Medlem

Låter som Calle börjar bli gammal och grinig? Destiny är bra! Det är kul! Det är vackert! Det har härlig musik och ljudeffekter! Co-op! Grymma vapen och skills! Intressant story! Men återgå till ert jävla LoL eller vad ni nu spelar så fortsätter jag med Destiny.

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:

Låter som Calle börjar bli gammal och grinig? Destiny är bra! Det är kul! Det är vackert! Det har härlig musik och ljudeffekter! Co-op! Grymma vapen och skills! Intressant story! Men återgå till ert jävla LoL eller vad ni nu spelar så fortsätter jag med Destiny.

Eller också har du helt enkelt sjukt låga krav på vad ett bra spel skall innehålla? För min del verkar Destiny vara den berömda polerade bajskorven?


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Skrivet av eatem:
Skrivet av blackbeatsblue:

Satt och kollade lite igår när du lirade Carl. Blev rätt trött på den störande rösten som kom stup i ett "You have captured Zone B".

Hade räckt med en enkel variant "B Captured" eller bara en notis på skärmen, kort och gott.

Lite OT men bästa sådan röst någonsin var ju World at War där "Jack Bauer" himself skrek ut allt sådant när man körde amerikanarna

Haha, kommer ihåg det

Medlem

Hahahaha.. jaja spela inte spelet då,din förlust

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av PsyX:

Så spelet suger? Orkar inte läsa.

Spelet är repetitivt. Handlar bara om att skjuta, skjuta och skjuta. Gillar du däremot så är det bara att panga på för fullt!

Tack.

Avbokar mitt exemplar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ghoztatic:

Låter som Calle börjar bli gammal och grinig? Destiny är bra! Det är kul! Det är vackert! Det har härlig musik och ljudeffekter! Co-op! Grymma vapen och skills! Intressant story! Men återgå till ert jävla LoL eller vad ni nu spelar så fortsätter jag med Destiny.

Gammal? Inte tillräckligt. LOL? Näver. Destination har fantastiska produktionsvärden men det inte riktigt lyft än.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ghoztatic:

Låter som Calle börjar bli gammal och grinig? Destiny är bra! Det är kul! Det är vackert! Det har härlig musik och ljudeffekter! Co-op! Grymma vapen och skills! Intressant story! Men återgå till ert jävla LoL eller vad ni nu spelar så fortsätter jag med Destiny.

Gammal? Inte tillräckligt. LOL? Näver. Destination har fantastiska produktionsvärden men det inte riktigt lyft än.

ville bara jävlas lite med dig du är nog inte mycket äldre än mig själv.

Alla har rätt att tycka vad man vill,smaken är som baken. Jag gillar Destiny som fan men då tycker jag att Hotline Miami är sjukt bra oxå och det verkar ju som en del inte ser tjusningen med det

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ghoztatic:

Låter som Calle börjar bli gammal och grinig? Destiny är bra! Det är kul! Det är vackert! Det har härlig musik och ljudeffekter! Co-op! Grymma vapen och skills! Intressant story! Men återgå till ert jävla LoL eller vad ni nu spelar så fortsätter jag med Destiny.

Reptitivt, utdragna och enformiga strider, inte så överdrivet skön musik, tradigt RPG system (Till och med Mass Effect 2 hade större djup, vilket var större delen ett action-spel), list goes on.

Notera jag snackar från betan och det jag sett FZ och diverse streamers spela och många säger likadant. Gillar man hjärndöda shooters och får lite små tråkiga rewards som INTE är i klass med Borderlands/Diablo så kör hårt. Sparar hellre mina pengar till något vettigt/Köper när det ligger i rea lådan

Tycker dock det är kul att det några gillar det. Jag tror spelet kan bli något på långsikt / I en uppföljare så vi får vänta och se


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av PsyX:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av PsyX:

Så spelet suger? Orkar inte läsa.

Spelet är repetitivt. Handlar bara om att skjuta, skjuta och skjuta. Gillar du däremot så är det bara att panga på för fullt!

Tack.

Avbokar mitt exemplar.

Haha vill inte direkt du ska göra det på grund av min kommentar <.< Du gör som du vill, men jag skulle väl kolla lite mer videos (FZ stream ) och vänta på recensioner för att vara säker... Iofs kan en avbokning vara just för det och sedan köpa det ändå om du känner det är något för dig!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Och jag som var ytterst nära att köpa guardian edition för 909 kr...
efter det att man impulsköpte Titanfall med seasonpass och hade kul cirka 30 minuter så ville man inte göra samma tabbe igen.

Angry joe gillar Destiny men säger att det kan bli enformigt med mycke grindande..
Har nog blivit lite mätt på nutidskrigsspel typ senare års cod och framtidspangare typ Halo, Destiny mm.

Skulle gärna ha nått nytt första / andra världskrigsspel igen, gärna typ Battlefield 1943, jisses vad många timmar man la ner på ett spel som bara har 4 banor.

