EA: framtida Battlefield-spel kan bli prenumerationstjänster

Medlem

EA har förstört spelserien, kommer aldrig att prenumerera på spel från EA... Jävla runk...

Medlem

Framtiden verkar ligga hos indie utvecklare och utvecklare som söker pengar via projekt som Kickstarter. Rekommenderar alla att delta, låt oss sända en tydlig signal till alla stora bolag som inte bryr sig om vad deras spelare tycker, sponsra något eller samtliga av dessa projekt och sprid infon till alla ni känner och alla forum ni är delaktiga på::

http://www.kickstarter.com/projects/355932838/crowdsourced-ha...

http://www.kickstarter.com/projects/inxile/wasteland-2?ref=li...

Bolagen kommer att reagera, ju fler sådana här projekt som blir framgångsrika ju osäkrare om deras egna framtid kommer de nog bli, om inte det så kommer de iaf märka att pengar inte är ett problem, det är tilliten till företagen som är det.

Medlem

Nej tack. Älskar bf serien, men skulle aldrig få för mig att prenumerera på det.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Det fanns lite kvar av Battlefield ståndet, men nu blev den helt slapp :/

Medlem

EA kan ju dra och hänga sig .......

Medlem

Alla ni som säger att bf3 är en cod rip off, va fan menar ni med det ärligt talat? det e typ som att säga att cod är en rip off på counter strike bara för att det e first person shooter.

Medlem

Haha vilken doucheig corporate-ton han pratade med också, fick ättiksmak bak i gommen.

How do you say.. get fucked?

Kommer dock njuta av BF3 osv tills dom då, eventuellt, introducerar detta. Men då är det nog.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

okej nu får de bestämma sig "pay-to-win" gratis spel, "vanliga" spel (som är klart bäst i mitt tycke) eller prenumerations spel?

Medlem
Medlem

EPIC FAIL.
Betala månadskostnad för FPS, vilket skämt!
EA bara förstör och förstör hela tiden.

Medlem

Nej. Varför måste vi alltid pumpas på pengar? Spelar väl snart ingen som helst roll hur mkt månadsinkomst man har snart. Kommer ändå inte ha råd med något.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Alla ni som säger att bf3 är en cod rip off, va fan menar ni med det ärligt talat? det e typ som att säga att cod är en rip off på counter strike bara för att det e first person shooter.

Vad de menar är nog att det är EA´s nya kassako, skapad att tjäna så mycket pengar det bara går, har visserligen inte själv spelat BF 3 men det verkar knappast leva upp till det BF jag förälskade mig i när första spelet kom.

OT:
Till er som är trötta på att se alla dessa förenklingar av spel, kolla in den här länken http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nmX1cN..., trodde inte dessa personer fanns längre men jag håller med honom helt och hållet. Om ni ska sponsra något Kickstarter projekt så anser jag att ni bör välja detta, länge sedan jag hörde en person brinna så för att utveckla spel.

Medlem

Så jävla synd att EA förstörde Battfield serien. Battlefield stod just för något annat än COD, men nääää det dög inte för EA!

EA vill kopiera hela COD konceptet rakt av. Blir inte förvånad om de börjar trycka ut ett BF-spel nu varje år.

Skall hädanefter undvika EA-spel så gått det går!

Medlem

Läste detta just nu "The pitch hasn't gone so well. "It's like pitching a flight sim," Allen says. And the publishers rattle off the excuses: "'It's a super-vocal audience.' 'They don't buy a lot of games.' 'They buy one game a year.' 'Console gamers are too impatient; they won't play this kind of game.' Console gamers literally are too dumb to play this kind of game.'"

http://kotaku.com/5893236/christian-allen-wants-your-money-to...

Tror även EA tänker samma sak om sina konsolköpare (varför skulle de annars fördumma Syndicate och BF 3), själv bryr jag mig inte även om jag också köpt en del konsolspel och hamnar i samma kategori men allra främst för att detta inte kommer som en nyhet. Har märkt detta genom åren som gått.

