Arnroths krönika – Spelbranschen tål fler kvinnor

Skrivet av firefly:

AdBlock får vara kvar...
Vilken dynga.
Vi har passerat vad den här debatten handlade om ifrån början verkar det som.

Både ja och nej, karatärer i spel kan möjligen sägar vara en förlängning utav det det handlade om från början, men ja, det är ju något annorlunda då det handlar om fiktiva karaktärer versys riktiga människor.

Dock har ingen utav dem utsatts för diskriminering, och ingen av dem har något magiskt att tillföra de spel de befinner sig i/jobbat med i den egenskap utav att de är kvinnliga fiktiva karatärer/riktiga kvinnor. Ibland undrar man ju lite vad det är för magiskt Tingeling damm folk tror kvinnor besitter som gör att de har något att bidra med endast i egenskap av att vara kvinnor (jag antar män har något annat, kanske bumbibärsaft i blodet).

Men ja, Adblock får sannerligen vara kvar.

Medlem

Snacka om att Thomas ser ner på kvinnor när han tycker att dom ska kvoteras in istället för att gå på kvalifikationer.

Medlem

Ett verkligt I-landsproblem Herr Arnroth...

Kompetens före kön, skapar kvalitet. Inte tvärtom.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:

Antar att du inte gillar begrepp som beskriver dig och din övergud Gaider perfekt. Och för övrigt, fiktiva karatärer är inte människor.

Första meningen kunde du skippat. Den tillför ingenting till diskussionen i fråga och pekar bara på att du möjligtvis är inkapabel att föra en vettig konversation.

Vad gäller andra meningen: Jaha? Det förstår ju vem som helst med välfungerande psyke, men man måste även förstå att fiktiva karaktärer, och fiktiva världar, imiterar verkligheten. Annars skulle mottagarna (vi) avfärda det som alltför otroligt. Det finns något som kallas "The Paradox of Fiction" (vet inte om det finns någon svensk översättning av termen), vilket i stora drag innebär att trots att människor är medvetna om att en karaktär är fiktiv, så kan de relatera tillräckligt starkt till karaktären/karaktärerna för att starka känslor ska väckas. Det är det som får oss att gråta vid en sorglig död, det är det som får oss att hålla hårt i tummarna och bita samman i spänning medan protagonisten t.ex. slåss mot antagonisten.

På samma sätt blir människor upprörda när något negativt sker. Om en filmhjälte i en ny film skulle vara en våldtäktsman och filmen i stort romantiserar våldtäkt så skulle det väcka oerhörda reaktioner. Därför att filmskaparen, medvetet eller omedvetet, skickar ut offentliga signaler kring att våldtäkt är okej. Att våldtäktsmän är hjältar. En film där mörkhyade porträtteras som slavar, undergivna eller på annat sätt lägre stående, utan någon hänsyn till kontext, kommer självfallet kritiseras för rasism då man i denna film porträtterar mörkhyade på ett devalverande sätt utan något skäligt syfte .

Detsamma gäller kvinnliga spelkaraktärer i spel. Om majoriteten kvinnliga karaktärer porträtteras som sexobjekt alt. inkompetenta gråtbrunnar som bara ska räddas av den store, starke, manlige hjälten, så visar spelbranschen en devalverande representation av det kvinnliga könet.

Skrivet av Xzander:

Inom spelbranschen handlar diskriminering mycket kring porträttering och presentation

Skrivet av Bronko den arga hästen:

Så, inte alls diskriminering då alltså.

Om man enligt din definition, att diskriminering måste ske aktivt, kräver att spelutvecklarna på något uppenbart sätt propagerar för t.ex. körförbud för kvinnor eller indragen rösträtt för kvinnor, nej då är mina exempel inte diskriminering.

Men saker är aldrig så svartvita. Objektifiering är en form av diskriminering, och är enligt mig den mest påtagliga diskrimineringsformen i spelbranschen. Så, jo.

Lustigt hur saker och ting nästan alltid hamnar i en definitionsfråga.

