcerer/sorceress kommer att vara med. Den har ju varit med sen 1an och alla rollspel måste ju ha en ordentlig magiker

Hade varit kul om de slänger in en rogue klass. Pilbågar och kanske lite dolkar och annat kul.

Edit:
Rätt kul att kolla igenom Deckard Cains journal på officiella sidan.
Jag hade glömt rätt mycket ifrån Diablo1 och man får en liten tillbakablick genom Dekkes tankar genom spelen.

du hade rätt om sorcen kom en kallad Wizard xD


signatur

Rawr

Medlem

Det som är mest synd i diablo 3 är grafik valet, jag menar man vill ju inte att det ska kännas som man spelar WarCraft III eller World of WarCraft.

Diablo och Diablo II såg ju iallfall gotiskt ut med ondska överallt
och realistiskt.
Nu med allt gulle gull så blir det inte den rätta Diablo känslan.

Bild från BlizzCon 2008:
http://static.mmo-champion.com/mmoc/images/news/2008/october/...

[Lägger till lite:]

Item drops har samma färgkoder som i WoW.
(exempel, lila)

Man ser hur mycket XP man får vid varje kill.
Vilket är helt onödigt då det är ett Hack'n'slash.

Någonting jag hoppas är att de täckt över hur Diablo III egentligen ser ut, att de fått folk att tro att det ska se ut som en WoW/WCIII klon.

Inaktiv

haha det är bara på tiden att vi sätter in resten utav världens färger i diablo...

[quote]Man ser hur mycket XP man får vid varje kill.
Vilket är helt onödigt då det är ett Hack'n'slash[quote]

Tillåt mig skratta hahahaha
du drog lvl 2 på 20 monster under Diablo II och visst kommer du säga "han var inte lvl 1" V´vilket stämmer men snälla nån den är en uppvisning .

appropå diablo 3's generella utseende har jag under närmsta månaderna suttit och nördat mig på www.diablofans.com där pågick en protestlista mot den nya "art direction"
60 tusen skrev på men blizzard nekade ändring
så att det kommer hända finns inte


signatur

Jag vill att du tar denna tråd seriöst....

Medlem

"haha det är bara på tiden att vi sätter in resten utav världens färger i diablo..."

Men det är ju så jävla synd att de har bytt till denna grafik-stilen på ALLA deras spel, StarCraft II, WarCraft III, World of Warcraft.
Diablo ska ju vara ondskefullt och det ska synas.

By the way, så finns det ju massor med färger i diablo 1 och 2 men det ser inte tecknat ut.
Jag hadde hoppats på att det skulle se ut ungefär som Diablo II, fast med grovt upp-piffad grafik, riktiga skuggor osv, men när jag såg första gameplay filmen så blev jag besviken.
Kändes som ett slag i ansiktet på alla diablo fans.

Och den förrenderade filmen till Diablo III känns det som de inte lagt ner sig på den, frisyrerna är helt klart Japan inspirerade samt rörelserna och animationerna (vilket jag tycker är synd)
Då jag vet att Blizzard kan göra ett så mycket bättre jobb.
Ta bara film sekvenserna i WCII, WCIII, WoW, SC.

Jag är som sagt riktigt besviken på grafiken och den valda designen samt textur arbetet...

Har dock förbokat det, men det gjorde jag bara för att det är Diablo III.

Medlem

Spelet är inte längre i 2d med sprites utan 3d nu. Detta medför dels att det inte kan se likadant ut och det är antagligen lättare att göra på detta sätt. Den som känner till Blizzard sen några år tillbaka vet vad jag menar.


signatur
Medlem

nej hur menar du nu?

Inaktiv

Längtar :(. Tur att wotlk kommer snart så man har något att göra medans man väntar (A)

Medlem

Ja ska bli kul krossa ytterliggare ondska med nya wizard karaktären, den verka ju fett ball:)

Medlem
Skrivet av nordre:

Ja ska bli kul krossa ytterliggare ondska med nya wizard karaktären, den verka ju fett ball:)

Hell Yeah!
Alla chars kommer bli testade


signatur

Rawr

Medlem

De behåller ju inte alla karaktärer från Diablo II

Necromancern blir utbytt mot Shaman (tror de fått WoW på hjärnan dock då allt i diablo3 kommer att påminna om WoW)
Sorceress blir utbytt mot Mage...ehem, Wizard.

