Diablo III – Blizzard tar bort auktionshusen

Medlem

Nå niin, då ska vi bara få lite mer info ang. expansionen innan jag bedömer om jag ska återvända till Sanctuary. Men med tanke på D3s oerhört linjära kartor så tvivlar jag, dock gillade jag gameplayet, åtminstone på barbaren.

ZF
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Nämen, oväntat.Nu kanske man ska köpa spelet, vad säger ni, är det värt det?

om du har mycket mappar på skrivbordet så kan du klicka på dem lite slumpmässigt, det mesta är oftast tråkigt jobb men ibland finns det episka grejer i mapparna. bilder på katter, en bra låt, erotik. bara himmelen i skrivbordsbakgrunden är begränsningen!

Medlem

Jag satt mest i ah och tjänade pengar genom auktioner, själva spelet la jag ner efter första varvet vid lvl 38. Fick ihop ett par miljoner innan jag gav bort det till grabben, och sen avinstallerade jag spelet.

Medlem

Dem visste att det var en dålig ide och en chansning från början men satte in det endå för att tjäna pengar utöver boxen inte ovanligt då det gäller Bli$$ard i dagsläget.

Jay Wilson sade flera månader sedan att han tyckte AH var dåligt för spelet, vet ej om detta var före eller efter han avgick från D3 till ett annat project.

Att inse det förr eller senare kvittar om man är så korkad som en en spel designer att man inför något till spelet som direkt krockar med det enda det går ut på dvs farma loot.

Att vänta med att ta bort det då 2.0 looten garanterad är klar är ännu mer "PR" inför Blizzcon och expansionen samt att all gear du har just nu kommer suga endå, så blir en dubbel euforisk effekt då du lirar skiten.

Medlem

Aja då blire att inte spela Diablo 3 förrän detta och loot 2.0.
Sedan får jag ta och göra nya gubbar och spela igenom och använda enbart det jag själv hittar.

Inaktiv
Skrivet av Nenetis:
Skrivet av Xzander:

Och detta kunde de inte ha tänkt på lite tidigare? Typ någon gång under de 12 år som det tog att planera och släppa trean?

Trots att detta är något jag (och många, många andra) pushat för sedan launch har det inte skett någon förändring. Och nu när det äntligen händer får man bara en spysmak i munnen.

Det är svårt att ta bort en nyckelkomponent ur spelet, nu tar de chansen med expansionen iom att det är en reset med nya levlar och items. Gyllene tillfälle att ta bort det och det är bra av blizzard att erkänna sitt misstag och ändå försöka fixa det så gott det går. Att dra bort det nu vore en katastrof för spelet.

Xzander har rätt i sak ändå.

Blizzard och dess chefer (säkert påhejade av Activision) tänkte på inkomster och aktieägare när de gjorde D3. De brydde sig inte lika mycket om spelarna. RMAH har de säkert tjänat stora pengar på. Nu när spelet varit ute länge och antalet aktiva spelare minskat kan de ta bort RMAH utan större förlust samtidigt som de framstår som goda riddare som vill spelarnas bästa.

Jag är negativ, men jag tycker Blizzard får jobba lite längre för att få tillbaks det förtroende jag hade för dem en gång i tiden.

Medlem

Förlorar man något på att skaffa spelet snart - lvla till 50 - vänta på expansionet och bli 60?
Alltså... Alla det som grindat som satan, kommer det ha gynnats för dem även när expansionet kommer?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jävla skoj att dom gjorde detta ändå. Pra pra.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Räkna aldrig ut Blizzard. De vet mer än de flesta i den här branschen hur man får folk att komma tillbaka. Började lira igen efter de annonserade expansionen. Lyssnar på sjukliga mängder podcasts och diablo är perfekt för man kan köra helt mutat och hjärnkapaciteten behöver inte vara allt för hög för att grinda lite.

Medlem

Snälla Blizzard! Då återstår bara EN sak kvar. Sen går jag upp i ett ljussken av Gudomliga proportioner.

---> STÖRRE KARTOR/VÄRLDAR. Just nu känns det som en FPS fast i third person. En korridor skjutare värdig av namnet CoD.

Större banor, längre spel. Precis så som Diablo 2 var.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Bra beslut... kanske man återgår till D3 när expansionen kommer. Nu saknas det bara ladder också

Medlem

Hoppas dom tänker till nu, vill att expansionen blir en nystart för spelet. Detta är välkommet

Medlem

Vad fan hade dom förväntat sig???

Medlem

Lite väl för sent men skitsamma nu slipper jag farma upp till en 500K guld för att hitta vettiga items! Snart dags att damma av Diablo 3 då Hoppas Blizz lyssnar nu verkligen på fansen för framtida släpp!

Medlem

En lång tid dit. Aja, det finns andra spel att spela tills dess.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av ELF:

Dags att klaga på nästa grejer...............
1. Flytta karaktär till annan server?
2. Offlineläge?

Alternativ 2 är viktigast då jag har min karaktär på US servern (pissiga standard val)....

Dåliga kontroller. Att spela ett hack n slash utan direct controls är värre än spela fps med joystick.
Borde erbjuda alternativ styrning till mus och tangentbord nu när Jay wilson inte vill promota PvP nå mer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skrivet av flopper:
Skrivet av walter_iego:

Nämen, oväntat.Nu kanske man ska köpa spelet, vad säger ni, är det värt det?

vänta tills expansionen IMO

Just det ja. Tack för påminnelsen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Remus:

Snälla Blizzard! Då återstår bara EN sak kvar. Sen går jag upp i ett ljussken av Gudomliga proportioner.

---> STÖRRE KARTOR/VÄRLDAR. Just nu känns det som en FPS fast i third person. En korridor skjutare värdig av namnet CoD.

Större banor, längre spel. Precis så som Diablo 2 var.

Och flera spelare samtidigt! Minst 8 som i Diablo 2, så världen känns lite mer levande och inte som ett singel player spel..

Medlem

Kanske köper expansionen iaf

Medlem
Medlem
Skrivet av MMHT:

Kanske köper expansionen iaf

Precis min tanke. Blizzard stryker tvivlarna medhårs vid precis rätt tillfälle!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Är det bara för mig US sidan av battle.net hänger sig eller laddar otroligt långsamt varje gång? EU funkar dock utan problem.

Medlem

Sent skall syndaren vakna!
Helt underbart att AH äntligen skall tas bort. Pay-To-Win metoden i spel har alltid tagit bort känslan, i oavsett vilket spel det än varit. Även om man nu köpt till sig en vinst. Men nu är jag glad igen!

Medlem
Skrivet av FortuN:

Jag grindade jäkligt många timmar med en polare (150 ca innan jag ledsnade) och har hittat en bra grej, depth diggers som jag fick sålt för 20 mille. Det är det enda, sen ser man folk springer runt med sådär 500 mille standard i Diablo 3. Då förstår man att de flesta antagligen inte "förtjänat" det i spelet utan har AH flippat och inte tjänat på items dem hittat ingame.

Sluta QQ. Jag har spelat d3 i 1900 timmar och har hittat tiotalet items +500 mil t o m ett 1 ,8 b item.

Nu får vi trade:a som i D2 GG


signatur

If u can´t kill me, Join me

Medlem

I grund & botten så var Auktionshus en väldigt bra idé, men med tanke på att dagens och även äldre generationer har blivit så förbannat lata så blev det inte en plats där du enkelt kan byta equipments med varandra.

Det blev ett spel i spelet, där du var tvungen att förlita dig på andra för att kunna införtjäna snabbt guld eller equipments för att ta sig vidare i spelet.

Jag hade personligen inget emot spelet, varken till gameplay/grafik eller Auction house, jag har spenderat flera hundra timmar på det, precis som mina övriga vänner har gjort. Och jag/vi ser fram emot att spela expansion, oavsett om det är med eller utan Auktionshuset.

Det enda jag hade velat se i spelet är möjligheten för "Open Battlenet" och ge folk tillgång till mod-making tools, eller liknande så att även när spelet har nått sitt slut, så kan man fortsätta köra det dag och natt, såsom man gjorde på 2:an.

