Ingående video beskriver Arma 3
Bohemia har släppt en fem minuter lång video som bland annat visar fordon, vapen och grafikmotor från deras nästa soldatsimulator. Kolla in den hos FZ.
#arma-iii, #bohemia-interactive
Najs! Gillar som fan att det finns två stanser förutom att stå upp eller ligga ned. Jag har spelat en del paintball och vissa skydd är ganska låga och kräver att man håller en ovanligt låg profil vilket inte har varit möjligt i arma tidigare. Dock så såg terrängen riktigt tråkig ut. Sporadiska träd och lite kullar men inge skog. Hoppas vi får se mer skog längre fram.
Tycker det ser rätt pissigt ut. Tråkiga modeller, tråkig miljö. Motorn lär vara lika slö och dåligt optimerad som tidigare titlar. Fullt med script buggar och annat jävelskap. Ser dessutom sjukt stelt ut fortfarande. Förstör hela inlevelsen när det ser så omänskligt ut.
Sen en taskig fysikmotor på det där det känns som att alla fordon är en rektangulär box utan fjädring så har man ett äkta mästerverk. Usch
Får hoppas det blir bättre när man faktiskt spelar det. Videos och bilder säger ju dock inte allt som tur är.
Ända sedan flashpoint blev arma har grafiken varit tillräcklig för att göra ett superspel. Men det är inte där det sitter. Vad jag undrar över är: Är det spelbart? Den taskiga optimeringen, sega styrningen och de oräkneliga buggarna är det som hindrar mig från att njuta av spelet tidigare.
Släpp en video som visar hur de drar runt spelet i "medium" på en 3 år gammal dator så blir detta ett så givet köp.
Tycker det ser rätt pissigt ut. Tråkiga modeller, tråkig miljö. Motorn lär vara lika slö och dåligt optimerad som tidigare titlar. Fullt med script buggar och annat jävelskap. Ser dessutom sjukt stelt ut fortfarande. Förstör hela inlevelsen när det ser så omänskligt ut.
Sen en taskig fysikmotor på det där det känns som att alla fordon är en rektangulär box utan fjädring så har man ett äkta mästerverk. Usch
Får hoppas det blir bättre när man faktiskt spelar det. Videos och bilder säger ju dock inte allt som tur är.
Visste inte att du hade enorm insider-information om hur spelet körs. Om man ser hur mycket BIS tar för att göra detta spelet mer stabilare så tror jag att det blir det mest stabila ArmA spelet som släppts.
Se nså har du inte hört att man ska använda physX för att just göra fordonen och många andra saker mer fysiskt naturliga.
Själv tycker jag att animationerna är mycket bättre än innan, vilka animationer menar du är enormt stela?
Tycker det ser rätt pissigt ut. Tråkiga modeller, tråkig miljö. Motorn lär vara lika slö och dåligt optimerad som tidigare titlar. Fullt med script buggar och annat jävelskap. Ser dessutom sjukt stelt ut fortfarande. Förstör hela inlevelsen när det ser så omänskligt ut.
Sen en taskig fysikmotor på det där det känns som att alla fordon är en rektangulär box utan fjädring så har man ett äkta mästerverk. Usch
Får hoppas det blir bättre när man faktiskt spelar det. Videos och bilder säger ju dock inte allt som tur är.
Visste inte att du hade enorm insider-information om hur spelet körs. Om man ser hur mycket BIS tar för att göra detta spelet mer stabilare så tror jag att det blir det mest stabila ArmA spelet som släppts.
Se nså har du inte hört att man ska använda physX för att just göra fordonen och många andra saker mer fysiskt naturliga.
Själv tycker jag att animationerna är mycket bättre än innan, vilka animationer menar du är enormt stela?
Najs! Gillar som fan att det finns två stanser förutom att stå upp eller ligga ned. Jag har spelat en del paintball och vissa skydd är ganska låga och kräver att man håller en ovanligt låg profil vilket inte har varit möjligt i arma tidigare. Dock så såg terrängen riktigt tråkig ut. Sporadiska träd och lite kullar men inge skog. Hoppas vi får se mer skog längre fram.
Fast i och med att det bygger på en riktig ö i medelhavet den här gången så har de valt att inte modifiera den alltför mkt, på just den ön kanske det inte är lika mkt träd som i norrland t ex.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Alltså det ser ju bra ut men som vanligt lär BIS svika oss när det kommer till optimering och buggar. På något sätt känns det som den kvalitetsprocessen saknas hos dem, ja dem är en lite studio med ett mega ambitiöst projekt men alla spel de någonsin släppt har varit otroligt buggiga på "Launch".
Nu har de slängt in massa nya rendering-technices, fyisk med mera som säker blir jättebra men tillför hur många hundratals buggar?
Köp men frågan är på Launch eller ett halvår senare.
Alltså det ser ju bra ut men som vanligt lär BIS svika oss när det kommer till optimering och buggar. På något sätt känns det som den kvalitetsprocessen saknas hos dem, ja dem är en lite studio med ett mega ambitiöst projekt men alla spel de någonsin släppt har varit otroligt buggiga på "Launch".
Nu har de slängt in massa nya rendering-technices, fyisk med mera som säker blir jättebra men tillför hur många hundratals buggar?
Köp men frågan är på Launch eller ett halvår senare.
Får se hur det går med community alphan, kanske lyckas BIS ta bort de värsta buggarna tills release.
Jag älskar hela iden med arma men i varenda shooter eller simulator jag hittar så är ändå rörelserna begränsade. En riktig soldat som får panik skulle välö ändå kunna typ släng sig ! Men jag ska ändå köpa detta och är otroligt hypad hoppas bara man får pröva på lite mer "ställen" så som skog, lite större stad etc !
Äslkar att de verkar prioritera frihet i rörelse och så över snygga animationer. Luta sig har jag knapt sett sen Crysis 1 och då var det väll bara i campaignen. Hade hoppats på mer i grafikväg men man kan väll inte få allt
Man kan luta i Brink.
och i red orcheastra 2