Star Citizen Alpha Patch 3.7 - Välkommen till underjorden
@Anton Q: Är du medveten om att det här spelet fortfarande drar in cirka 2 miljoner dollar i månaden? Det tog dem 6 år att nå 200 miljoner dollar och sedan november förra året har de dragit in 37 miljoner dollar. Jag ser ingen tendens på att stödet för dem sjunker bland de som är entusiaster och som vet vad de betalar för. Personligen har jag extremt svårt att se detta bli ett tyst projekt då det är själva konversationen och öppenheten som drar folk tillbaka och skapar tillit.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
De drar in mer än så, runt $3 miljoner i månaden. Problemet är de också har utgifter, och medans de berättar om hur mycket pengar de får in så är det tysta om hur mycket som går åt. Tills då förra året då de var tvungna att rapportera detta pga av att de skulle ta in extra pengar (som inte skulle vara till för utveckling).
2017 gick det i medel åt $4 miljoner i månaden, och av de totalt $207.6 miiljoner de hade fått in mellan 2012 och 2017 hade $193.3 spenderats. Nu kan de ju ha fått ner utgifterna sedan dess, det är ingen som vet. Och man kan ju undra hur de skall ha råd med marknadsföring om då SQ42 verkligen släpps.
De drar in mer än så, runt $3 miljoner i månaden. Problemet är de också har utgifter, och medans de berättar om hur mycket pengar de får in så är det tysta om hur mycket som går åt. Tills då förra året då de var tvungna att rapportera detta pga av att de skulle ta in extra pengar (som inte skulle vara till för utveckling).
2017 gick det i medel åt $4 miljoner i månaden, och av de totalt $207.6 miiljoner de hade fått in mellan 2012 och 2017 hade $193.3 spenderats. Nu kan de ju ha fått ner utgifterna sedan dess, det är ingen som vet. Och man kan ju undra hur de skall ha råd med marknadsföring om då SQ42 verkligen släpps.
Hörde någonstans att dom gör åt ungefär $30 miljoner varje år nu. Det är någon investerare som har gett dom $45 miljoner för marknadsföring också.
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X
Hörde någonstans att dom gör åt ungefär $30 miljoner varje år nu. Det är någon investerare som har gett dom $45 miljoner för marknadsföring också.
$46 miljoner, och fråga är hur hårt användningen är knuten till marknadsföring, om de kan använda det till täcka hål. Har du en länk till att de bara gör av med $30 miljoner nu? $30 miljoner var annars lönekostnaden för 2017. Svårt att se hur de kan skära allt för mycket när SQ42 skall vara klart om ett år.
Vi streamar lite under kvällen här på twitch om det skulle vara några som skulle vilja se hur spelet ser ut idag.
Twitch kanalen finns med i första inlägget om ni skulle vara intresserade. Själv så blir det att göra lite budget och verksamhetsbidragsansökningar en stund framöver men tittar in i spelat jag med under kvällen.
Om man inte varit med någonting tidigare, vilket starter pack skulle ni rekommendera att man skaffar?
Mustangen brukar föreslås som det bästa starter skeppet just nu.
Har inte spelat en sekund av detta spel, men har följt utvecklingen till och från.
Oförskämd som jag är efter ett par öl så orkar jag inte läsa tidigare inlägg och frågar:
Ni som spelar.
Är det bra?
Du kommer nog att få olika svar
För min egen del så tycker jag det är riktigt bra.... för att vara en alfa.
Det går inte att jämföra med ett färdigt spel givetvis.
Men själv har jag redan fått valuta för vad jag betalat.
För 450SEK får du minst 20-30 timmar, mycket mer om du vill samla pengar för att hyra större skepp och testa dom.
@Priapsi: Ta mustang eller auroa. Tänk på att billigaste paketet inte innehåller squadron 42. I senaste patchen så kan man hyra skepp ganska billigt.
Mer om ship rental i starcitizen.
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X
Du kommer nog att få olika svar
För min egen del så tycker jag det är riktigt bra.... för att vara en alfa.