Gissar att paladin blir kvar.
Vet att Barbarian blir kvar
Du kan välja kön på alla karatärer lite tråkigt då alla inte passar på det andra könet som tex en Kvinnlig Barabarian, blä.
Kvinnlig Sorceress, ja, de har strulat till det riktigt ordentligt.

blir arg bara jag tänker på det, (ajdådärflögspaceknappen).

Medlem

Allt blir nog bra till slut ska du se.
Var lite optimistisk.


signatur

Rawr

Medlem

Undrar hur mkt klockfrekvens spelet kmr att gå på?
Hoppas på mindre än 2.0 ghz

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

De behåller ju inte alla karaktärer från Diablo II

Necromancern blir utbytt mot Shaman (tror de fått WoW på hjärnan dock då allt i diablo3 kommer att påminna om WoW)
Sorceress blir utbytt mot Mage...ehem, Wizard.

Gissar att paladin blir kvar.
Vet att Barbarian blir kvar
Du kan välja kön på alla karatärer lite tråkigt då alla inte passar på det andra könet som tex en Kvinnlig Barabarian, blä.
Kvinnlig Sorceress, ja, de har strulat till det riktigt ordentligt.

blir arg bara jag tänker på det, (ajdådärflögspaceknappen).

"Necromancern blir utbytt mot Shaman"

noo!! jag som gillar Necro
synd att wow saker ska lägga sig i Diablo världen


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Blackbeard:

De behåller ju inte alla karaktärer från Diablo II

Necromancern blir utbytt mot Shaman (tror de fått WoW på hjärnan dock då allt i diablo3 kommer att påminna om WoW)
Sorceress blir utbytt mot Mage...ehem, Wizard.

Gissar att paladin blir kvar.
Vet att Barbarian blir kvar
Du kan välja kön på alla karatärer lite tråkigt då alla inte passar på det andra könet som tex en Kvinnlig Barabarian, blä.
Kvinnlig Sorceress, ja, de har strulat till det riktigt ordentligt.

blir arg bara jag tänker på det, (ajdådärflögspaceknappen).

"Necromancern blir utbytt mot Shaman"

noo!! jag som gillar Necro
synd att wow saker ska lägga sig i Diablo världen

Shamaner är inte ett wow fenomen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

nej, men vilka gör diablo 3? och vilka har gjort world of warcraft?

Medlem

Blizzard o Blizzard?


signatur

Wai

Medlem
Medlem

Inte samma Blizzard som gjort bägge. Kan hända att Chris Metzen har ett finger i designen på bägge men det är inte samma människor som gör bägge spelen. Sen finns inte Blizzard North folket kvar på Blizzard så att förvänta sig samma typ av spel som D2 är bortkastad tid.


signatur
Medlem

vilket är jävligt synd då när någon säger diablo svarar du mörka onda gotiska miljöer med demoner och magi.

Medlem

Åja, hela diablo 2 var inte bara mörkt och gotiskt precis som diablo 3 förhoppningsvis inte bara blir färgglatt.

Själv tycker jag att det man fått se från filmsnuttar ser rätt bra ut. Inte gravmörkt som en del vill ha det men den stilen fungerade inte något vidare för doom 3 direkt


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Årets spel bara för att det är Diablo... Nej men seriöst har längtat efter en uppföljare enda sedan D2 (som för övrigt var mitt första spel som 10 eller nått, fattar inte att jag fick det dock pga ålders gränsen).

angående de övre punkterna så måste jag hålla med om att en mer mörk/gotisk stil eller grafik skulle vara mer passande för fan basen, fast min åsikt är lite färgad av min kärlek för D2. Men denna mer allmänna inriktning kommer att öka intäkterna och antalet spelar vilket såklart är positivt ;).