Medlem

Ett steg i rätt riktning. Men tyvärr alldeles för sent för min del. Kommer aldrig mer röra spelet.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Nenetis:
Skrivet av Xzander:

Och detta kunde de inte ha tänkt på lite tidigare? Typ någon gång under de 12 år som det tog att planera och släppa trean?

Trots att detta är något jag (och många, många andra) pushat för sedan launch har det inte skett någon förändring. Och nu när det äntligen händer får man bara en spysmak i munnen.

Det är svårt att ta bort en nyckelkomponent ur spelet, nu tar de chansen med expansionen iom att det är en reset med nya levlar och items. Gyllene tillfälle att ta bort det och det är bra av blizzard att erkänna sitt misstag och ändå försöka fixa det så gott det går. Att dra bort det nu vore en katastrof för spelet.

Det var vidrigt (däremot inte korkat, inte ur marknadssynpunkt) att ens ta med det från början. Dessa två här nedanför förklarar min syn på det hela väldigt bra om du ville veta mer.

Skrivet av Droppz:

Dem visste att det var en dålig ide och en chansning från början men satte in det endå för att tjäna pengar utöver boxen inte ovanligt då det gäller Bli$$ard i dagsläget.

Jay Wilson sade flera månader sedan att han tyckte AH var dåligt för spelet, vet ej om detta var före eller efter han avgick från D3 till ett annat project.

Att inse det förr eller senare kvittar om man är så korkad som en en spel designer att man inför något till spelet som direkt krockar med det enda det går ut på dvs farma loot.

Att vänta med att ta bort det då 2.0 looten garanterad är klar är ännu mer "PR" inför Blizzcon och expansionen samt att all gear du har just nu kommer suga endå, så blir en dubbel euforisk effekt då du lirar skiten.

Skrivet av Buio:
Skrivet av Nenetis:
Skrivet av Xzander:

Och detta kunde de inte ha tänkt på lite tidigare? Typ någon gång under de 12 år som det tog att planera och släppa trean?

Trots att detta är något jag (och många, många andra) pushat för sedan launch har det inte skett någon förändring. Och nu när det äntligen händer får man bara en spysmak i munnen.

Det är svårt att ta bort en nyckelkomponent ur spelet, nu tar de chansen med expansionen iom att det är en reset med nya levlar och items. Gyllene tillfälle att ta bort det och det är bra av blizzard att erkänna sitt misstag och ändå försöka fixa det så gott det går. Att dra bort det nu vore en katastrof för spelet.

Xzander har rätt i sak ändå.

Blizzard och dess chefer (säkert påhejade av Activision) tänkte på inkomster och aktieägare när de gjorde D3. De brydde sig inte lika mycket om spelarna. RMAH har de säkert tjänat stora pengar på. Nu när spelet varit ute länge och antalet aktiva spelare minskat kan de ta bort RMAH utan större förlust samtidigt som de framstår som goda riddare som vill spelarnas bästa.

Jag är negativ, men jag tycker Blizzard får jobba lite längre för att få tillbaks det förtroende jag hade för dem en gång i tiden.

Medlem

Förstår verkligen inte vad folk klagar om. Vill ni inte spela med auktionhuset så spela inte med auktionshuset. Jag och en grupp polare kör D3 helt fritt från all form av utomstående trade. Vad andra gör påverkar ju inte direkt er, om folk vill köpa sig till bra items så är det väl deras "problem".

Medlem

Holy shit. De gjorde det faktiskt. Var lite det här jag hoppades på, men känns helt galet att de faktiskt tog bort det.

Inaktiv
Skrivet av Stalker:

Förstår verkligen inte vad folk klagar om. Vill ni inte spela med auktionhuset så spela inte med auktionshuset. Jag och en grupp polare kör D3 helt fritt från all form av utomstående trade. Vad andra gör påverkar ju inte direkt er, om folk vill köpa sig till bra items så är det väl deras "problem".

Måste hålla med om det. Bara ignorera AH om ni ogillar det??

Skriv svar