PS: Vi diskuterar nu dessutom något som egentligen inte berör Arnroths krönika och jag inser att det nog är jag som bidragit till att det spårade åt fel håll. Nåväl, denna diskussionen kommer säkert fortsätta någon annanstans inom en snar framtid.

Medlem

Btw. i Little Big Planet 3 så är karaktärerna könlösa. Du är medveten om att det finns tjejer/kvinnor med kort hår och mörk röst + att en del även har ett manligt namn.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av firefly:

AdBlock får vara kvar...

Vilken dynga.
Vi har passerat vad den här debatten handlade om ifrån början verkar det som.

japp Adblock få vara på så länge FZ kör rödvins propaganda
rätt märkligt hur dessa självhatande vita män orka leva....måste vara svårt att klara vardagen utan att blir kränkt.

jag hoppas fler tar ställning mot detta och blockera annonser på Fz.se, inte fasiken läser jag FZ.se för att få vänsterpropaganda nerkörd i käften...det var bättre för med Johan Andersson vid rodret..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Om dom fiktiva kvinnorna känner sig kränkta låt dom då göra en anmälan. Hittills har ingen fiktiv kvinna gjort det, så jag tror inte dom känner sig speciellt kränkta och diskriminerade (kan ha att göra med att dom är fiktiva)

Köp spel som inte innehåller denna så kallade diskriminering. Själv gillar jag inte att köra som någon anabola snubbe (har inga komplex över min kropp så behöver inte känna mig stor och stark), så vad gör jag? Hör och häpna, jag kör inte spel som t.ex gear of war. Iofs kör jG god of war, men han är bara för awsome för att skippa. I dark souls kör jag både som kvinna och man, samma sak med dark souls 1 och skräpspelet dark souls 2. I diablo 3 så gjorde jag en kvinnlig crusader för att inte vara så jäkla stor. Köp spel ni gillar och skit i alla andra jäkla spel.

Haha kom och tänka på en sak, shadow of the damned, så awsome spel, men inte fan ser jag kvinnor som några objekt för det, vet t.o.m några tjejer som älskat det spelet pga den vulgära sexuella skämten som finns i spelet. Låt alla spel få finnas, RÖSTA MED PLÅNBOKEN!

Medlem

Det är ett sorgligt kapitel i mänsklighetens historia, när jag kommer tillbaka några timmar senare för att syna tråden, och ser att den fortfarande lever med sina 96 kommentarer, snart 97 för den delen.

Nu är det ju så att Thomas är aningen lättkränkt över allt som inte följer senaste vänsterliberala trenden, där hjärna, rationellt tänkande lämnas gärna hemma.

Man kan dock inte sluta imponeras iaf, av att han fortfarande envisas med att dela med sig av sina senaste demoner till oss andra för att bevittna kampen. Jag är ledsen att över av att jag inte kan vara mer till stöd, fast jag hoppas en dag att du synar ljuset som oss andra!

Det är ett mycket underhållande spektakel som utspelar sig i kommentatorsfältet därefter, lyckliga oss åskådare!

Medlem

Sjiiit..

(Fi) behöver inte leta efter nästa Gudrun, we got one right here!

"Där har du min genusönskan inför nästa års presskonferenser på E3, dessa spelvärldens största megahändelser: fler än fyra kvinnor har talande sex på scenen i flera timmar."

Fixed..

Nab

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av firefly:

AdBlock får vara kvar...

Vilken dynga.
Vi har passerat vad den här debatten handlade om ifrån början verkar det som.

japp Adblock få vara på så länge FZ kör rödvins propaganda
rätt märkligt hur dessa självhatande vita män orka leva....måste vara svårt att klara vardagen utan att blir kränkt.

jag hoppas fler tar ställning mot detta och blockera annonser på Fz.se, inte fasiken läser jag FZ.se för att få vänsterpropaganda nerkörd i käften...det var bättre för med Johan Andersson vid rodret..

Jag ser inte hur den här "propagandan" är kopplad till vänstern, och förstår heller inte varför man bör adblocka sidan bara för att man inte håller med om var tredje helgkrönika. Löjligt beteende.

