Halo Infinite E3-demonstreras på pc och inte på Xbox, enligt rykte
Trevligt att någon faktiskt erkänner att dom kommer presentera det på PC.
Alla i princip gör det med demos och presentationer
"This is played on Xbox X / PS4 PRO!"
Nah, don't think so
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Trevligt att någon faktiskt erkänner att dom kommer presentera det på PC.
Alla i princip gör det med demos och presentationer
"This is played on Xbox X / PS4 PRO!"
Nah, don't think so
Nja, nog tror jag väl att de flesta konsolspel som visas upp faktiskt visas på konsolhårdvara.
Det senaste exemplet där det uppenbarligen ljögs var väl på MS E3 för två år sedan där Anthem påstods köras i "real time" på en One X.
Nja, nog tror jag väl att de flesta konsolspel som visas upp faktiskt visas på konsolhårdvara.
Det senaste exemplet där det uppenbarligen ljögs var väl på MS E3 för två år sedan där Anthem påstods köras i "real time" på en One X.
Skillnaden är att du "tror"
Många spel spelas på pc, för man sitter inte på ett ps4 och utvecklar ett spel.
Nja, nog tror jag väl att de flesta konsolspel som visas upp faktiskt visas på konsolhårdvara.
Det senaste exemplet där det uppenbarligen ljögs var väl på MS E3 för två år sedan där Anthem påstods köras i "real time" på en One X.
Jo, för att det är enklare att köra en debug version på en pc och skruva ner inställningarna till konsol nivå. Ingen mening att bemöda sig pusha ut en build till konsolen, onödigt arbete.
Skillnaden är att du "tror"
Många spel spelas på pc, för man sitter inte på ett ps4 och utvecklar ett spel.
Jo, för att det är enklare att köra en debug version på en pc och skruva ner inställningarna till konsol nivå. Ingen mening att bemöda sig pusha ut en build till konsolen, onödigt arbete.
Man använder sig väl av så kallade "dev-kits" som är konsol-hårdvara men som har en del extra kraft för att kunna köra en del parallella processer samtidigt som spelkoden?
I tidiga skeden innan den färdiga hårdvaran är klar till en ny konsol så kan "dev-kits" bestå av annan hårdvara som klarar av att köra koden med liknande prestanda.
Poängen är att de konsolspel som visas upp för det mesta motsvarar det som sedan släpps.
Skillnaden är att du "tror"
Många spel spelas på pc, för man sitter inte på ett ps4 och utvecklar ett spel.
Då skulle alla spel släppas till PC. Vilket de inte görs. Precis som att folk inte sitter och utvecklar appar på telefoner
Nja, nog tror jag väl att de flesta konsolspel som visas upp faktiskt visas på konsolhårdvara.
Det senaste exemplet där det uppenbarligen ljögs var väl på MS E3 för två år sedan där Anthem påstods köras i "real time" på en One X.
Days gone vart visat på pc exempelvis. jättemånga som kör tidiga stadier på pc.
inget fel med det problemet är dock att många inte säger det och blå ljuger om det.
visar en prestanda med x polygoner och detaljer som en consol skulle bara kunna drömma om.
Då skulle alla spel släppas till PC. Vilket de inte görs. Precis som att folk inte sitter och utvecklar appar på telefoner
Nej, det är inte så det fungerar. Sen säger du "Precis som att folk inte sitter och utvecklar appar på telefoner" vilket är ett motargument mot dig själv... Då skulle väl alla appar släppas på pc också?
Days gone vart visat på pc exempelvis.
Var kan man läsa om detta?
Nej, det är inte så det fungerar. Sen säger du "Precis som att folk inte sitter och utvecklar appar på telefoner" vilket är ett motargument mot dig själv... Då skulle väl alla appar släppas på pc också?
Det jag säger att man kodar och skapar resurser etc. på PC sen hur systemen emuleras är ju en annan sak