Medlem

Jag hann bara testa introt när jag kom hem med Destiny idag. Jag märkte ingen autoaim som några klagar på. Spelar på Xbone


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag hann bara testa introt när jag kom hem med Destiny idag. Jag märkte ingen autoaim som några klagar på. Spelar på Xbone

Testa att stänga av eländet så får du se...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Själv diggar jag spelet som fan, smaken e som baken

Medlem

dat hype, fan värre än när svensk television byter programledare till allsång på skansen... Nej tack !

Medlem

Jag gillar spelet skarpt. Riktigt underbar stämning och sjukt skoj att lira med polarna. Jag känner ett enormt hat riktat mot konsoler i tråden. Hade det släppts till PC så hade alla hyllat det.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag gillar spelet skarpt. Riktigt underbar stämning och sjukt skoj att lira med polarna. Jag känner ett enormt hat riktat mot konsoler i tråden. Hade det släppts till PC så hade alla hyllat det.

Spelar på PS4. Sämsta spelet jag spelat sen Aliens Colonial MArines

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av HaxXt:

Både kul och ÄCKLIGT på samma gång. 30FPS-lock? Vilket jävla skämt... segt som sirap att sikta, förstör känslan i hela spelet. Multiplayer låses upp när du levlat upp till typ 5 och hittas i Orbit travel-menyn. Borde vara olagligt att släppa spel på next-gen som inte körs i 60FPS.

fast detta visste du väl innan du köpte spelet?

Japp, men fick AIDS när jag testade betan så det är kört.

Medlem

Vilket gnäll. Har alla blivit 12år igen?
Gnäll om FPS, gnäll om spelet, auto aim. Suck..
Har spelat ca 8h och har skit kul, är en 83 så kanske uppskattar spelar mer?
Är ett vackert spel, och känner inte alls att det är låst till 30fps. Men äger PS4, ni andra kanske sitter med era slitna 360 och ps3. Första konsol som jag inte känner av lagg eller stuttering. Ägde Ps3 där man kände av det jämt.
Spelar annars bara på PC. Men detta var ett måste spel. Köpte Guardian Ed 900:-
Och jag är glad för det
Inte ett enda bekymmer!!
Inte som tex BF4, D3. Där jag har lagt ner pengar och är mer missnöjd.
Själv tycker jag att Destiny är en härlig blandning på Borderlands och Mass effect Och star wars
Och kalla det för Halo 2.0.. Ser jag inte, för mig vara Halo dö trist, spelade det max 1h sen sålde jag iväg det. Kanske är därför jag tycker Destiny är så jävla bra?

Dags tillbaka till Destiny!!!

Medlem

Spelade först Destiny på eventet som FZ-medlemmar blev inbjudna till på Webhallen i Stockholm. Tror att upplevelsen där gav mig en något uppblåst uppfattning av spelet. Första gången jag spelade på en PS4, kul upplägg (spelade som team på tre, varav vi satt nära varandra med varsin skärm och kunde kommunicera med varandra), plus ett på ytan intressant spel. (Serverades även Pizza Hut, kanske där allt gick åt skogen med min objektiva syn).
Men det märktes fort att spelet saknade djup och riktning. Kommer ihåg att jag satt hemma och kollade in videos innan jag spelat spelet och fick uppfattningen av ett häftigt men djupt combat-system, innan jag funderade över själva kontrollupplägget. Hur kan man ha fler än typ 3 abilities snabbt tillgängliga på en handkontroll så att det flyter bra? Visar sig att det är precis så det är, man har typ tre abilities och kör bara på dem. Annars är det skjut skjut skjut, som någon nämnde. När du har använt din första ability hundra eller tusen gånger låser du upp en förbättring av den. Inga egna val alls i princip. Finns bra grejer, givetvis, att glida runt med sin speederbike (SW-referens) är riktigt kul och som Calle nämner så är random-eventsen det absolut roligaste. Annars känns det som ett nedskalat och fördummat mmo med till en början kul gameplay, men som snabbt blir repetitivt. Inget köp, och ingen sporre att köpa en PS4 ännu.

Medlem

Det jag har sett och fått insikt av destiny som sänker det är, tråkiga fiender bara olika "skins" och samma fiender inte mycket mekaniker.

I form utav MMO hade dom tagit lite raid koncept i fighter ifrån wow och liknande där mobsen hade charge attacker eller hade pull där dom drog in dig, och saker på marken att springa runt eller bakom väggar (Line of sight) annars dör du m.m

samtidigt ska där vara fps action pang pang, men känns som för mycket utav endast detta.

Vad jag har summerat av abilites mobsen hade ifrån calles stream är följande,

några som springer snabbt tåler väldigt lite och vill slå dig, ingenting annat, några som exploderar ifall dom kommer nära dig ingenting annat.

en som lägger ner en sköld och blir immun emot skada ifall han tar någon stor mängd skada i 1-2 sekunder.