Med det sagt håller jag inte alls med Thomas Arnroth i det här avseendet. Everchange sade det bra.

Medlem
Skrivet av Gamer 24-7:

Kompetens före kön, skapar kvalitet. Inte tvärtom.

Väl sagt! Genom att kvotera in antyder man att kvinnorna inte är duktiga eller kunniga nog för att komma in i yrket. De är minst lika kunniga, men kanske helt enkelt inte intresserade.

Jämnställdhet måste fungera åt båda hållen. Men det är farligt att säga. Jag har en kompis som drog sig för att bli sjuksköterska för att han var kille. Är det rätt? Enligt feminister i min omkrets är det mindre viktigt, då "han har det så bra ändå eftersom han är man."

Jämnställdhet innebär att alla har lika chans. Det innebär inte att man ska försöka locka fler tjejer och kvinnor till vissa brancher, utan att de som faktiskt vill självmant inte ska dömmas annorlunda än de manliga intresserade. Samma sak gäller åt andra hållet.

Vissa yrken lockar inte båda könen helt enkelt. I Sverige får kvinnor ha alla positioner inom militären. Vi har trots det inte en enda kvinnlig JAS-pilot. Helt enkelt för att de få som är intresserade inte klarade de rigorösa intagningskraven - vilket många män inte heller gör.

Jag tror att om kvinnor ville vara mer synliga i spelbranchen, så hade de varit det. Det antas hela tiden att män är onda, att vi vill kvinnor illa och att vi alltid vill ha makten. Men är det verkligen så?

Jag har inget emot t.ex feminister, men då måste man förespråka jämnställdhet och inte en "nu ska vi hämnas"-attityd, vilket många gör. Självklart inte alla, men de som gör väsen av sig brukar vara av den mer radikala skolan, iallafall här omkring. Man måste också föra dialog, inte smutskasta. Sånt här gör mig till exempel lite illa till mods. Många tar det som att män är vidriga och att en stor andel är våldtäktsmän. Men hur många kvinnor har kontakt med lika många hajar som män? Nog inte så många.

Ojämnställda förhållanden gäller åt båda hållen. Orättvisa är orättvisa. Lyft problemen åt båda hållen, och smutskasta inte endera sida genom att dra alla över en kamm. Samma sak i de fall som tas upp i denna krönika. Tills det bevisas att det fanns kvinnor som ville, men inte fick, stå på scenen känns det lite som att skapa ett större problem än det som finns, och väldigt mycket spekulation.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

FZ, som publicerar sådan här rent tragisk smörja, har givetvis ett ansvar - och de förtjänar sin Adblock om de fortsätter ge herr Arnroth mer publicitet.

Att ett kön är underrepresenterat betyder inte automatiskt att branschen inte är jämställd, det betyder inte heller att en jämnare könsbalans i kvantitet (som förordas) skulle skapa en jämställdhet. När personer väljs in baserat på deras kompetens (oavsett andra variabler - ex. inkluderande ålder, kön, etnisk bakgrund, utseende etc.), och dessa tillsammans fungerar som en enhet i någorlunda harmoni och förståelse, har de första grundvalarna till jämställdhet lagts.

Med andra ord - att det var få kvinnor med har ingenting med saken att göra. Det är hur de är integrerade som är det viktiga. Något vi inte har någon aning om (även om det givetvis finns exempel från spelbranschen (som alla andra branscher) där kön X eller kön Y (eller övrigt, om du nu måste ha ett tredje alternativ - jag väljer att gå efter de juridiska kön vi i dagsläget har) av någon anledning åsidosätts eller särbehandlas, positivt eller negativt - beroende på definition), och att förutsätta förhållanden, teamuppbyggnad, -sammanhållning och -filosofi säger mer om den fördomsfulla individ som skriver än något annat.

Att skriva sådant här snedställer hela sammanhanget, och kan göra att människor (av alla de kön) känner sig mindre bekväma med att ta sig in i branschen - antingen på grund av att de blir åsidosatta (återigen, positivt eller negativt beroende på definition) och att debatten och för mycket kring branschen är såpass fokuserad på något totalt irrelevant för själva yrket.

