Mer loot till alla i Diablo III

Medlem

Tyvärr så visar Blizzard ännu en gång att de inte bryr sig om de som faktiskt jobbat hårt för sina saker.

Utan att säga något om just detta beslutet så verkar Diablo3 lida väldigt mycket av "vänta 3 veckor så blir det mycket lättare".

I början när expansionen släpptes så spelade alla och hade kul, du såg kompisar som hittade riktigt coola legendaries via din guild osv.

Folk klagade på legendary droprates
De ökade dropraten med 100% i Rifts.

Folk klagade på dropraten.
De gav en 100% bonus permanent.

Jag älskar hur Diablo 3 är uppbyggt, de har mycket coola saker och bra system. Men det känns åter och åter som att jag sliter röven av mig för att hitta några items en vecka, bara för att sedan få reda på att det kommer bli lättare att hitta dessa items.

Jag förstår att saker behöver och ska fixas, men när de så uppenbart bara gör det lättare för folk så blir jag lite sur. Vad kommer hända om en månad, 400% mer legendary droprates?

Jag slutade spela för ett tag sen ändå när man i stort sett maxar ut sin karaktär rätt snabbt.

Lär titta in igen när multi tier rifts släpps men jag börjar mer och mer tro att det mest tidseffektiva helt enkelt är att vänta på nästa expansion.

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av FL3JM:

Alltså det är ju lite löjligt, det blir så extremt tråkigt när dom enda prylarna man är intresserad av är legendary och setitems. Blir ju som en jätteinflation i spelet, precis som med AH.

Hade varit mycket roligare om det var "normalt" med att börja med vita items och sedan då och då hitta gula (rare), det är bara sällan man borde hitta legendarys, kanske max en gång på en hel dags spelande. Efter en veckas spelande har jag bara legendarys och setitems i princip.

Sen är hela damage-grejen rätt absurd, det är ju löjligt mycket siffror nu, man crittar 70 miljoner osv. Varför kan man inte bara göra så att ju högre upp i levlarna man kommer desto högre armor har fienderna? Så man inte gör 1034013013 i skada utan kanske crittar MAX 100.000.
Blir ju som i flipperspel annars, man får två miljarder poäng för varenda grej, wow va häftigt med många siffror! Dom borde isåfall förkorta ner det genom att använda sig av tiopotenser.

Har du spelat Diablo 3? Man kunde köra i veckor innan man hittade ett legendary item och i 99% av fallen så var det ett item som man själv inte hade någon användning för innan dom ökade dropraten typ ett år efter releasen och det var ingen vidare förbättring. Detta kan få mig att ärligt talat ge D3 ytterligare en chans dvs om inga elitister börjar gråta och tvingar blizzard att återställa droprate till 0.0001%

Jag menar bara att det ska vara lite mer utspritt med item-nivån. Nu är ju det i princip bara legendarys som gäller. Det hade ju varit mer skoj om det var så att gråa items var något man får börja med, sen hittar man vita items och superior vita osv, som man kan köra med. Då och då kan man hitta rares osv. Det ska ju va så att när man väl har bara legendarys (eller kompletta set) så har man chans att köra torment 5/6, men det ska ta lååång tid innan man kommer dit, så man har något att kämpa får.
Nu känns det som om alla springer runt med legendary items, är inget speciellt alls med det och det är det jag tycker är lite tråkigt bara.

Sen tycker jag det borde finnas någon DPS och ta-stryk-mätare så man kan mäta sig mot sina polare på något skoj sätt. Är ju kul att se vem som gör mest momentana skada, t.ex när man crittar med en area-spell osv.

Jag säger inte att D3 suger nu, jag bara säger att det finns rum för förbättringar fortfarande. Har återigen fastnat i Diablo-träsket liksom, så visst är spelet grymt nu när AH är borta.

12
Skriv svar