Medlem

Som alla andra spel som EA har lyckats förstöra så har dem lyckats förstöra BF serien också. Tack o hej säger jag till EA. Ni kan ta o suga dolme och få DICE i ta er i röven. Allt ni kommer se från mig är gladligen försöka förstöra för er som ni förstört för oss spelare.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

EA ger verkligen spelare fler anledningar varje dag till varför man skall hata dem.

http://steamcommunity.com/groups/ANTI-EA

Inaktiv
Skrivet av Struggle:

Där slog han huvudet på spiken... dom blir allt girigare och girigare. Så trist...

Känns inte som han kommer få fler spelare till genom att ta ut månadsavgifter. Snarare tvärtom

Jo, för det är ju ren girighet att ett företag vars vinstsiffror har lyst illröda flera år i rad och förlorar miljardsummor varje år på kriminella personer som inte vill betala för EAs egendom/spel..
Det är intressant hur många idioter som "genialt" påpekar hur giriga och onda EA är som vill tjäna pengar,, men som aldrig heller vet hela faktumet till sanningen.
Speciellt lustigt var det ju när EA lanserade Origin, alla som sade att EA är satan och ondskans herre för att ha skapat en egen variant på Steam,
deras motto var ungefär; "Men vi har ju steam, buuhuu vad dåliga EA är som är såna jävla giriga kapitalister, vi kommunister hatar det, buuhuu! (Valve <333 så fetast woohoo"...
Kritisera EA bara för att de har annorlunda idéer och försöker klara sig - omoget som fan.


signatur

The Year was 2027..

Medlem
Skrivet av john2376:
Skrivet av Struggle:

Där slog han huvudet på spiken... dom blir allt girigare och girigare. Så trist...

Känns inte som han kommer få fler spelare till genom att ta ut månadsavgifter. Snarare tvärtom

Jo, för det är ju ren girighet att ett företag vars vinstsiffror har lyst illröda flera år i rad och förlorar miljardsummor varje år på kriminella personer som inte vill betala för EAs egendom/spel..
Det är intressant hur många idioter som "genialt" påpekar hur giriga och onda EA är som vill tjäna pengar,, men som aldrig heller vet hela faktumet till sanningen.
Speciellt lustigt var det ju när EA lanserade Origin, alla som sade att EA är satan och ondskans herre för att ha skapat en egen variant på Steam,
deras motto var ungefär; "Men vi har ju steam, buuhuu vad dåliga EA är som är såna jävla giriga kapitalister, vi kommunister hatar det, buuhuu! (Valve <333 så fetast woohoo"...
Kritisera EA bara för att de har annorlunda idéer och försöker klara sig - omoget som fan.

Omoget? Jag har stöttat den här industrin sedan jag var barn, jag har själv riskerat pengar på den då jag inte visste vad jag fick för dom. De är en utgivare och deras aktieägare kräver att de får valuta för sina pengar, finns däremot INGET som säger att jag som konsument behöver känna någon som helst skuldkänsla för att det skulle gå dåligt för dom.

EA har sig själva att skylla över att de förlorar pengar, de har helt tappat sina rötter och styrs idag helt av att tjäna pengar. Gå tillbaks lite i tiden och se hur det var då, ta reda på hur bra spelen sålde, den här industrin har inte alltid handlat om att tjäna pengar.

Allt EA gör är planerat, råder dig att kolla upp hur de skött sin marknadsföring av spel som MoH och Dantes Inferno, allt för att skapa så mycket PR det bara går. De är beredda att gå över lik för att tjäna dessa pengar, när tycker du att gränsen är nådd? Jag tycker de har passerat den för länge sedan.

Medlem
Skrivet av john2376:
Skrivet av Struggle:

Där slog han huvudet på spiken... dom blir allt girigare och girigare. Så trist...

Känns inte som han kommer få fler spelare till genom att ta ut månadsavgifter. Snarare tvärtom

Jo, för det är ju ren girighet att ett företag vars vinstsiffror har lyst illröda flera år i rad och förlorar miljardsummor varje år på kriminella personer som inte vill betala för EAs egendom/spel..
Det är intressant hur många idioter som "genialt" påpekar hur giriga och onda EA är som vill tjäna pengar,, men som aldrig heller vet hela faktumet till sanningen.
Speciellt lustigt var det ju när EA lanserade Origin, alla som sade att EA är satan och ondskans herre för att ha skapat en egen variant på Steam,
deras motto var ungefär; "Men vi har ju steam, buuhuu vad dåliga EA är som är såna jävla giriga kapitalister, vi kommunister hatar det, buuhuu! (Valve <333 så fetast woohoo"...
Kritisera EA bara för att de har annorlunda idéer och försöker klara sig - omoget som fan.

