köpa 360 eller PS3 ?

Medlem
Skrivet av Bengan87:

Lätt val: Playstation 3!

Får så mkt mer för pengarna om man köper en Ps3 och man får en kraftfull maskin som är framtidssäker...dock finns de visserligen mer spel till 360, just nu:D

...men lixom för 6.000:- får man...

*BluRay!! (Kolla va dom kostar lixom:O)
*Hdmi (1.3), optisk 5.1 digital, trådlöst- och gigabitnätverkskort.
*Tyst, snygg maskin.
*60gb hdd.
*2 trådlösa BT kontroller (499:-/st)
*2 spel (599/st)
*PSN (Gratis)
*Ingen j**la extern nätdel.

De e ju så lätt val

En konsol kommer i mina ögon alltid vara en spelmaskin, så det är den med mest intressanta spel som avgör vilken jag väljer. Xbox 360 har förtillfället roligast spel och kommer ha det, om man ska efter min smak, ett bra tag framåt också. Så för mig var valet rätt självklart.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av Bengan87:

Lätt val: Playstation 3!

Får så mkt mer för pengarna om man köper en Ps3 och man får en kraftfull maskin som är framtidssäker...dock finns de visserligen mer spel till 360, just nu:D

...men lixom för 6.000:- får man...

*BluRay!! (Kolla va dom kostar lixom:O)
*Hdmi (1.3), optisk 5.1 digital, trådlöst- och gigabitnätverkskort.
*Tyst, snygg maskin.
*60gb hdd.
*2 trådlösa BT kontroller (499:-/st)
*2 spel (599/st)
*PSN (Gratis)
*Ingen j**la extern nätdel.

De e ju så lätt val

360 elite är tyst, har 120 gigs hd, har också hdmi, du får hdmi kabel på köpet
d u säger att 360 har mer spel just nu ?
det släpps spel hela tiden till 360 så ps3 kommer aldrig ikapp i antalet spel.
så 360 elite är ett enkelt val för en gamer.

ps3 kommer alltid vara typ 1500 kr dyrare,

snart kan man köpa film, och tv serier på marcet place i hd kvalitet på 360.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

360 elite är tyst, har 120 gigs hd, har också hdmi, du får hdmi kabel på köpet
d u säger att 360 har mer spel just nu ?
det släpps spel hela tiden till 360 så ps3 kommer aldrig ikapp i antalet spel.
så 360 elite är ett enkelt val för en gamer.

ps3 kommer alltid vara typ 1500 kr dyrare,

snart kan man köpa film, och tv serier på marcet place i hd kvalitet på 360.

Visst är det bra att dom släppte Elite, och visst mer spel kommer de säkert finnas men frågan är om alla kommer vara bättre:D

Menar, spel på DVD som är grafikkrävande blir ganska korta...men BluRay tex gör ju att man får plats med en hel del extra=)...

Jag tror mer på Ps3 i framtiden...;)

...och att Ps3 skulle vara dyrare?:O

Ska du ha en Elite med Hddvd får du slänga upp 6.300 spänn, med min matte så verkar de som att de e dyrare??:)

Plus att snart kan man både se på Tv med PlayTv, både marksänt och HD...

men men smaken e ju som baken som man säger ^^

Inaktiv

*Bengan87*

*Ska du ha en Elite med Hddvd får du slänga upp 6.300 spänn, med min matte så verkar de som att de e dyrare??

Plus att snart kan man både se på Tv med PlayTv, både marksänt och HD... *

för det första så behöver jag ingen hd dvd eftersom det är spelen jag är ute efter.

och för det andra att kunna se på tv och spela in tv program på ps3 är en helt onödig grej,

för alla kan ju redan se på tv via kabeltv. parabol eller marksänd boxer både vanliga tv sändningar och hd tv sändningar.

och om du nu nån i familjen vill se på tv och tittar via ps3, då är det nog kul om nån annan kanske vill spela samtidigt ?

som sagt, tv mottagare har alla redan och många kanaler.
och dom flesta har inbyggd hd att spela in program på.
så vad är meningen med att ps3 kan det också ?

så du menar att man köper en ps3 för 5.800 för att se på tv ?
och dessutom är den där tv mottagare dosan extern.
och vad tror du den kommer kosta ?

men visst vill folk se på tv via ps3 så är det självklart kul för dom.

men det är inget som man verkligen behöver.