Det går inte att jämföra med ett färdigt spel givetvis.
Men själv har jag redan fått valuta för vad jag betalat.
För 450SEK får du minst 20-30 timmar, mycket mer om du vill samla pengar för att hyra större skepp och testa dom.
Det tror jag med. Det glädjer mig ifall det blir så
Om du har fått valuta för vad du har betalat, är inte det samma sak som att vara nöjd med ett färdigt spel?
Utveckla gärna, vid tillfälle
Fråga: Har du spelat No Man's sky?
Ännu en dag i paradiset.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Inga problem
Tänk bara på att spelet är i alfa (det är lätt att glömma ibland när man spelar) så spelbarhet och performance kan variera kraftigt mellan patcherna som släpps varje kvartal.
Ibland vill CIG helt enkelt testa eller introducera vissa spelfunktioner och ibland har dom bara klantat sig
Det tror jag med. Det glädjer mig ifall det blir så
Om du har fått valuta för vad du har betalat, är inte det samma sak som att vara nöjd med ett färdigt spel?
Utveckla gärna, vid tillfälle
Fråga: Har du spelat No Man's sky?
Spelet saknar alldeles för mycket "game loops" och har för mycket buggar (till och från) för att jag ska vara nöjd med spelet helt enkelt. I och för sig är det är väl ett bra betyg att man trots det spelar spelet antar jag.
Det ser dock lovande ut nu när dom i princip är klara med verktygen och fått upp farten.
Nästa vår borde det se väldigt annorlunda ut.
Nej, jag hoppade aldrig på NMS men jag var sugen ett tag.
Kanske blir att testa det i VR i framtiden.
Det tror jag med. Det glädjer mig ifall det blir så
Om du har fått valuta för vad du har betalat, är inte det samma sak som att vara nöjd med ett färdigt spel?
Utveckla gärna, vid tillfälle
Fråga: Har du spelat No Man's sky?
Förslagsvis hoppar du på en sån där free flight helg där man får testa spelet gratis. Det händer med jämna mellanrum och jag antar att det kommer en sådan eventuellt i samband med citizencon i november så då kan du få dej en chans 🙂
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Btw det skulle vara roligt å veta vilken fps folk har i star citizen beroende på setup.
Jag sitter på en 3900x cpu, 32 gb ram 3200 MHz, m2 disk på 3200 mb/sek och en gammal skäp-gpu från 2016 (r9 380) och har 25-30 fps i 1080p. Givet är det grafikkortet som sänker fpsen, men det skulle vara roligt å se vad ni andra får för fps med er setup för att ha nåt att jämföra med 🙂
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Förslagsvis hoppar du på en sån där free flight helg där man får testa spelet gratis. Det händer med jämna mellanrum och jag antar att det kommer en sådan eventuellt i samband med citizencon i november så då kan du få dej en chans 🙂
Bra tips, tack
Ännu en dag i paradiset.
Btw det skulle vara roligt å veta vilken fps folk har i star citizen beroende på setup.
Jag sitter på en 3900x cpu, 32 gb ram 3200 MHz, m2 disk på 3200 mb/sek och en gammal skäp-gpu från 2016 (r9 380) och har 25-30 fps i 1080p. Givet är det grafikkortet som sänker fpsen, men det skulle vara roligt å se vad ni andra får för fps med er setup för att ha nåt att jämföra med 🙂
På den här sidan kan du få ut en hel del info om hårdvara FPS mm.
https://robertsspaceindustries.com/telemetry
@TheJudge: Vilken tydlig och genomtänkt åsikt du har som inte alls visar att du skapat en åsikt och aldrig brytt dig om att uppdatera dig vidare om utvecklingen av spelet eller något annan information som har släppts. Du vill inte expandera din uttalande ytterligare kanske?
Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.
@TheJudge: Vilken tydlig och genomtänkt åsikt du har som inte alls visar att du skapat en åsikt och aldrig brytt dig om att uppdatera dig vidare om utvecklingen av spelet eller något annan information som har släppts. Du vill inte expandera din uttalande ytterligare kanske?
