20-30 personer får gå från Obsidian – lägger ner spel
Rollspelsstudion lägger ner ett next-gen-projekt, och South Park-spelet påverkas också.
#obsidian-entertainment, #fallout-new-vegas, #bethesda
Hoppas allt går bättre för Obsidian. Många underbara speltillverkare på den studion, och enligt min åsikt en av dem få spelföretag som fortfarande gör intressanta spel.
My momma always used to say, life is like a box of chocolates!
Om de hade släppt färdiga produkter istället för att förlita sig på patcher så kanske de hade fått ett bättre mottagande. Jag älskade FO:NV men det släpptes i ett katastrofalt skick. Likaså Alpha Protocol och flera av deras andra spel, KOTOR II, DS III. Känns som att Obsidian hade visionerna men inte möjligheterna att följa upp det hela.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Om de hade släppt färdiga produkter istället för att förlita sig på patcher så kanske de hade fått ett bättre mottagande. Jag älskade FO:NV men det släpptes i ett katastrofalt skick. Likaså Alpha Protocol och flera av deras andra spel, KOTOR II, DS III. Känns som att Obsidian hade visionerna men inte möjligheterna att följa upp det hela.
Tror att en hel del beror på att dem har en ofta en ganska tight deadline, i Kotor 2 så var dem exempelvis tvungna att ta bort läskigt många quests och korta ner storyn (även andra godsaker).
Dock så håller jag med att deras QA team borde ta sig i kragen. Men, jag antar att jag aldrig riktigt har brytt mig så mycket om buggar i spel så länge jag kan spela dem(vilket jag alltid har kunnat).
My momma always used to say, life is like a box of chocolates!
Så deras bonus hänger på åsikterna från en handfull recensenter? Minst sagt bisarrt.
jag tycker nog inte det är så konstigt. Det är som vilket mål som helst för ett företag. Det är deras uppgift att veta vad de vill ha och lära sig hur de ska göra för att nå det.
Så deras bonus hänger på åsikterna från en handfull recensenter? Minst sagt bisarrt.
jag tycker nog inte det är så konstigt. Det är som vilket mål som helst för ett företag. Det är deras uppgift att veta vad de vill ha och lära sig hur de ska göra för att nå det.
Nog är det konstigt alltid. Bonusen borde ju om något baseras på antal sålda ex om något. Bara för att en recensent inte gillar ett spel innebär ju inte det att ingen annan gillar det. Man kan inte skapa spel för att enbart recensenter ska spela dem.
Enligt min åsikt var fa nw mycket bättre än fo3. NW hade mycket mer likheter med fo1-2 i fråga om story och humor. Sen att de flesta dlc till NW va rent skräp är ju en annan sak men de var dom ju även till FO3 så.
Så deras bonus hänger på åsikterna från en handfull recensenter? Minst sagt bisarrt.
jag tycker nog inte det är så konstigt. Det är som vilket mål som helst för ett företag. Det är deras uppgift att veta vad de vill ha och lära sig hur de ska göra för att nå det.
Nog är det konstigt alltid. Bonusen borde ju om något baseras på antal sålda ex om något. Bara för att en recensent inte gillar ett spel innebär ju inte det att ingen annan gillar det. Man kan inte skapa spel för att enbart recensenter ska spela dem.
+1
Fy fan vad sorgligt, älskade skiten ur New Vegas.
Så deras bonus hänger på åsikterna från en handfull recensenter? Minst sagt bisarrt.
jag tycker nog inte det är så konstigt. Det är som vilket mål som helst för ett företag. Det är deras uppgift att veta vad de vill ha och lära sig hur de ska göra för att nå det.
Nog är det konstigt alltid. Bonusen borde ju om något baseras på antal sålda ex om något. Bara för att en recensent inte gillar ett spel innebär ju inte det att ingen annan gillar det. Man kan inte skapa spel för att enbart recensenter ska spela dem.
+1
Är det bättre att satsa på sålda ex? Skulle gissa att spelens utvecklingsbudget då skulle sjunka medan reklambudgeten hade skjutit i höjden. Så länge spelrecensenter kan påverka försäljningssiffror kan man va relativt lugn att resurser kommer ges till utvecklarna. Den dagen vi väljer att bara köpa spel baserat på hype och reklam och inte speljounalister så kommer kvalitén ta ett nosedive ner i b-filmshelvetet.
Så deras bonus hänger på åsikterna från en handfull recensenter? Minst sagt bisarrt.
jag tycker nog inte det är så konstigt. Det är som vilket mål som helst för ett företag. Det är deras uppgift att veta vad de vill ha och lära sig hur de ska göra för att nå det.
Nog är det konstigt alltid. Bonusen borde ju om något baseras på antal sålda ex om något. Bara för att en recensent inte gillar ett spel innebär ju inte det att ingen annan gillar det. Man kan inte skapa spel för att enbart recensenter ska spela dem.
+1
Är det bättre att satsa på sålda ex? Skulle gissa att spelens utvecklingsbudget då skulle sjunka medan reklambudgeten hade skjutit i höjden. Så länge spelrecensenter kan påverka försäljningssiffror kan man va relativt lugn att resurser kommer ges till utvecklarna. Den dagen vi väljer att bara köpa spel baserat på hype och reklam och inte speljounalister så kommer kvalitén ta ett nosedive ner i b-filmshelvetet.
Nu handlade det inte om vad vi vill köpa eller vad de ska satsa på med reklamkampanjer. Det handlade om att de inte får deras bonus p.g.a. att de fick ett poäng för lite på Metacritic vilket många tycker är FUBAR.