Helgdiskussion – Vilket Star Wars-spel är bäst?

Medlem

Battlefront spelen måste jag nog slå till med. (Sorry Till, jag gillar Rammstein men those are the rules)

Medlem

Top 3 lista:
#1 Kotor 1
#2 Kotor 2
#3 Jedi Academy

Medlem

Dark Forces II lirade jag mest och Star Wars Episode I Racer som liten sen gick jag vidare till Jedi Outcast KOTOR

Medlem

De jag har bäst minne av är Kotor2, jedi knight2: jedi outcast samt rogue squadron. Riktigt härliga spel.

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

ZF
Medlem

SW på N64 är det enda som lyckades återskapa lite av skeppsstriderna och känslan från filmerna. så det.

ZF
Medlem

JarJar är grym förresten.

bara folk med suddiga nostalgiglasögon på som inte inser att han inte är ett dugg mer irriterande än flera av de gamla tramsfigurerna.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kotor 2, Jedi Outcast 2 eller Jedi Academy. Troligen Jedi Outcast 2.

Skrivet av ZF:

JarJar är grym förresten.

bara folk med suddiga nostalgiglasögon på som inte inser att han inte är ett dugg mer irriterande än flera av de gamla tramsfigurerna.

Eh, där är det nog dags att du inser att smaken skiljer. Det var tvärtom för min del - jag mindes inte Jar Jar som irriterande, men när jag såg filmerna igen för ett tag sen stod det klart att han var en lika fet nagel i ögat som Hayden Christensen. Men så var jag liten när jag såg filmerna första gången också, då var kanske Jar Jar mer uthärdlig.

Medlem

X-wing Alliance. Solklar etta för mig. Sen Ep. I Podracer var faktiskt ett bra spel. Hade bra atmosfär och många utmanande kartor.

Medlem

Kunde man inte lagt in en omröstning också så vi fick lite statistik?

Kom igen nu!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kinect helt klart.

Annars får jag nog säga Dark Forces då det på sin tid var det bästa jag spelade.

Medlem
ZF
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Kotor 2, Jedi Outcast 2 eller Jedi Academy. Troligen Jedi Outcast 2.

Skrivet av ZF:

JarJar är grym förresten.

bara folk med suddiga nostalgiglasögon på som inte inser att han inte är ett dugg mer irriterande än flera av de gamla tramsfigurerna.

Eh, där är det nog dags att du inser att smaken skiljer. Det var tvärtom för min del - jag mindes inte Jar Jar som irriterande, men när jag såg filmerna igen för ett tag sen stod det klart att han var en lika fet nagel i ögat som Hayden Christensen. Men så var jag liten när jag såg filmerna första gången också, då var kanske Jar Jar mer uthärdlig.

självfallet är det en åsikts, eller smakfråga snarare. men det var ju det jag vände mig emot, att det finns de som anser att det inte är det.

Medlem

KOTOR 1 & 2, Jedi Academy.

Medlem

Kotor 2 och Jedi knight Outcast. Jedi knight spelen har de bästa ljussabel striderna någonsin.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Star Wars Galaxies (innan deras revamp som förstörde spelet helt).

Medlem

Star Wars: Jedi Knight-Serien helt klart för mig.
Tätt följd av KotoR 1+2.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Personliga favoriter har varit Kotor 1 och 2 och Rogue Squadron. Synd man har missat Jedi Academy.

Medlem

Flygliren till kuben. Rouge squadron någonting heter de va?

Medlem

Jedi Knight Jedi Accademy helt klar. Det har allt ett star wars spel behöver! Man får välja on eller god, man får välja om man vill köra med Lightsabre eller Blasers och det har en helt okej story uppbackad av det bästa svärd fighting systemet i ett star wars spel jag sett!

Medlem

STAR WARS GALAXIES

Vi gillar olika!

Detta är en av mina favoriter.

http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_Episode_I:_The_Phantom...

Mmmmm vilka fina minnen!! Riktigt mysigt spel!

Utöver det får man väll säga en mix av alla spel. Jag älskar helt enkelt starwars.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ZF:

självfallet är det en åsikts, eller smakfråga snarare. men det var ju det jag vände mig emot, att det finns de som anser att det inte är det.

Fair enough, men det blir rätt svårtolkat när du säger att bara folk med nostalgiglajjor stör sig på Jar Jar.

Medlem

Kotor 2. Pga den mörka handlingen, kompanjonerna, influence crafting-systemet och alla Sith Lords som finns i spelet.

Medlem

Svårt att säga bara ett. Mina favoriter är

1. Galaxies
2. Kotor
3. Jedi knight serien
4. Dark forces

Skrivet av Luftman:

Battlefront spelen måste jag nog slå till med. (Sorry Till, jag gillar Rammstein men those are the rules)

Betrayal of the Till will be punished with the Till hammer.

Medlem
Skrivet av deep9:

Xwing Alliance och Dark Fores: Jedi Knight II

Uppstickare: Rebel Assault och Rebel Assault II

Jag är helt med dig där. Tror dock inte dessa har åldrats med värdighet och kommer därmed inte spela dem igen

Trodde det var en poll men nähä.

Säger väl Star Wars: The Old Republic Online.
Dessutom ett av få MMO´s och spel för den delen där
man kan gotta sig i den "onda" sidan 110% och det är inbyggt
i själva spel-formen. Tänk om detta fanns i Lotro eller TESO
(passande exempel då jag utan tvekan hade valt att kämpa
för den andra sidan än den man är tvingad till nu. Molag Bal FTW!)
eller säg vilket annat spel som helst. Nu kommer visserligen
Star Wars Battlefront där man spela för Imperiet så jag
håller tummarna för det också....

Har förövrigt just börjat på Shadow of Revan expansionen
till SWTOR, me like it very much!


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av deep9:

Xwing Alliance och Dark Fores: Jedi Knight II

Uppstickare: Rebel Assault och Rebel Assault II

Jag är helt med dig där. Tror dock inte dessa har åldrats med värdighet och kommer därmed inte spela dem igen

jk:dark forces 2 har enligt mig åldrats helt okej, spelade igenom några av de första banorna på Hard för några månader sedan. Det var kul men om man inte sparar varannan meter var det skitsvårt

Medlem
Medlem

JKA och KotoR. Var faktiskt med i en clan i JKA för herrans många år sedan. reformed Brotherhood. Vi blev till och med sponsrade. I form av servrar. Inget speciellt så, riktigt... Men fortfarande roligt

KotoR för singleplayer storyn. Sjukt bra spel.

(sen självklart SWG pre-cu, och JK2!)

Skriv svar