Snälla Arnroth - den dagen du faktiskt kan påvisa att en man har fått ett specifikt speldesignerjobb som en kvinna med samma eller högre kompetensnivå sökt, då kan vi börja prata.
Och det vi kan prata om då är den specifika spelutvecklarstudio som tagit anställningsbeslutet. Det här med att försöka lägga ett kollektivt ansvar på en bransch slutar bara i någon slags kollektiv åtgärd (någon form av stadgad kvotering är ett underbart exempel på en sådan) - och dessa är ju fantastiska, eller hur var det nu?

Fram för kompetens bland spelutvecklare, så vi som kunder får spel vi kan njuta av. Vem som sitter bakom det metaforiska ritbordet är totalt irrelevant - man som kvinna, gammal som ung, lång som kort, tjock som smal, och så vidare. Så länge de har kompetensen för att göra det de ska är det så gott som allt som spelar någon roll.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Ender:

Nu har du ju (återigen) skrivit om kön, på en sajt som tydligen bara får beröra spel ur ett mansperspektiv.

får? Vad menar du med får? Jag skulle gissa att FZ vill ha en stor läsarbas. Jag skulle även gissa att denna läsarbas, OAVSETT KÖN, styr fokus på innehåll. Om FZ skulle börja vinkla sig åt ett annat håll än den stora massan är intresserad av, vore det ett smart drag?

Sen "mansperspektiv", vad du nu menar med det? Det var länge sen jag såg artiklar med en humoristisk formulering som kanske skulle kunna rikta sig mer åt en manlig lässkara. Är man intresserad av spel så är man, oavsett "könstillhörighet". Jag väljer t ex ofta en kvinnlig protagonist när jag spelar, och har alltid gjort. D v s även innan denna irriterande häxjakt verkligen tog fart.

Skrivet av eld:

Hua, diskussionen här skvallrar om att vi har en bra bit kvar till en jämnställd värld.

Det var minst sagt en intressant tolkning...

Nej. Det kommer dröja LÄNGE innan jag blir en FZ-supporter när sådana här artiklar tillåts.

Vi har det helt enkelt för bra i Sverige att många blir progressiva idioter som letar fel och orättvisor överallt. INTRESSE behövs först och främst. Det leder i sin tur till att kompetens söker sig till företagen, och då lär vi säkerligen se en annan "könsfördelning" (avskyr snart det ordet). Det enda (!!!) viktiga i sammanhanget är att alla ges samma möjligheter oavsett kön, bakgrund o s v.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag är såklart för ett jämställt land. Det är väldigt viktigt att vara jämställd.

Fått en del skit när jag tycker att jämställdhetsdebatten gått lite för långt. En av dem bitarna är som denna, att allt ska vara 50/50.

För mig handlar jämställdhet om att gå efter kompetens, och inte efter kön, hudfärg, utseende, osv.

Tar som ett exempel. Om en arbetsplats som många andra tror jämställdhet handlar om 50/50. Jag är kille och söker efter deras tjänst. Det kanske visar sig att jag är den som är mest lämplig. På arbetsplatsen (ett exempel) jobbar det totalt 20 personer. Varav 9 är tjejer och 11 är killar. Ska då arbetsplatsen anställa en tjej som är långt ifrån lika lämplig, eller mig? De kommer troligtvis inte välja mig, bara för att jag är av det manliga könet. Trots att jag är mest lämpligast att anställa.

Jag tror inte ett ögonblick på att spelutvecklare anställer män bara för att det är av det manliga könet. De anställer efter kompetensen, och att det troligtvis är väldigt få kvinnor som söker sig till spelbranschen.

Jämställdhet är inte för mig att Sony ska använda sig av 5 kvinnor och 5 män för att presentera sina spel. Jag litar på att Sony väljer ut de som är mest lämpligast.

Vad säger egentligen Diskrimineringslagen om att neka ett visst kön till anställning? Det är diskriminerande att neka en mörkhyad en anställning just för dess hudfärg. Det är diskriminerande neka en kortväxt just för dess längd. Det är diskriminerande neka en tjock just för dess vikt. Det borde vara diskriminerande neka en kille/tjej för dess kön.