Och ja vissa skjuter, men i grund och botten är detta vad alla kommer ha som abilities och göra så kan ju inte detta spelet vara ett intressant spel till skillnad vad jag skrev ovan?

sjuk potensiall, men det fattas ju mekaniker tycker man, nu må det komma mer endgame och hoppas jag har rätt här för annars är något ju riktigt fel enligt mig.

och dom bör ju göra levlandet intressant och inte nerdummat tråkig pang pang bara.

Medlem
Medlem

Mycket, mycket bra spel.

Hur kul som helst att glida omkring som universums hårdaste robotmagiker och mobba utomjordingar.

Har aldrig sett ett spel med bättre design än Destiny.
Allt ser vrålhäftigt ut, hjältarna, fienden, vapnen, miljöerna, ALLT!

Den enda smolken i glädjebägaren är att jag måste spela det på min PS4 istället för PC:n, Känner mig smått handikappad med handkontroll.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av AxxT:

Vilket gnäll. Har alla blivit 12år igen?
Gnäll om FPS, gnäll om spelet, auto aim. Suck..
Har spelat ca 8h och har skit kul, är en 83 så kanske uppskattar spelar mer?
Är ett vackert spel, och känner inte alls att det är låst till 30fps. Men äger PS4, ni andra kanske sitter med era slitna 360 och ps3. Första konsol som jag inte känner av lagg eller stuttering. Ägde Ps3 där man kände av det jämt.
Spelar annars bara på PC. Men detta var ett måste spel. Köpte Guardian Ed 900:-
Och jag är glad för det
Inte ett enda bekymmer!!
Inte som tex BF4, D3. Där jag har lagt ner pengar och är mer missnöjd.
Själv tycker jag att Destiny är en härlig blandning på Borderlands och Mass effect Och star wars
Och kalla det för Halo 2.0.. Ser jag inte, för mig vara Halo dö trist, spelade det max 1h sen sålde jag iväg det. Kanske är därför jag tycker Destiny är så jävla bra?

Dags tillbaka till Destiny!!!

Håller helt med dig! Är själv 84a.
Tycker det ofta är ett jäkla gnäll när ett nytt spel kommer.
Destiny är awesome.. punkt!

Medlem
Skrivet av Zappa:

Har spelat en timme ungefär och fattar inte hypen alls. Är redan uttråkad. Riktigt mediokert spel och ser ut som ngt från förra generationen. Gränssnittet är dessutom svårstyrt och kladdigt. Nej usch. Ge mig pengarna tillbaka. Känner mig nästan lurad. Får hoppas det blir bättre längre in i spelet. Fattigmans-Halo.

What?! Spelar vi ens samma spel du och jag?
Spelar du på xbox 360 eller ps3?
Själv spelar jag på xbox one och det är ju snyggt satan!

Du hör säkert den den del av gamers som tycker super metroid är värdelöst oxå?....

Medlem

Jag tror att det i Destiny kommer vara som det var i WoW, resan till max level är kul men spelet börjar inte på riktigt förrän vid end game. Ska bli intressant att testa raids!
Tro nu inte att man spelar 40-manna bara för jag skrev raid, tror det var 5 pers.

Medlem
Skrivet av snoeppen:

Hur kan det va en hype kring ett FPS-spel på konsoll.. jag inte förstår. Jag själv är en sån där TPS-spelare

För att det en gång kom ett spel som hette GoldenEye och ett spel som hette Perfect Dark

Medlem

Tycker Destiny är riktigt kul,spelade co-op i ett antal timmar igår,kul strider ,inte bara run and gun utan man måste hela tiden se sig för,vi körde på hard.
Lätt att hoppa in i någon annans spel,snygg grafik
Känns som en kombination av Halo och Borderlands utan Borderlands humor.
Spelar på PS4

Medlem

Men ja, Destiny verkar inte så bra som jag tänkte från början. Synd att alla rymdspel ska vara så häftiga och våldsamma.

Hade varit riktigt spännande med ett gravallvarligt, melankoliskt, ensamt rymdspel, i RPG-form. Som filmen År 2001: Ett Rymdäventyr, eller varför inte Mardröm Blir Verklighet. Inte skräck, men mystiskhet (som blir hemsk).

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av Zappa:

Har spelat en timme ungefär och fattar inte hypen alls. Är redan uttråkad. Riktigt mediokert spel och ser ut som ngt från förra generationen. Gränssnittet är dessutom svårstyrt och kladdigt. Nej usch. Ge mig pengarna tillbaka. Känner mig nästan lurad. Får hoppas det blir bättre längre in i spelet. Fattigmans-Halo.

What?! Spelar vi ens samma spel du och jag?
Spelar du på xbox 360 eller ps3?
Själv spelar jag på xbox one och det är ju snyggt satan!

Du hör säkert den den del av gamers som tycker super metroid är värdelöst oxå?....

Nej jag spelar på PS4. Det är inte imponerande på ngt sätt. Super Metroid är kanske den bästa platformern ngnsin.

Inaktiv

Blir det något demo tro ?

123
Skriv svar