Line out Line In ? ;s

Medlem
Line out Line In ? ;s

Läste på ett ställe att om man kopplat in Lineout till line in så hör dom jag pratar med mic i, mitt ljud från högtalare. Vad menas med detta? Vill gärna åtgärda detta eftersom jag inte kan spela med kompisar och samtidigt spela in gameplay med fraps utan att dom hör mitt spel -.-

Så någon som vet hur man kopplar om så det blir line out grejen som det ska vara så det inte blir som det blir, eller en annan lösning Förutom att stänga av Stereo-Mix

Medlem

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Micken ska ju vara inkopplad i mikrofoningången och hörlurarna i ljudutgången.

Om du hör dig själv kan du gå in i "Ljud" via kontrollpanelen och muta mikrofonen under speakers eller liknande.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

När jag pratar med folk i mic i spel, så hör dom mitt spel. Jag vill kunna fixa så dom inte hör mitt spel utan att behöva stänga av stereo-mix. Jag har Micken inkopplad i mikrofonutgången och hörlur i en ljudutgång ja.

Jag vill detta eftersom jag gärna vill ha med ljudet från spelet när jag filmar gameplay med fraps. Hoppas jag gjorde det tydligare

Medlem

Jaha, då måste du se till att du har allt mutat förutom just Microphone, i Recording eller Microphone under Ljud i kontrollpanelen.

Creepy svenska där, men jag hoppas du fattar.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

men vafan då stänger jag ju av stereo-mix ändå :l

1
Skriv svar