I media ser vi nakna kvinnor springa in i rätten och på stan. På nätet hotas det till både höger och vänster. Håller man inte med om främst extrema feminister, har man inte rätt att leva.

Ska jämställdhet och feminism tas på allvar, måste diskussionen föras på en vuxen nivå. Den ligger fortfarande på dagisnivå.

Blir faktiskt lite förvånad att diskussionen här är ganska städad, till skillnad från andra forum.

Det är väldigt viktigt åter igen att vi är jämställda. Men ibland går diskussionen lite för långt, kan jag tycka.

På Twitter har jag blivit hotad med machete för att jag inte höll med en viss person, angående en jämställdhetsdiskussion som pågick för rätt länge sedan. Inga namn nämnda.

Medlem

Har Dice inte kvinnliga soldater i Battlefield så ropar extremfeministerna "Sexism!".

Har Dice kvinnliga soldater i Battlefield så ropar extremfeministerna "Mördarsimulator där män dödar kvinnor!"

Det här påminner om en doktorsavhandling från Göteborgs universitet där det slogs fast att Rwanda hade världens mest jämställda parlament, men 56% kvinnor. Det tycker jag är en smula konstigt, eftersom Sverige då hade 47% kvinnor, det vill säga 3% närmare fullständig jämställdhet.

Det har ju tyvärr blivit så att jämställdhet = så stor andel kvinnor som möjligt. Feministerna anser tydligen också att kvinnor inte kan göra någonting själva, till exempel välja att jobba med spel, utan det skall öronmärkas pengar, platser och resurser specifikt för kvinnor.

När får vi höra att vi måste ha större jämställdhet bland sophämtare? Varför är det inte ett problem att det är över 90% män där? När ska vi börja kvotera in kvinnor där?

När får vi höra att vi måste ha större jämställdhet bland rörmokare, svetsare, plåtslagare, asfaltläggare, stensättare, gruvarbetare, skogsröjare, målare eller i princip alla tunga eller farliga jobb, där det i princip bara jobbar män?

Varför är det bara viktigt med jämställdhet i glassiga och välbetalda yrken som spelutvecklare, VD eller politiker?

Medlem

Förresten tycker jag att FZ ska sopa rent framför egen dörr först.

FZs redaktion: 4 män, 0 kvinnor.

Frilansande skribenter: 11 män, 1 kvinna.

Övriga: 13 män, 0 kvinnor.

Sammanlagt 28 män och 1 kvinna. Hur många personer talade på scenen på E3? Fler än 112? Om inte så är ni mindre jämställda än E3.

Ni måste verkligen hata kvinnor, eftersom ni diskriminerar så. För det kan ju inte vara så att det är förhållandevis få kvinnor som är intresserade av FZ, eller? Den förklaringen skulle aldrig få godkänt av den extremfeministiska genusvetenskapen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av firefly:

AdBlock får vara kvar...

Vilken dynga.
Vi har passerat vad den här debatten handlade om ifrån början verkar det som.

japp Adblock få vara på så länge FZ kör rödvins propaganda
rätt märkligt hur dessa självhatande vita män orka leva....måste vara svårt att klara vardagen utan att blir kränkt.

jag hoppas fler tar ställning mot detta och blockera annonser på Fz.se, inte fasiken läser jag FZ.se för att få vänsterpropaganda nerkörd i käften...det var bättre för med Johan Andersson vid rodret..

Jag ser inte hur den här "propagandan" är kopplad till vänstern, och förstår heller inte varför man bör adblocka sidan bara för att man inte håller med om var tredje helgkrönika. Löjligt beteende.

Med det sagt håller jag inte alls med Thomas Arnroth i det här avseendet. Everchange sade det bra.

Hur missar du att det är vänsterbeteende?
Och varför antar du att folk adblockar sidan för att dom inte håller med om var tredje krönika? Vad får du tredje ifrån? Löjligt beteende.