Roligt att alltid höra att det är pay to win. Vad exakt är det man skulle vinna?
Burn in the light.
Solens hastighet: 7,5 varv runt jorden, 300 000 km på en sekund.
Då är väl ändå 1/5 av det, 0.2c ganska fort? Om det nu fortfarande är högsta hastigheten i spelet.
10 km i diameter passerar man väl innan ens utrustning reagerat om rätt ska vara rätt?
Ljusets hastighet menar du.
Och jag räknar med att skeppen i spelet kan förflytta sig betydligt snabbare än så, annars blir det inte mycket till rymdspel!
Dagens vardagliga datorer gör beräkningar betydligt mycket snabbare än den tid det tar ljus att färdas 10km, snarare decimetrar eller centimetrar.
Problemet vore väl att innan informationen om detektionen nått utrustningen så är skeppet redan borta, men kanske har de någon hightech kvantmagisk detektor? Man måste ju bju till lite, det är ju trots allt scifi!
Om vi accepterar att vi kan flyga runt i glorifierade personbilar snabbare än ljuset så borde det inte vara några problem att acceptera att man även kan detektera dem
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
P2w skräp som aldrig kommer släppas. Kommer max gå till beta om nått år. Sen när dom har mjölkat alla personer på concept skepp så är det slutet på ett långt scam.
Det är inte ett scam, det handlar om en utvecklare som behöver någon ovanför sig som säger stopp, lägg inte till mer. Lägg till sedan att de i ett försök att klara av finanseringen sedan gjort beslut som innebär att spelet, om det, mot alla odds, skulle släppas kommer att vara skit. Dvs att man får fördelar genom att betala riktiga pengar.
Roligt att alltid höra att det är pay to win. Vad exakt är det man skulle vinna?
Kalla det "pay to dominate" då. P2D.
Utvecklingen av spelet började 2012. Sammar år som Cyberpunk 2077. Skillnaden är att vi vetat om det från dag 1 istället för att utgivaren presenterar spelet 1-2 år innan släpp.
Vill poängtera att Cyberpunk 2077 inte har varit under aktiv utveckling sedan 2012, utan de startade "pre-production" på spelet efter The Witcher 3s expansion 'Blood and Wine' var klar, dryga mitten av 2016.
https://www.eurogamer.net/articles/2018-06-10-cd-projekt-red-...
https://www.ign.com/articles/2019/01/14/cyberpunk-2077s-devel...
Roligt att alltid höra att det är pay to win. Vad exakt är det man skulle vinna?
Så trött på det argumentet, det är så trögt. 'Pay to win' betyder inte endast att du kommer "vinna" om du betalar, termen innefattar också där man kan betala för ett distinkt övertag gentemot andra. Vilket är precis vad Star Citizen gör, utan någon som helst svängrum för tolkning.
@filbunke: Dominate vadå? Borde redan fungera så nu i alphan om det var sant och jag ser inget speciellt som dominerar. Skeppen flyger inte sig själva, är du en kass pilot spelar det ingen roll hur många kanoner som finns på det.
Håller med om tipset ovan, ta en titt på twitch om man skulle vara intresserad av spelet. Märks rätt tydligt att spelet inte är i närheten av att vara färdigt, vilket också innebär att man kan inte riktigt hävda något utifrån alphan....
Så du menar alltså att spelvalutan man redan idag kan köpa inte kommer att ha någon effekt i spelet? Eller att skeppet som folk i dag betalar tusentals kronor (den dyraste skeppsmodellen kostade runt 22.000kr...) för inte kommer att vara bättre? Att man inte skulle kunna använda valutan man köpt till att anställa andra?
De flesta skeppsmodeller som folk köpt är ju bara det, modeller, eller rättare sagt bilder, de går inte att flyga i dem i alphan, de är som en poster på en vägg. Och skulle dessa inte bli av, då kan vi tala om scam. Men som sagt, tror inte det är en scam, bara som sagt en man som inte klarar av att driva ett projekt. Kombinationen Chris Roberts och crowdfunding var en mycket dålig idé.