När det gäller klasserna tycker jag att det är synd att de tar bort att de är könsbestämda eftersom det får karaktärerna att kännas så mycket mer personliga, detta eftersom du inte har någon valmöjlighet i skapandet. För övrigt hoppas jag att de inte ersatte necron med shaman eftersom denna verkar så jävla mycket tråkigare, dessutom hoppas även jag på en rouge klass som kanske inspireras lite av lönnmördarn i D2 och finaly BARB FTW

Medlem
Skrivet av Parzec:

Åja, hela diablo 2 var inte bara mörkt och gotiskt precis som diablo 3 förhoppningsvis inte bara blir färgglatt.

Du har faktiskt en ganska stark poäng där med tanke på att act 1,2,3 och 5 inte har denna mörka gothiska stuket, act5 är ju mest så på väg till throne och på stället dit man kommer när man går in i en röd portal (minns inte namnet på arean men självklart inte portalen till pindle jag pratar om)...

Medlem

apropå grafiken så kanske de har tagit åt sig kritiken bara att de inte vill svälja det sura äpplet och säga det officiellt?

http://www.blizzard.com/diablo3/_images/screenshots/ss57-hire...

ser ganska mörkt och ondskefullt ut tycker jag

Medlem

Nice bild, längtar ännu mer.


signatur

Rawr

Medlem

Ser fortfarande tecknat ut, lågupplösta texturer.
Fel på skuggorna är det också, kolla på han till höger, han har en ljus källa snett bakom sig och ändå så faller skuggan rakt emot den.

Känner igen en del av mark texturerna också, eller så påminner de mig bara extremt mycket om WoW.
Sedan så borde det vara mörkare i stilen, ännu mer, känns... nej jag känner inget Diablo i det där.

Men som sagt, de får jobba mer på ljussättningen.
Det är extremt viktigt hur/var ljus sitter, kolla bara på brasan som har stora lågor, men inte känns det som en brasa.
Visst gubben som står bredvid lyser ju upp men inte marken han står på och inte når ljuset vagnen bakom heller.

Månljuset då, ja enligt den "statiska" skuggan så står den rakt upp ( kolla vagnen ) och enligt de dynamiska skuggorna har den en ungefär cirka 45 graders lutning ( kolla gubbarnas ).

Hoppas de lägger in realtime-shadows då fixas en del, som enligt min åsikt är en av de bästa och viktigaste effekterna som finns idag ( men som så många spelutvecklare inte väljer att ha ).
Börjar komma lite då och då, Half Life Episode 2 men bara ens egen ficklampa, Doom 3, Severance, Shadowgrounds till och med stängsel, Inomhus i Far Cry plus en del andra som jag fått hjärnsläpp på nu.

Medlem

Tänk på att det är en tidig ALPHA version. de kanske lägger till saker efterhand..
Men sen så vet alla inbitna blizzard / diablo fans att grafiken ALDRIG har varit blizzards starka sida.

Om de skulle pumpa upp grafiken så det var i klass med tex fallout 3 skulle det bli ospelbart med tanke på att det är ett hack´n slash.
Tänk dig själv när du har 20 fiender på skärmen, det blir ett omänskligt antal polygoner..

Medlem

Det är inte "snyggheten" jag syftar på det är stilen och stilen är FÖR lik WoW och warcraft III, det kommer kännas som om man spelar WoW med fågel perspektiv.

Ta till exempel WoW som med senaste expansionen fick realtime shadows (dock bara från en ljus källa) samma stil men bättre.

Diablo II i 3D skulle se mer ut som Diablo III än vad Diablo III gör nu.

Medlem

Finns det några rykten om releasedatum?

Medlem
Skrivet av johandaniels:

Finns det några rykten om releasedatum?

med blizzard så vet man aldrig.
Men det jag tycker är skumt nu är att de har så många bra spel på gång. De måste ju ta ut varandra om de släpps samtidigt..

Starcraft II är på väg (dessutom ska de släppas i 3 olika delar), Diablo III samt en ny exp till wow. Det måste vara minst 6 månaders mellanrum mellan dessa releases.

skulle GISSA att SC2 kommer nu till sommaren, D3 till jul och wow exp3 nästa sommar. Men det är ju bara önsketänkande

Medlem

d3 lär komma runt 2011. kanske sent 2010.


signatur

Rawr

Skriv svar