*Bengan87*

*Menar, spel på DVD som är grafikkrävande blir ganska korta...men BluRay tex gör ju att man får plats med en hel del extra*

det problemet är redan mer eller mindre löst.
om det är nåt som inte får plats på dvd så kan man downloada ner det till hård disken.

dessutom har microsoft ny teknik på gång.
står att läsa i nya numret av game reactor.

dom håller på att fixa så att det blir minst dubbelt så mycke plats på dvd skiva.

så ganska snart så har 360 så gott som lika stor plats som en bluray skiva att lägga spel på.

Medlem

BBB du ser inte poängen, med Bluray så slipper utvecklarna begränsa sig. De slipper komprimera texturer, ljud osv - allt i högsta kvalite.

Ingen kommer lägga halva spelet på en dvd och den andra på hårddisken. Jag vet inte hur det är med dig men när jag köper ett spel vill jag inte behöva gå in på nätet direkt när jag ploppat in det i konsollen för att hämta allt det andra materialet som inte kom med på skivan.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Men "BBB" tror du inte då att de kan släppas spel på Hddvd? Och om nu Dvd skivan utvecklas och blir större så lär ju inte BluRay bli mindre...nu finns de 25gb och 50gb skivor...om ett tag så lär kapaciteten vara större på skivorna.

360s film och serier utbud lär ju kosta de med?

men jag håller med dej med tv grejjen, visst alla har redan tv hemma, men de är en bra feature att kunna använda om man vill

Jag köpte Ps3 för spelen helt klart men för 5800 får jag en Konsol och en Bluray spelare i ett, de tycker då ja att de e bra grejjer. De är lite skillnad att kolla på film i 1080p. Med Dolby DTS ljud...

Jag tycker iaf så att man får mkt för pengarna...

Inaktiv

det är inte ps3 och bluray som man klagar på direkt.
bluray är ju suveränt bra lagrings media.

ms var faktiskt ganska så korkade att dom inte fick till det med hd dvd i 360.
ms borde insett att det behövs mycke plats på skivan.

men det löser sig förmodligen om dom gör som det står i game reactor, lyckas få mer utrymme på skivan.
fast tror nog inte varken 360 eller ps3 behöver så mycke mer utrymme än vad som finns på en bluray skiva.
och det går att ladda ner sånt som kanske inte får plats på skivan.
ms ska också mycke troligt tillåta mods till spel på 360.
undra om det blir så på ps3 ?

men den där tv grejen är väl, hmm sådär sensation och absolut nödvändigt.

fast visst kan det vara bra för nån kanske.

hur är det tänkt att fungera, ska kanalerna komma från tv antenn eller parabol.
och blir det samma utbud som det finns kabel tv ?

och det viktigaste, vad kommer tv mottagardosan att kosta.

Medlem

Jag tror så att det kommer ta en del år innan 50gb är för lite plats för spel förvisso och att de kommer räcka gott o väl...

Tv grejjen har både mark- och satellit mottagare tror ja...
Utbudet blir väl dom fria kanalerna plus om du har nått boxer alt. canal digital kort...

Den lär nog kosta 1000:- lätt

Inaktiv

framtiden blir iaf spännande när det blir verkligt grymma multimedia maskiner.
värsta grafiken och Wii liknande kontroller och virtual reality hjälm.
vi har det bra nu spelmässigt,
men med dagens snabba utveckling så sitter vi snart i en grym spelvärld där det är våra rörelser som styr gubben helt.
vi tittar ett håll i hjälmen och dit tittar gubben typ.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

vi tittar ett håll i hjälmen och dit tittar gubben typ.

Och hur ser du då vad som händer på skärmen?

Finns ju dessutom redan en sån grej redan. Nån slags hjälm som man kan använda i diverse flygspel. Har för mig FZ recenserade den för ett tag sen.

Medlem

jo framtiden har en del framför sej .. kommer säkert massa innovativa grejjer, men vi får hoppas att de inte blir allt för futuristikt i framtiden haha ja trivs så bra med dosan

Inaktiv
Skrivet av Spectral:
Skrivet av BangBoomBang:

vi tittar ett håll i hjälmen och dit tittar gubben typ.

Och hur ser du då vad som händer på skärmen?

Finns ju dessutom redan en sån grej redan. Nån slags hjälm som man kan använda i diverse flygspel. Har för mig FZ recenserade den för ett tag sen.

det är det som är grejen.
du ser allt i hjälmen, det blir ungefär som du ser allt nu när du tittar omkring dig.

och exakt det finns redan en sån typ av hjälm.
virtual reality.

