Medlem
Mornar

Hellu,

Jag tror att de flesta, runt om i världen, hatar att gå upp tidigt på morgnarna då man istället vill fortsätta sova.

Men vad föredrar ni som jobbar och går i skolan? Börja tidigare än vanligt och sluta tidigt, eller börja senare än vanligt och sluta sent?

/Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tycker det är värt att gå upp tidigt om man sedan får sluta tidigt...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Jag tycker om att sova länge, men tycker inte om att missa den ljusa delen av dagen, så det blir något utav en konflikt där. Jag har alltid brukat gå och lägga mig sent och gått upp sent, men har stundtals på senare tid försökt lägga mig tidigare och vaknar därmed tidigare. Känner mig mycket mer utvilad då av någon anledning, dagarna känns längre också.

Så jag svarar "en blandning".

Jee
Medlem

Jag tycker det är skönt att vakna tidigt och sluta tidigt. Problemet är ju att jag alltid somnar sent så jag lyckas aldrig vakna när jag vill.


signatur

Eller inte?

Medlem

Jag har 40 timmars arbetsvecka.

Kommer till jobbet 0900 och går hem 1600

(säg inget till min chef)


signatur
Medlem

Jag brukade sova längre och lägga mig senare, men på sistone har jag börjat uppskatta tidigarem ornar, även om det just nu är mer sena kvällar och tidiga mornar


signatur

Videomupp

Medlem

"Börja tidigt och sluta tidigt." <- Definitivt. Men det finns förstås en gräns på hur tidigt detta kan tänkas vara.


signatur

I'm a snake, follow me!

Avstängd

Jag börjar helst tidigt. Brukar fara till skolan runt 8-9 och fara hem 15-17.

Medlem
Skrivet av Lord:

Jag börjar 09:00 och jobbar till 19:00 varje vardag, och ibland jobbar jag även helger.

Är så less att jag funderar på att skadeskjuta mig i magen så jag får vara sjukskriven!

Jävlar, låter tufft.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag jobbar från 09:00 till 19:00 varje vardag, och ibland jobbar jag även helger.

Är så jävla less att jag funderar på att skjuta mig i magen så jag får vara sjukskriven!

Medlem

Eh?!

Hur kunde du citera ett inlägg som kom efter utan att du har redigerat Walt?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Jag föredrar att gå upp sent och sluta...tidigt. Det är inte möjligt, jag vet men det är mitt stora ideal. Jag hatar att gå upp före 8.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Börja sent och sluta sent. Har gått ner i arbetstid så jag jobbar bara 17:00 - 21:00 måndag - torsdag numera.

Jag klagar inte.

Medlem

Jag börjar hellre 10:00 och slutar 18:00 är börjar 08:00 och slytar 16:00.

Men så blir det när man är en riktig nattmänniska. Sova över klockan tolv är inga problem under sommarlovet när fastän man somnar klockan elva kvällen innan. Om jag däremot vaknar klockan sex så kan jag ändå inte somna förens elva på kvällen. Jag blir bara seg och trött hela dagen istället.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Börja senare och sluta senare, klarar inte av att gå upp tidigt :/


signatur

Rawr

Medlem

Vilken stol är skönast, vilket väder är roligast att spela boll i, vilka länder vill du åka till, vilket är bäst av kola och choklad, vad skall jag döpa min katt till, vad tycker ni om björn gustavsson, vem skall vinna idol, hur lång är den längsta gurka ni sett, hur många semlor har ni ätit denna vecka, vad är klockan, blir två A4 ett A8, kan karma delas ut genom kosmos, vilket parti röstar dina föräldrar på, vet du vad en människas huvud väger, vilket mönsterdjup är godkänt för dubbfria däck, hur många kompisar har du, är du allergisk mot bark eller knark, kan du ge förslag på snygga skor, vilken filmjölk är godast, vad heter din första fröken?