Är väll du som är omogen här och sätter kommunist på alla i pannan som kritiserar kapitalism.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Det här är ingen nyhet, redan innan BF3 snackade EA om att de sett CoDs Elite och gärna hade lagt till en liknande prenumeration, men att det var för sent för Bf3, men att de gärna tänkte över det för framtida spel...

Mer pengar för mindre jobb och mindre spel, givet att Ea vill vara med. DICE är nog inte sena att hoppa på heller för den delen, Bf3 erbjöd ju Day 1 pre-order DLC, detta är bara nästa givna steg. Väldigt nöjd att jag inte köpt något av dessa nyare Battlefail, då de enligt min mening är bleka tvålkopior mot de gamla spelen, som än i dag är riktigt kul...med moddar och liknande hemskheter, men helt utan prenumerationer

Medlem
Skrivet av john2376:
Skrivet av Struggle:

Där slog han huvudet på spiken... dom blir allt girigare och girigare. Så trist...

Känns inte som han kommer få fler spelare till genom att ta ut månadsavgifter. Snarare tvärtom

Jo, för det är ju ren girighet att ett företag vars vinstsiffror har lyst illröda flera år i rad och förlorar miljardsummor varje år på kriminella personer som inte vill betala för EAs egendom/spel..
Det är intressant hur många idioter som "genialt" påpekar hur giriga och onda EA är som vill tjäna pengar,, men som aldrig heller vet hela faktumet till sanningen.
Speciellt lustigt var det ju när EA lanserade Origin, alla som sade att EA är satan och ondskans herre för att ha skapat en egen variant på Steam,
deras motto var ungefär; "Men vi har ju steam, buuhuu vad dåliga EA är som är såna jävla giriga kapitalister, vi kommunister hatar det, buuhuu! (Valve <333 så fetast woohoo"...
Kritisera EA bara för att de har annorlunda idéer och försöker klara sig - omoget som fan.

Är du på riktigt?

Jag tycker du direkt kan sluta med att kalla individer som har en annan uppfattning än vad du har för idioter/kriminella/kommunister/omogen. Det är det absolut första steget för att bli tagen på allvar.

På det finansiella, du säger att det har blinkat illrött på EA´s vinstsiffror under flera år, jag skulle vilja påstå att EA flyter på ganska stadigt med en omsättning på ca 3,5 Miljarder $ per år, samt med tillgångar på nära 5 Miljarder $. Du påstår sedan att de förlorar miljardbelopp på kriminella personer, jag misstänker att du syftar på pirater här? Källa och fakta kring detta påstående skulle uppskattas.

Det känns som att du kanske borde kika in denna :
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GZadCj...

Om du tar och läser igenom nyhetsartikeln igen och speciellt : "maximera våra investeringar och få ut så mycket som möjligt av vår satsning" så upptäcker du ganska snart att det handlar ingenting om att det går dåligt för EA och att dom tjänat lite pengar på BF3. Det handlar om att maximera vinsten, de är inte nöjda med vad de +10 Miljoner kopior av BF3 genererade i vinst, de vill ha ännu mera.

Jag har ingenting emot Origin, och verkligen inget emot Steam. Men jag tycker att Valve gör ett mycket bättre jobb än vad EA gör när det gäller den digitala distrubitionen. Att ha i åtanke så var inte det största syftet med Steam ifrån början att tjäna pengar, det skapades för att underlätta patchning av Valves spel, framförallt Counter Strike. Det växte genom att man erbjöd andra spelföretag att teckna avtal att få använda deras tjänst just för underlättning av underhållande av sina spel och ett sätt för folk att enkelt hålla sina spel uppdaterade och tillgängliga från ett och samma ställe. Sedan lades en digital butik till och blev till det som vi känner till som Steam idag. Origin, är rent och skärt skapat att vara en digital butik för EA´s sortiment.

