Escape From Monkey Island har till sist hittat till GOG
Monkey Island-seriens svarta får gör comeback.
#escape-from-monkey-island, #lucasarts, #monkey-island
Av nån anledning blev det aldrig av att jag spelade dem när det begav sig även om jag var med på den tiden, måste ju åtgärdas så nu är alla införskaffade, det är ju nästan ett måste för oss PC-spelnördar att nån gång kört igenom dem.
Just nu paketpris på de 4 första (de klassiska) på GOG för 136:80, givetvis innehåller det remaken på ettan och tvåan med förbättrad grafik.
Priset gäller fram till 15:00 Torsdag den 21:a.
https://www.gog.com/promo/20180619_launch_promo_escape_from_m...
Gillade det när det kom (förutom styrningen och grafiken då som är horribel, framförallt när man jämför med 3an). Började spela om det för nåt år sedan men tröttnade lite, hade gärna kört det igen om det fick sig en uppdatering på samma sätt som Grim Fandango fick. Deras största misstag var att inte köra med samma stil som i 3an som ju var fantastiskt mysigt att titta på.
@KittyCatMan: Fyran var nog det sämsta men jag gillade vart det tog storyn. Tales hade sina problem men jag älskade några av de nya karaktärerna och gapskrattade flera gånger under rättegången.
Jag hatade verkligen tidsperioden när älskade spelserier helt omotiverat tvingades haka på "3D-bubblan". Det här är ett typexempel, där charm och estetik helt fått lämna utrymme för banal 3D. Andra exempel som gick åt pipan var Simon the Sorcerer 3D (urk) och Broken Sword (dock lite bättre resultat där). Det senare hade en visuell comeback i en Kickstarteruppföljare relativt nyligen.
Konverteringen från vackra 2D-miljöer till omotiverad, forcerad 3D störde mig redan då. Man blir glad när man ser en återgång.
Cptn BaseballBatBoy!
Jag hatade verkligen tidsperioden när älskade spelserier helt omotiverat tvingades haka på "3D-bubblan". Det här är ett typexempel, där charm och estetik helt fått lämna utrymme för banal 3D. Andra exempel som gick åt pipan var Simon the Sorcerer 3D (urk) och Broken Sword (dock lite bättre resultat där). Det senare hade en visuell comeback i en Kickstarteruppföljare relativt nyligen.
Konverteringen från vackra 2D-miljöer till omotiverad, forcerad 3D störde mig redan då. Man blir glad när man ser en återgång.
Ja, det var många gånger man, redan då, tänkte "Åh coolt, 3d" följt av "öh, nä tack?"
Mycket frustration att spela den typen av spel då.
K9
:.:
Ja, det var många gånger man, redan då, tänkte "Åh coolt, 3d" följt av "öh, nä tack?"
Mycket frustration att spela den typen av spel då.
Exakt
Cptn BaseballBatBoy!
Har en fysisk kopia av detta spel någonstans hemma i garderoben i mitt gamla pojkrum hos föräldrarna.
Håller med er föregående talare om att det var ett misstag att haka på "3D-trenden" med Monkey Island, och det helt klart det sämsta spelet i serien (knappt så att jag räknar in det i serien).
Men även om det är ganska dåligt, så har det sina stunder. Och det är ju trots allt Monkey Island™, så jag kanske blir tvungen att spela igenom det igen ändock.
Tycker ändå fyran får lite oförtjänt mycket skit. Ja. Det är sämst, men det har en så en del kul pussel och lite sköna repliker.
Du kan nog ha rätt i detta. Jag ska införskaffa och spela igenom det igen så snart jag är klar med "Unforseen Incidents", så kanske jag blir positivt överaskad.