Medlem
Medlem

yea håller med dej till 100%

Inaktiv

kanske till och med blir som i star trek.
där dom har ett rum som kallas *Holodeck*
du går in i rummet och knappar in i en väggpanel vad du vill göra.
och vips så är du mitt i andra världskriget eller var som helst.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

kanske till och med blir som i star trek.
där dom har ett rum som kallas *Holodeck*
du går in i rummet och knappar in i en väggpanel vad du vill göra.
och vips så är du mitt i andra världskriget eller var som helst.

haha det hade varit något fast vem vill uppleva andra världkriget, om det blir som man är där på riktigt?

Medlem

många snackar om PS3 i framtiden, jag tror också på PS3 i framtiden.
Men framtiden är inte nu, när tiden är inne så skaffar jag mig en PS3a det är jag rätt säker på.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

trams.
ps3 är inte framtiden.
det skulle bero på att bluray rymmer mer info än en vanlig dvd eller vad ?
ms håller på att utveckla ny teknik så att dvd skivan kommer rymma mer än dubbelt så mycke som nu, i stort sett som på bluray skiva.

så 360 kommer kunna hänga med i svängarna.
om ps3 vore framtiden det vore då om alla spel kom till den.
men så är inte fallet.
och en konsoll är inte framtiden bara för att man kan se på tv genom den.
det blir ganska jämnt fördelat med exklusiva spel som kommer hålla båda konsollerna på topp.
360 är inte långt efter med grafiken.
och det kommer en hel del nya grejer till den också.
det kommer dröja många år innan ps3 kommer ikapp 360 i antal sålda maskiner.
och i och med pris sänkningar kommer alltid 360 kosta minst 1000 kr mindre än ps3.

och att se film på ps3 kan iaf jag vara utan.
köper isåfall hellre en riktigt bra blu ray spelare som har många finesser.

för gillar man film då är det mer kvalitet på en blu ray spelare som enbart kör film.
i ps3 måste blu ray och spelmaskin vara en enhet varav det blir kompromisser.
en stand alone blu ray spelare ger mer för en film älskare.

Medlem

Kan du inte skicka med källan till alla dina påståenden, såsom tex att dem ska utöka DVDn? Blir sjukt mycket mer trovärdigt och mindre "Fonboyistiskt" om du gör det.


signatur

Videomupp

Inaktiv

det är bara att skaffa augusti numret av game reactor så står det där.
tidningen är gratis så det är bara att hämta i spelbutiken.

Inaktiv

Okej om jag fattar det här rätt så är 360 grymt mycket populärare en PS3'n. Själv så är jag mer intresserad av en PS3 än en 360. Jag menar det finns nackdelar med båda två. T.ex BBB först så kom han på jätte många bra saker till PS3 men sedan bytade han sida och gjorde om alla PS3's fördelar till nackdelar. Själv så tycker jag att PS3 har flera fördelar än en 360.

Blu-Ray även om MS håller på och försöker fixa lite mer space på en DVD skiva så blir det inte samma bild som på en Blu-Ray.

Spelen: när jag säger att 360 har spelen på sin sida just nu så menar jag inte att PS3 kommer ha fler spel än 360 (även om det är möjligt) utan jag menar att spelen kommer bli bättre till PS3. Även om spelen som kommer både till PS3 och 360 är coolare till 360 just nu så betyder det inte att dom alltid kommer att vara det: Unreal Tournament 3, Brothers in Arms:HH, Medal of Honor: Airbone, Haze, mm. Som alla är multiplattforms spel, så visar dom bara upp PS3 versionen på E3. Undrar varför? hmm. Det är lätt att räkna ut att spel utvecklarna har blivit lite klockare när det gäller PS3'n och lärt sig att att använda den alla överläsna funktinoer. Shooters kommer också att bli bättre för att Sony har inte bara lagt in sixaxis i deras hand kontrol utan också för bättrat styrspakarna.

Exclusiva spel kommer också, T.ex: Lair, Killzone 2,
Kanske Haze, Warhawk, Heavenly Sword, Folklore,
The Eye of Judgment, SingStar, Metal Gear Solid, mm.


signatur

/A.K.A seerzack

Medlem

Xbox360 så klart titta vilka möjligheter man får:P


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv
Skrivet av MilleX:

Xbox360 så klart titta vilka möjligheter man får:P

HAHAHAHAHA, det dummaste jag hört på länge


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Inaktiv
Skrivet av Baze:

Unreal Tournament 3, Brothers in Arms:HH, Medal of Honor: Airbone, Haze, mm. Som alla är multiplattforms spel, så visar dom bara upp PS3 versionen på E3. Undrar varför?