Det som riktades mycket kritik för Origin, var just att det "splittrade" denna enkelhet. Det är bara jobbigt att behöva ha ett extra program och konto för att komma åt sina spel ifrån ett visst företag, när Steam funkar såpass bra som det gör. Jag är benägen att hålla med.

Jag kritiserar inte EA för försök att överleva, jag kritiserar dem för att de försöker överleva och tjäna såpass mycket pengar att de skulle ha råd att köpa ett eget land. De har tappat kärnan i vad kreativa och intressanta medier egentligen handlar om, skaparglädje, visioner, berättande av fantastiska historier och magnifika upplevelser. De har förvandlat det till en pengapress som de blir irriterade över när den inte pressar ut mer pengar än vad den gjorde igår för var dag som går. De räknar med den underbara ekvationen som många stor företag gör, om de gör en vinst 2012 på 20 miljoner och 2013 gör de en vinst på 5 miljoner. Så talar de genast om att de har gått back/gjort förlust på 15 miljoner, även om de gjort vinst på 5 miljoner.

Så, det som verkligen är "genialt" av personer som skriver att andra personer är idioter och inte har koll på sin fakta/sanning. Är att det är ett enkelt sätt för personen att slippa kolla upp fakta och sanning för någon "idiot" kommer att sitta och berätta den för honom.


signatur

Nämen!

Medlem

Det är bara att konstatera att: Dum snålhet inte kommer att löna sig!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Kan inte ens spela spelet p.g.a att bf3 inte gillar överklockade nvidia g-kort ^^

Medlem

Blir det så att man måste betala som i t.ex wow så blire inge mer spelande för mig... betalar 600kr för ett spel och sen 50(?) i månaden för att få spela det ens? NO

Medlem

Usch, håller mig till BF3 då.

Medlem

Facepalm! EA giriga idioter precis som Activision!

Medlem

Sådär. Där försvann det lilla hopp om ett riktigt BF spel efter BF3....

Inaktiv

Först, när allt blev ännu mer inriktad på att endast göra pengar, har vi sett att spelen förlorat en del och konsollanpassningen har gjort spel sämre. Tanken då, från mig iaf, var att nu går det bara utför, men egentligen är det inte så.

Det är inte dåligt att spel har blivit mainstream, nu har vi en miljard spel att välja på! Alla är långt ifrån dåliga och bara för att våra kära uppföljare, ta BF serien då just nu går mot COD hållet betyder inte att det alltid kommer att vara så. COD var också ägigt en gång i tiden, men ser nu vad som har hänt, dock är det en väldigt massa människor som faktiskt har jättekul. Kanske var man själv inte bättre när man bara körde CS och Quake? (även om det var lite svårare då, tänker jag iaf). Hursomhelst finns det ett överflöd av andra bra spel, samt att indiemarknaden och kickstarterprojekt växer, så vi som inte vill lira igenom en massa quicktime events och få achievements för varenda liten grej vi gör, vi har fortfarande massor att välja på. Och mer kommer.

Begrav BF och leta vidare efter andra spel! För min del blev det en besvikelse, visst var det kul och grymt snyggt, men inget jag lirade längre än någon månad.

Medlem

Tyvärr tror jag att spel kommer vara mer tjänster än vad de är produkter inom en snar framtid. Detta har jag konstaterat tidigare och EA:s uttalande är ännu ett bevis som pekar på att det är i den riktningen de vill röra sig. Men hur ska svensson ha råd med alla olika prenumerationsavgifter i månaden? Troligtvis måste man köpa spelet dyrt innan man kan börja prenumerera. Spelföretag gör precis som de vill ända tills spelarna sätter ner foten. Ponera att EA, Activision, Ubisoft och andra jättar bestämmer i hemlighet för att lansera en ny prismodell som blir dyrare för alla. Då har vi inte mycket att göra åt saken om vi inte står enade. Men vi kan vänta tills den dagen kommer. Det är nog innan 2020.

Medlem

Haha.
Ja, folk kommer ju helt enkelt sluta spela spel till slut. Om det är såhär de vill gå till väga.

Skriv svar