Blizzard överväger uppfräschning av Warcraft

Robot
Blizzard överväger uppfräschning av Warcraft

De klassiska första spelen kan släppas för moderna datorer.

#world-of-warcraft-warlords-of-draenor, #dota-2, #heroes-of-the-storm


Medlem
Blizzard överväger uppfräschning av Warcraft

Detta hade gillats.

Avstängd

wc2 hade varit awesome att återuppleva med nyare texturer HD behövs ej dock

Medlem

Skulle inte tacka nej till första Warcraft


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag vet inte. AoEII HD blev ju inte så jättelyckat, man kanske bara blir besviken för att det inte blir lika skoj som man hoppas. Fast om det är gratis, så varför inte?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

och när tänker dom börja med Warcraft 4....

Avstängd
Skrivet av conthox:

Jag vet inte. AoEII HD blev ju inte så jättelyckat, man kanske bara blir besviken för att det inte blir lika skoj som man hoppas. Fast om det är gratis, så varför inte?

Varför skulle det inte vara det? Det kommer ju vara samma spel fast med lite nyare utseende, inget annat kommer ju ändras.

Medlem

Jahapp, kanske kan bli småkul, visst...
Men när fasen hade dom tänkt att släppa wc4

Medlem
Skribent

Piffa till Warcraft II och jag ger mig ut på battle.net igen!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag vet inte. AoEII HD blev ju inte så jättelyckat, man kanske bara blir besviken för att det inte blir lika skoj som man hoppas. Fast om det är gratis, så varför inte?

Kan ju vara så att spelet körs ju som en säck potatis, sämre optimerat spel får man ju leta efter.

Sen att de är korkade å ha en urgammal nätkod och inte uppgradera hotkeys och som moderna RTS spel har är ju bara dumt.

Blizzard optimerar ju sina spel.. okej..

Starcraft II är fortfarande skräpigt optimerat.. hört många uttalande att knappt någon dator orkar stabila 60 fps max settings.
När det blir en strid så droppar nästan alla under 60.. även om du har lägre inställningar.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Wc1-3 HD plz

Warcraft III går redan att spela i HD since 2002.

Medlem

Skulle nog föredra Warcraft 4 men gör dom uppfräschingen på ett bra sätt så är det helt okej med.

Medlem

Warcraft är så jäkla bra

ELF
Medlem

Kan man i så fall hoppas på en GOG release eller hoppas man för mycket?

Skrivet av olafpawbelt:

wc2 hade varit awesome att återuppleva med nyare texturer HD behövs ej dock

Precis. Tror det skulle räcka med att dubbla texturupplösningen så det skulle passa 1080p skärmar lite bättre.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Warcraft 2 med nymodigheterna som dagens rts har, inom ui och användarvänlighet, hade varit trevligt. Resten av spelet hoppas jag de inte pillar för mycket på. Är i vilket fall nu lite gladare efter att ha läst detta. Warcraft 2 är ju fortfarande min favorit i serien.

Medlem

Warcraft 4, jag längtar så...

Medlem

problemet med warcraft 4 är att det bråkar med wow.

och blir jävligt problematiskt lore mässigt, med tanke på du måste hitta andrum och berätta efter wow även.

eller ta saker som kunnat varit en wow expansion med göra det till ett wc spel istället.

Det är svårare än ni tror plus dom har sc2 när det är borta då kanske vi får se ett till warcraft spel.

dock är det minst en expansion kvar till sc2 dvs ni får minst vänta 1-2 till.

Medlem

Oh the memories..... :'(

Men vill mera ha ett Warcraft 4! Gå och dö WoW!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag vaknar fortfarande upp svettig om natten och tror att mina drivrutinsinställningar inte kommer fungera. Ett mardrömsminne från ett gudomligt spel!

Känner glädje krypa fram

Medlem

Det känns ju som att ett Warcraft 4 blott är en dröm tack vare World of Warcrafts existens. Tråkigt, förstås.

Men att få spela Warcraft 1 & 2 i en upphottad version skulle allt vara en liten tröst.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Ztreek:

Wc1-3 HD plz

Warcraft III går redan att spela i HD since 2002.

Texuterna är fortfarande skräp

phi
Medlem

Warcraft 2 över Kali, vilka minnen. Goblin sapper harass mot dåliga spelare var ju bland det roligaste man kunde göra.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av conthox:

Jag vet inte. AoEII HD blev ju inte så jättelyckat, man kanske bara blir besviken för att det inte blir lika skoj som man hoppas. Fast om det är gratis, så varför inte?

Varför skulle det inte vara det? Det kommer ju vara samma spel fast med lite nyare utseende, inget annat kommer ju ändras.

Jao, men det är ju lite det som är problemet. Det skall vara som det var fast med bättre graffe, men med dagens mått är kanske inte spelet känns lika bra idag som det gjorde när det kom ut.

Så man kommer ihåg att det var jättebra, men man får inte den känslan idag, varpå man blir besviken.

Lite svårt att förklara, men ni hajjar säkert.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Förstår mycket väl.
Ibland ska gamla spel stanna som bra minnen.
Idag har man Spelat så mycket och har helt andra krav.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

som de redan gjort med SC då?...
3D remake.

CJ
Medlem

Yes please!

Startade faktiskt upp Warcraft 2 i helgen. Grafiken känns konstigt nog inte alls så föråldrad som Starcraft 1 grafiken gör. För "cinematics" och mekaniken (kontroller) - där märks att spelet är 18 år gammalt.

Men musiken, precis lika bra då som nu.

CJ
Medlem
Skrivet av Javas:

Skulle inte tacka nej till första Warcraft

När Warcraft fortfarande var mörkt och brutalt.

http://youtu.be/hBRr-PCqdWk
http://youtu.be/QAeGIZxZ1BI

Lite mindre så i 2an, 3an, och för att inte tala om WoW på senaste.

Inaktiv

Oj, då kan vi räkna med en come-back för Jakobinklubben.

Jag har spelat alla! Tyckte att ettan var bäst sett till kampanjen, men W2 är mycket speldugligt det också.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

12
Skriv svar