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

Jag kan inte fatta att så många blir så upprörda över krönikor de inte håller med om. Det verkar i och för sig vara en del personer här som blir upprörda i stort sett varenda gång spel tas upp i något sammanhang där de inte enbart behandlas som spel utan sätts i perspektiv till det övriga samhället.

Jag håller inte alltid med om innehållet i dessa krönikor men tycker ändå att de brukar vara intressant och välskriven läsning.

Medlem

Adblock och vänsterpropaganda? För fan, väx upp. Håller inte med herr Arnroth men lägger mig inte och sparkar och skriker så mycket jag orkar. Det är en krönika som dessutom är välskriven, det innebär inte att man måste acceptera den som en enda sanning och ledstjärna. Sedan blir det mer bebis från folk som menar att man inte får skriva och tycka i ett ämne om t.ex. den redaktionella sammansättningen inte uppfyller kriterierna för dagens ämne.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Adblock och vänsterpropaganda? För fan, väx upp. Håller inte med herr Arnroth men lägger mig inte och sparkar och skriker så mycket jag orkar. Det är en krönika som dessutom är välskriven, det innebär inte att man måste acceptera den som en enda sanning och ledstjärna. Sedan blir det mer bebis från folk som menar att man inte får skriva och tycka i ett ämne om t.ex. den redaktionella sammansättningen inte uppfyller kriterierna för dagens ämne.

Ja att använda add block och strunta i att bli sponsor just för att Arnroth tar upp detta 1 gång var 3e vecka i snitt är ju bara meh. Men det är inte konstigt vi blir irriterade när han snackar om diskriminering i vissa spel (som jag och andra kommit fram till, det är tydligen fiktiva kvinnor i spelen, och känner någon riktig kvinna sig diskriminerad av den fiktiva kvinnan/kvinnorna, så finns det fler spel vilket även det verkar Arnroth ha missat), sen blandar han in kvotering i det hela. FZ är ett ganska bra exempel, 1 kvinna som skriver för dom, är det för att dom är emot jämnställdhet? Nej det är för att ingen tillräckligt kompetent kvinna har sökt sig till dom

Så är det konstigt att folk reagerar? Nej. Kan folk sluta racka ner på hela fz pga en persons krönika som kommer 1 gång i veckan? JA TACK! Snackar Arnroth en massa goja om jämnställdhet som världen klarar sig utan? Jupp.

Ja jag vet att du skrev att du inte höll med, men ville förklara varför folk reagerar, inte bara Arnroth som har "yttrandefrihet"

Medlem
Inaktiv

Gillar inte adblock-kommentarerna.
Ser helst att FZ-krönikörer skriver vad de själva tycker och tror på och inte självcensurerar sig för att de är rädda att förlora annonsintäkter.

Du ser att krönikan heter "Arnroths krönika – Spelbranschen tål fler kvinnor", ändå klickar du dig in där och läser hela grejen för att sedan skriva en kommentar. Den har uppenbarligen fångat ditt intresse på något sätt. Det är ingen som tvingar en att läsa sådant man blir upprörd över.
Två nyheter över ligger "Oculus vs Morpheus – FZ har testat", det är bara att klicka in sig på den istället.

Medlem

Du hoppas alltså på en frisk vind från Microsoft, Sony, Nintendo, EA och Ubisoft? Typ 5 berg bestående av stagnerat skit, som nästan aldrig vågar ta några chanser... yeah lycka till med det du...

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Gillar inte adblock-kommentarerna.
Ser helst att FZ-krönikörer skriver vad de själva tycker och tror på och inte självcensurerar sig för att de är rädda att förlora annonsintäkter.

Du ser att krönikan heter "Arnroths krönika – Spelbranschen tål fler kvinnor", ändå klickar du dig in där och läser hela grejen för att sedan skriva en kommentar. Den har uppenbarligen fångat ditt intresse på något sätt. Det är ingen som tvingar en att läsa sådant man blir upprörd över.
Två nyheter över ligger "Oculus vs Morpheus – FZ har testat", det är bara att klicka in sig på den istället.

Många vill inte läsa ett politiskt lierat FZ, speciellt inte ett FZ som bara publicerar en enda sorts åsikter.