Min kritik är inte riktad till trådskaparen personligen - jag tycker bara att kvalitén på trådarna har gjort ett jättedyk på sista tiden. Bara en massa fjanterier, alla vill vi fjanta till det ibland men inte hela tiden...

Nu sätter vi igång och bråkar om religion igen som tidigare istället för att prata om vilken marmelad som passar bäst på rostat bröd. (fikon)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Börja tidigt och sluta tidigt

Walt hur kan du citera ett inlägg som är efter ditt?


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv
Skrivet av Exeron:

Tycker det är värt att gå upp tidigt om man sedan får sluta tidigt...

Jag också

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Vilken stol är skönast, vilket väder är roligast att spela boll i, vilka länder vill du åka till, vilket är bäst av kola och choklad, vad skall jag döpa min katt till, vad tycker ni om björn gustavsson, vem skall vinna idol, hur lång är den längsta gurka ni sett, hur många semlor har ni ätit denna vecka, vad är klockan, blir två A4 ett A8, kan karma delas ut genom kosmos, vilket parti röstar dina föräldrar på, vet du vad en människas huvud väger, vilket mönsterdjup är godkänt för dubbfria däck, hur många kompisar har du, är du allergisk mot bark eller knark, kan du ge förslag på snygga skor, vilken filmjölk är godast, vad heter din första fröken?

Min stol är skönast. Sol. Japan. Choklad. Kattarsle. En överhajpad fjant. Vad är idol för något? Längre än din i alla fall. Fler än femtioelva. 15:36. Nej. Karma och kosmos låter som något new age-svammel. Sossarna. Nej, borde jag veta vad ett huvud väger? Slicks ftw! Fler kompisar än dig i alla fall. Varken allergisk mot bark eller knark. Svarta, cleana oxfords från gucci. A-fil is the shit. Desirée.

Vad vinner jag?

Medlem
Skrivet av erge:

Vad vinner jag?

En tur- och returresa till Skultorp på egen bekostnad!

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av erge:

Vad vinner jag?

En tur- och returresa till Skultorp på egen bekostnad!

Finns ju tre att välja mellan. Vilken Skultorp är bäst?

Medlem
Skrivet av erge:

Finns ju tre att välja mellan. Vilken Skultorp är bäst?

Jag känner bara till det som ligger i Skövde, och det är inte mycket att ha.

Eftersom det är du själv som bekostar resa får helt enkelt välja själv! Riktigt bra pris det här, valmöjligheter och allt!

Medlem

Då blir det alla tre. Tack så hemsk mycket!

Medlem

nu börjar jag 06:30 å slutar 16:00 (på fredagar slutar vi 12:45)

Men om man började 7:30 och slutade kl 5, det skulle nog inte sitta helt fel!
då får man sova längre, jag går upp 06:08 dvs 22min innan jag står på jobbet, men med 1h mera betyder att jag inte kommer gå upp tidigare, utan att jag får 1h mera tid på kvällen, eller 1h mera att sova på, skulle sitta fint


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Min bror jobbar olika tider varje vecka hos Volvo vilket är bra med variatoner. En arbets tid som jag diggar är, att börja kl 14 och sluta 23


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Jericho:

Min bror jobbar olika tider varje vecka hos Volvo vilket är bra med variatoner. En arbets tid som jag diggar är, att börja kl 14 och sluta 23

Är han inte varslad än?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Eh?!

Hur kunde du citera ett inlägg som kom efter utan att du har redigerat Walt?

Ingen kommentar


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

trodde det var självklart att börja och sluta sent är skönast... men tydligen inte!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

trodde det var självklart att börja och sluta sent är skönast... men tydligen inte!

Då försvinner ju hela dagen! Går man upp tidigt får man en bra dygnsrytm samtidigt som dagen bara har börjat när man själv har slutat.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Börja sent och sluta tidigt. Fast det bästa vore om man inte behövde börja alls. Jag skulle inte ha något emot att slippa jobba. Som det är nu börjar jag klockan sju och det är på tok för tidigt.

12
Skriv svar