Deep Down – Capcoms PS4-svar på Dark Souls?

Robot
Deep Down – Capcoms PS4-svar på Dark Souls?

Under nattens Playstation 4-presskonferens visade Capcom upp en intensiv fantasytitel.

#capcom, #deep-down, #dark-souls


Moderator | Testpilot
Deep Down – Capcoms PS4-svar på Dark Souls?

Meh, gillar bara trailers när man får se gameplay. Nu trodde jag inte det skulle innehålla något vettigt i och för sig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Varför tror du inte det är gameplay? Jag tycker det ser ut som gameplay när dom byter vapen eller vafan dom gör nere i vänstra hörnet runt 1:05 och fram.

Medlem

Jag tror inte det är gameplay, det är inte direkt svårt att "rendera" gameplay. Det är dock skapat med motorn på högvarv, och det ser galet bra ut. Frågan är bara hur det ter sig i realtid och hur det funkar att spela.

Grafiken är riktigt imponerande.


signatur

Nämen!

ZF
Medlem

hoppar antagligen mellan spel och realtidsvideo ungefär som AC i början. och så värst osannolik är ju inte grafiken med tanke på hur spelet är utformat, ett Lair för PS4 på mer än ett sätt.

Medlem
Skrivet av hastapan:

Varför tror du inte det är gameplay? Jag tycker det ser ut som gameplay när dom byter vapen eller vafan dom gör nere i vänstra hörnet runt 1:05 och fram.

Fast det enda som egentligen syns är ju tre rutor med olika saker i. Vi ser ju inte i realtid på denna film att de byter vapen, bara att en "meny" finns där.

I vilket fall som helst bör väl det mesta tas med en nypa salt tycker jag tills längre och mer ingående trailers släppts. Svårt att säga om det är förrenderat eller riktig gameplay vid det här laget.

Medlem

Kluven, vill dock gärna tro att de där var gameplay och isf herrej*vlar.

Medlem
Skrivet av Wingu:

Fast det enda som egentligen syns är ju tre rutor med olika saker i. Vi ser ju inte i realtid på denna film att de byter vapen, bara att en "meny" finns där.

I vilket fall som helst bör väl det mesta tas med en nypa salt tycker jag tills längre och mer ingående trailers släppts. Svårt att säga om det är förrenderat eller riktig gameplay vid det här laget.

1:15 byter han till en fjäder som han ska kittla draken med

Medlem

Är det gameplay så ser det ju faktiskt sjukt bra ut.

Medlem

Såg fint ut, blev sugen...Street Fighter-hint på slutet?

Medlem

Tror faktiskt att det kommer vara mer som Dragons Dogma, som är Capcoms svar på Demons Souls

Medlem
Skrivet av hastapan:
Skrivet av Wingu:

Fast det enda som egentligen syns är ju tre rutor med olika saker i. Vi ser ju inte i realtid på denna film att de byter vapen, bara att en "meny" finns där.

I vilket fall som helst bör väl det mesta tas med en nypa salt tycker jag tills längre och mer ingående trailers släppts. Svårt att säga om det är förrenderat eller riktig gameplay vid det här laget.

1:15 byter han till en fjäder som han ska kittla draken med

Sen bröt han den fjärde väggen och frågade spelaren varför det inte funkade.

Medlem

om det där är gameplay så SHIT! ser sjukt nice ut. ser spelen ut såhär redan när ps4'an släpps så tänk hur snygga dom är om 1-2-3år när utvecklarna bemästrad konsolen!

Medlem

Ni som tror att spelet kommer se ut så där kan ju bara fortsätta drömma

Medlem

Det där är förrenderat, var så säker.

Medlem

Ser väldigt intressant ut


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det folk missuppfattar med det här är att det vi ser faktiskt är i realtid. Det vill säga, det här skulle kunna vara en cutscene t.ex. Det är inte för renderat, men det är inte representativt av hur gameplay kommer se ut heller.

Enligt mig är folk lite väl skeptiska, jag vet att Sony gjorde en fuling med Killzone 2 när de visade upp PS3... men den här tror jag inte är fake.

Vi får vänta och se helt enkelt, ska bli intressant att få se hur de har tänkt att det ska spela. Jag är helt klart intresserad.

Medlem

Fin grafik....

Medlem

Det där är gameplay, jag har fått provat.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv
Skrivet av Kimpur:

Det där är gameplay, jag har fått provat.

Seems legit!


signatur

War never changes.

Medlem

Vad jag tror så är det en skriptad fight vi ser, in game grafik men mer som en quicktime event. Alla säger wow kolla grafiken och visst det är snyggt men du kan få Skyrim att se lika snyggt ut och det är ett nått år gammalt, utom att de här har lagt mer jobb på eldeffekterna.

Medlem

Deep Down, Watch Dogs och Destiny var helt klart de mest intressanta spelen.

Medlem
Skrivet av wiki:

om det där är gameplay så SHIT! ser sjukt nice ut. ser spelen ut såhär redan när ps4'an släpps så tänk hur snygga dom är om 1-2-3år när utvecklarna bemästrad konsolen!

Det är Pcarkitektur, ingen konsolspecifik bemästring krävs.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Att folk fortfarande är så godtrogna trots att det är samma visa ´varje gång det presentera nya spel till nya konsoler...

Medlem

Så det är inget nytt Dragon's Dogma då :(?

Medlem

Tror det är blandat pre render med gameplay. Ser mer ut som gameplay vid 1.17.

Medlem

Kommer säkert ha en hel del riktigt bra saker i sig, men också ett par idiotiska som gör att man inte orkar spela. Looking at you pawns in Dragons Dogma.


signatur

Rwa?

Medlem

Dark Souls...? Ser mer ut som en uppföljare till Dragon's Dogma.

Lite kul ordlek också "Deep Down" "Dragon's Dogma"

Medlem

Väntar till konsolen kommer och har spelet i handen, bara onödigt att spelkulera på nåt som man inte har testat.
Spelet ser snyggt ut och är det likande Dark souls så är det defentivt ett köp, man får hoppas att det ser ut så i verkligheten, så man inte har en Aliens Colonial Marines på handen igen

1
Skriv svar