Hur vet du det? Gissar du hej vilt?
För jag håller nog inte med dig där. Vad jag vet och har uppmärksammat så visas de flesta multiplat spel upp på en 360.

GTA IV tex. Vad jag vet så har inte en enda filmsnutt som visats varit ifrån PS3 versionen.

Assasins Creed, CoD 4, Mercenaries 2, Legendary: The Box, NFS: ProStreet, Turok, Stranglehold, Army of Two, TH: Proving Ground, Skate, Simpsons, för att bara nämna några, visades på en 360 på årets E3. Annars så har sony bytt ut sina symboler på handkontrollen och ersatt de med de som 360:n har.

Sen undrar jag hur du vet att BiA: HH visades på en PS3:a, då de nämner 360:ns knappar (if you press LT...) på själva demonstrationen.

Även MoH: Airborne, som du nämner bara visades upp på PS3, har 360:ns gröna A knappar på demonstrationerna.

Medlem
Skrivet av Jianlian23:
Skrivet av MilleX:

Xbox360 så klart titta vilka möjligheter man får:P

HAHAHAHAHA, det dummaste jag hört på länge

Möjligheter får man, problemet är bara att man måste köpa till dom hehe

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av Baze:

Unreal Tournament 3, Brothers in Arms:HH, Medal of Honor: Airbone, Haze, mm. Som alla är multiplattforms spel, så visar dom bara upp PS3 versionen på E3. Undrar varför?

Hur vet du det? Gissar du hej vilt?
För jag håller nog inte med dig där. Vad jag vet och har uppmärksammat så visas de flesta multiplat spel upp på en 360.

GTA IV tex. Vad jag vet så har inte en enda filmsnutt som visats varit ifrån PS3 versionen.

Assasins Creed, CoD 4, Mercenaries 2, Legendary: The Box, NFS: ProStreet, Turok, Stranglehold, Army of Two, TH: Proving Ground, Skate, Simpsons, för att bara nämna några, visades på en 360 på årets E3. Annars så har sony bytt ut sina symboler på handkontrollen och ersatt de med de som 360:n har.

Sen undrar jag hur du vet att BiA: HH visades på en PS3:a, då de nämner 360:ns knappar (if you press LT...) på själva demonstrationen.

Även MoH: Airborne, som du nämner bara visades upp på PS3, har 360:ns gröna A knappar på demonstrationerna.

Bara kolla på de mesta E3 demo på gametrailers så är det som du säger hehe

Inaktiv

På Game Trailers.com så visar dom PS3 versionen av BiA:HH Och alla dom andra spelen. Titta själv.


signatur

/A.K.A seerzack

Inaktiv

Okej sorry jag har inte kollat på MoH filmen på ett tag. Men däremot så är alla filmer jag sett från Timeshift PS3. Spelen kommer också att bli snyggare. Titta bara på Killzone 2, Metal Gear Solid 4 och Haze (Okej det finns faktist 360 spel som är snyggare än Haze).


signatur

/A.K.A seerzack

Inaktiv

båda konsollerna har grymma exklusiva titlar.
så båda är just nu och fortsätter vara heta lång tid framöver.
frågan är ju om man ska ha båda och inte ha råd att köpa allt man vill ha på båda.
eller satsa helhjärtat på en konsoll.

för oavsett om folk säger att dom har båda och köper till båda så blir för eller senare en maskin damm samlare.

eftersom man är en stor fan av roliga retro spel så har man 50 st från 360 arcade live.
och det överger man inte i första taget.

retro delen höjer nöjesvärdet för en konsol en hel del.
finns få spel som kan slita en från worms online på 360.
så enkelt och simpelt, men jisses vad kul.

Youtube-proffs

Det här med vem som har snyggare spel är bara patetiskt.. allt handlar inte om grafik, hellre handling än grafik, 360 exclusiva spel har oftast spel som har bra grafik, det är inte grafik man klagar på när man spelar de.

I mitt tycke så finns det så många spel som har bra grafk på PS3.. men suger när de gäller handlingen.

Gäller att hitta en konsoll som passar ens spelstil, vill man ha lite mer japanska spel så kör på PS3, gillar man amerikanska spel så kör man 360..


signatur

Calle säger att jag är influencer

Skriv svar