K / TwinMOS PC2100 512Mb CL 2.5

Medlem
K / TwinMOS PC2100 512Mb CL 2.5

Har sökt i de flesta online affärer och blocket med mera utan resultat

Så om någon av er här sitter på en minnes sticka extra med specen i topic så hör av er snarast.

Jag kan tänka mig att ge 450Kr inkl frakt för 1 sticka...

/Homer_S

Medlem

Du kan bara inte köra en snabbare sticka som 2700 eller 3200? Tänkte om du inte hittar. Har för mig att minnet bara klockar ner sig till den hastighet som du vill köra.


signatur
Inaktiv

jo, snabbare minnen är inga problem.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Om den ena klockar ner sig, kör det verkligen i DUAL då ?

Har eller vet ni någon som säljer en PC2700 sticka då ?

Inaktiv

det finns inga brädor med 100mhz ddr som använder dualchannel. pc3200 kan du hitta i vilken datorbutik som helst, och minst lika billigt som pc2700.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

det finns inga brädor med 100mhz ddr som använder dualchannel. pc3200 kan du hitta i vilken datorbutik som helst, och minst lika billigt som pc2700.

Nu hänger jag inte med riktigt ?

kör jag en sticka pc2100 så går den i 133Mhz
Kör jag 2 likadana så går de i 133x2=266Mhz

100Mhz har jag aldrig frågat efter/om.

/Homer_S

Medlem

Tror inte att man adderar sådär homer..
Så vitt jag förstått det så funkar det lite som "the chain is only as strong as the weakest link" dvs, om du mosar in 1 ex pc 2100 och 1ex pc 3200 så kommer 3200 stickan autoklocka ner sig till pc 2100. dvs från 200 eller whatever till 133.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

nej, det var jag som tänkte galet med klockfrekvensen. spelar inte någon roll ifs, eftersom det inte alls fungerar på det viset. dual får du bara på chipset som är byggda för det.

chipset som är så gamla att de endast kör 266mhz fsb har inte dualchannelstöd. eller sitter du med tokgamla minnen på en modern bräda?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar