Mikrotransaktioner kan komma till World of Warcraft

Medlem

F2P ligger närmre än vad folk tror..

Spelar fortfarande wow, men jag känner av att dom "andra" som gått F2P har dratt i wow's subbar.. så jag tror inom en snar framtid, låt oss säg 1 till 1½år, kommer d nog upp på tapeten igen..
wow står o hänger just nu, tycker jag.. inte som d har varit.. tyvärr..
wow är ett mkt bra mmo,
men alla F2P mmo får fler o fler att sluta betala för wow.. tyvärr. tuff marknad för MMO lir!


signatur

//Peace out

Medlem

Personligen har jag tagit en paus från wow sedan Pandaria släpptes och jag levlat en char till 90 (orkade inte dra upp mina övriga 10 level 85 alts)

Så ja, jag kan hålla med om att en hel del subs från wow har lämnat för att köra andra f2p mmo därute. Men efter att ha provat runt ett tiotal olika F2P så börjar jag sakna wow rikigt jävla mycket.

Så kommer troligtvis fylla på min sub i slutet av månaden när nästa inkomst tickar in.

Medlem

det finns väl redan ? iaf pets osv

Medlem
Skrivet av zerndak:
Skrivet av Skelögd:

Spelar folk fortfarande WoW?

Nej det är folks marsvin som evolverat och spelar hela nätterna det är därför WoW har 8 miljoner spelare.

Det är inte så att hans inlägg var mer som en markering då denna fråga ständigt återkommer i varje nyhet som rör ett MMORPG som inte är WoW?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Spelet har ju redan mikrotransaktioner och har haft detta väldigt länge? Eller har jag missat något? Eller syftar ni på F2P med ytligare mer microtransaktioner?

Medlem

Tror inte jag skulle komma tillbaka även om det blev F2P då det inte finns något kvar i spelet som jag tyckte var roligt då jag spelade för många år sedan.

Hatar dock mikrotransaktioner, men kan förstå varför mer och mer kör på dem för dem är otroligt effektiva för pengaflödet, bara det går att farma allt som finns i shoppen som mounts etc är jag ganska okej med dessa om det nu är viktigt att ha dem.

Sen så kommer ju Wildstar, som tar tillbaka mycket av det jag saknat, ser ju iaf roligt ut = ]

Inaktiv

Tyvärr är World of Warcraft "för lätt" och genererar inte guilds vars mål är att klara av svåra instanser, den tiden är förbi. Nu trycker man på en knapp, hamnar i en raid och behöver knappt göra något för att få nya saker.

...utanför detta fenomen står det en armada av reputation att samla, annars har jag ingen aning om vad spelet har att erbjuda någon som annars älskat PvE.

Det skär dock i hjärtat att Blizzard av alla aktörer, ska börja med den här modellen. Det är så många spel som förstörs pg.a detta.

12
Skriv svar