"FZ är en social-liberalt obunden speltidning..."


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av mapamapa:

Gillar inte adblock-kommentarerna.
Ser helst att FZ-krönikörer skriver vad de själva tycker och tror på och inte självcensurerar sig för att de är rädda att förlora annonsintäkter.

Du ser att krönikan heter "Arnroths krönika – Spelbranschen tål fler kvinnor", ändå klickar du dig in där och läser hela grejen för att sedan skriva en kommentar. Den har uppenbarligen fångat ditt intresse på något sätt. Det är ingen som tvingar en att läsa sådant man blir upprörd över.
Två nyheter över ligger "Oculus vs Morpheus – FZ har testat", det är bara att klicka in sig på den istället.

Många vill inte läsa ett politiskt lierat FZ, speciellt inte ett FZ som bara publicerar en enda sorts åsikter.

"FZ är en social-liberalt obunden speltidning..."

Ja, ta in en krönikör till som INTE är "feminist", så kanske vi får krönikor som innehåller lite bättre klass än kvoterings snack. Har inget emot heller om den kanske tar upp IBLAND, RIKTIG diskriminering mot spelare så som utvecklare, inte bara "öh det är mindre kvinnor, BEVIS PÅ DISKRIMINERING!"

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av JOnnegrym:

då fler har förstått vad du menar

Folk tycker om att sitta o vara pseudo-intellektualla som du, men ni är totaly inkapabla att berätta "vad han menar" och vad den oh så djupa insikten är. Det är viktigare att ge sig själv en klapp på axeln för att man e så mycket rejälare än andra och "förstår".

Hmm, mitt inlägg verkar faktiskt rätt narcissistiskt Ursäkta för det. Jag tror bara att många missförstår Arnroth. Jag tycker personligen inte att han säger något särskilt kontroversiellt och att den hårda, aggressiva och negativa kritiken hans krönikor får är obefogad.

Medlem

Genus och feministpropaganda, ja varför skulle skiten inte dyka upp på en svensk spelsida när det genomsyrar hela vårt samhälle.

Undrar om det kommer från vårt välstånd, folk är så satans uttråkade så de letar efter orättvisor att slåss mot, det är samma visa med den rabiata anti-rasismen.

Medlem

Ännu en krönika med samma tema som vanligt. Ni gör ett väldigt dåligt val att ta sådan stark politisk ställning som ni har gjort nu under en väldigt lång tid. Jag tror att dom flesta som går in på en spelsajt vill slippa politik för en gångs skull. Sen att den är så förbannat ensidig och att ni själva inte ens står för vad ni skriver som några nämnde här, men gärna kastar bajs på "dom stora stygga företagen" gör er till hycklare.

Medlem

Pezit, nu är du rätt tam, Tycker tvärtemot dig att det är hur bra som helst att nån reagerar på saker som inte känns ok.

Och att få mer tjejer att bli synliga i spel scenen är hur bra som helst.

Resten orkar jag inte ens bemöta.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av firefly:

AdBlock får vara kvar...

Vilken dynga.
Vi har passerat vad den här debatten handlade om ifrån början verkar det som.

japp Adblock få vara på så länge FZ kör rödvins propaganda
rätt märkligt hur dessa självhatande vita män orka leva....måste vara svårt att klara vardagen utan att blir kränkt.

jag hoppas fler tar ställning mot detta och blockera annonser på Fz.se, inte fasiken läser jag FZ.se för att få vänsterpropaganda nerkörd i käften...det var bättre för med Johan Andersson vid rodret..

Jag ser inte hur den här "propagandan" är kopplad till vänstern, och förstår heller inte varför man bör adblocka sidan bara för att man inte håller med om var tredje helgkrönika. Löjligt beteende.

Med det sagt håller jag inte alls med Thomas Arnroth i det här avseendet. Everchange sade det bra.

http://www.affarsvarlden.se/hem/politik/article3466937.ece

Hur journalister röstar ^ , Är ännu värre på SVT och SR. Är ingen hemlighet att journalister och skribenter är är vänster precis.

Just saying : )

Skriv svar