Charted
Körde tidigare idag ut spelet #Uncharted: Drake's Fortune. Måste få säga att det är ett väldigt bra spel, trevlig story osv.
Det som stör mig allra mest med spelet är att det VÄLDIGT ofta känns som om man slåss ensam mot en hel jävla armé legosoldater vilket för mig känns grymt frustrerande ibland. Okej, man har ibland hjälp av någon som skjuter lite random i luften och ibland har turen att träffa någon av dem.
Man får dock lite tid att förbereda sig mentalt för att armén är på ingång då man ser ganska tydligt på området man går in på om det finns många saker att gömma sig bakom och om det ligger vapen lite utspritt.
*Spoiler varning ON*
En annan sak jag störde mig lite på var när det började tåga in zombieliknande varelser (som för övrigt såg ut som förväxta Gollums) som för mig gjorde att spelet tappade lite av sin trovärdighet, men fram tills dess var det en lite trevlig tävling om vem som kunde komma fram först till skatten.
*Spoiler varning OFF*
Började efteråt lite lätt på #Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction där jag direkt störde mig på att man inte fick välja språk, och då jag hade PS3an inställd på svenska fick jag även spelet översatt och dubbat till svenska! Så det blev att illa kvickt ställa om systemet till engelska för att klara av att spela igenom.