Tim Schafers Adventure får klassisk 2D-grafik
Haha, har du en aning om vilka Double Fine är?
Mer än du har skulle jag tro, ett point n click som använder ett extremt kund ovänligt sätt att finansieras.
NEJ, Double Fine är inte "ett point n click", de är ett företag som utvecklar spel.
Snarare han gör det enda han kan, med tanke på hur fatalt han har misslyckats med att vara relevant med dagens standards, så han försöker göra saker som var relevanta för femton år sedan.
Att våga tänka "outside the box" och göra något annorlunda ska uppmuntras, det är just sådant som får spelindustrin att utvecklas. För övrigt går det väldigt bra för DFs xbla-produktioner och deras nya Kinect-spel riktat till barn fick 9/10 av Eurogamer.
Mer än du har skulle jag tro, ett point n click som använder ett extremt kund ovänligt sätt att finansieras.
Ett point & Click spel som använder sig av 2D via en finansiering där spelarna, inte utgivarna, varit med och betalat. Ingen utgivare innebär att utvecklaren helt kan se till fansen (alltså ingen inblandning från en tredje part som bara bryr sig om en enda sak). Många verkar gilla detta, väldigt många till och med och jag anser, till skillnad från dig, att detta inte är ett kundovänligt sätt att göra det på, tvärtom är detta att föredra framför en girig utgivare.
Riiight, för han är ju tydligen en sådan superstjärna att de satt honoom på att göra kinect spel, väldigt förtroendeingivande. Undrar för övrigt hur telltale games skaffar sine pengar om det är så omöjligt som du säger att få finansiärer.
Vad han väljer att göra är upp till honom, vill han utveckla ett spel som vänder sig till barn med ny teknik så får inte det mig att tycka sämre om dom som utevklare. Detta spel intresserar inte mig men jag hade nog kunnat gilla det om jag var barn då jag kan se saker som ett barn tilltalas av. DF är ingen utgivare, TT däremot är en utgivare och även en utvecklare. MI är för övrigt en IP som både Shafer och Ron varit väldigt delaktiga i när de jobbade för Lucasarts. På den tiden var Lucasarts ohotade på marknaden, inte ens Sierra kunde tävla mot dom.
Snarare han gör det enda han kan, med tanke på hur fatalt han har misslyckats med att vara relevant med dagens standards, så han försöker göra saker som var relevanta för femton år sedan.
Misslyckats, som jag förstått det går det väldigt bra för DF med tanke på vilken oehört liten målgrupp de vänder sig till. För du verkar helt ha missat att storleken på denna målgrupp är avgörande för att bedöma om ett spel är en framgång eller inte, vidare handlar det om kostnaden man lagt ut för ett spel samt vad man förväntar sig att tjäna på spelet. För EA skulle de intäkter som DF har vara ett misslyckande ja men med tanke på att DF för det första är en helt oberoende utvecklare samt att de är en avsevärt mycket mindre sådan än EA så är det nog snarare en rätt så stor framgång att lyckas dra ihop 2 miljoner dollar på knappt två veckor, jag tror inte ens TT hade klarat av det, det om något säger vilket förtroende hans fans har för honom.