Impopulära åsikter om spel
Nä, nu! Varför har du en åsikt jag inte håller med om?!
Vi har väl alltid varit överens?
Rapp är inte musik, det är en helt kolsvart Häst.
Rap metal är ju annars rätt populärt, minns Clawfinger på den gamla goda tiden.
"gamla goda tiden"? 90talet? har du fortfarande långärmad tröja under din svarta band-tisha?
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
Vilket då innefattar Divinity: Original Sin 1/2 också då antar jag? (För övrigt kanske världens bästa rollspel, framförallt 2:an)
Hm... spelade nyligen D:OS 1, och får väl stå för den antagligen impopulära åsikten att det är ett rätt dåligt rollspel. Hyfsat som ett sandbox-spel, men bara hyfsat.
Death Stranding
Problemet är att skaparen(/-na?) inte vågar lita tillräckligt på idén utan väljer att förlita sig på diverse fordon mm. som inte riktigt passar in i världen. Då menar jag rent fysiskt, eftersom de tenderar att fastna på småsten och krafs etc., vilket sliter en—eller åtminstone mig—ur inlevelsen. Hade det istället rört sig om ett kortare spel med transport till fots med stöd av kreativa hjälpmedel som huvudfokus så hade det varit fantastiskt. Spelet hade inte varit för alla—det är det förvisso inte nu heller—men det hade varit något som genuint stuckit ut och gjort sin egen grej. Med det sagt så är det ändå något som håller mig kvar så någonting speciellt finns där trots allt.
Spelet är ju exakt hur du väljer att spela det.
Som du nämner pallar inte lastbilar så mycket annat än asfalt. Bygg ut vägarna ifall du vill kunna köra lastbil.
Motorcyklar klarar viss ojämnhet, men kan kräva skickligt användande av stegar för att palla berg och ruiner.
Allra säkrast är väl att gå till fots och försöka bygga stegbroar till hojjen.
Det finns även annan utrustning för ojämn terräng lite senare i spelet. Men som sagt, spelet är helt upp till hur du väljer att spela.
https://www.reddit.com/r/DeathStranding/comments/mvs5wo/drivi...
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Death Stranding
Spelet är ju exakt hur du väljer att spela det.
Som du nämner pallar inte lastbilar så mycket annat än asfalt. Bygg ut vägarna ifall du vill kunna köra lastbil.
Motorcyklar klarar viss ojämnhet, men kan kräva skickligt användande av stegar för att palla berg och ruiner.
Allra säkrast är väl att gå till fots och försöka bygga stegbroar till hojjen.
Det finns även annan utrustning för ojämn terräng lite senare i spelet. Men som sagt, spelet är helt upp till hur du väljer att spela.
https://www.reddit.com/r/DeathStranding/comments/mvs5wo/drivi...
Jo absolut, visst är det så. Men jag upplever det som att spelaren låser upp en massa saker som faktiskt går betydligt fortare än att gå—och som åtminstone jag därför tenderar att välja—men som inte är lika välutvecklade som grundmekaniken. Därmed uppstår en sorts slitning mellan att komma vidare någorlunda snabbt för att se var storyn tar vägen, eller välja det mer utvecklade gameplayet och därmed snigla sig fram i såpass många extra timmar att en riskerar att tröttna innan slutet nås.
Det jag har gillat mest är när spelet medvetet tar ifrån en alla pryttlar och mer eller mindre tvingar en att ta det långsamt. Där uppstår någon sorts magi! 😊
Konsolgubbe
Jo absolut, visst är det så. Men jag upplever det som att spelaren låser upp en massa saker som faktiskt går betydligt fortare än att gå—och som åtminstone jag därför tenderar att välja—men som inte är lika välutvecklade som grundmekaniken. Därmed uppstår en sorts slitning mellan att komma vidare någorlunda snabbt för att se var storyn tar vägen, eller välja det mer utvecklade gameplayet och därmed snigla sig fram i såpass många extra timmar att en riskerar att tröttna innan slutet nås.
Det jag har gillat mest är när spelet medvetet tar ifrån en alla pryttlar och mer eller mindre tvingar en att ta det långsamt. Där uppstår någon sorts magi! 😊
Jag är beredd att hålla med där. Jämför man med walking-simulator-mekaniken så är själva trike-biken ganska avskalad när det kommer till gameplay. Visst går det att hoppa och stegra men, det är ändå i en ganska styltig och begränsad omfattning.
Man verkar inte heller få momentum av nerförsbackar, utan hojen går i 50-60 km/h oavsett vad man gör.
Det är inte så man tappar hakan över hoppet.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Jag är beredd att hålla med där. Jämför man med walking-simulator-mekaniken så är själva trikebiken är ganska avskalad när det kommer till gameplay. Visst går det att hoppa och stegra lite grann men det är ändå i en ganska styltig och begränsad omfattning.
Man verkar inte heller få momentum av nerförsbackar, utan hojen går i 50-60 km/h oavsett vad man gör.
youtube.com/watch?v=Y64RoqqMKlY
Det är inte så man tappar hakan över hoppet.
’Styltig’ är verkligen rätt ord, och klippet pekar ganska väl ut det jag menar. Det ter sig liksom jäkligt oputsat när de kommer till det mesta som inte har med promenader att göra (när det gäller traversal då).
Konsolgubbe