Diskutera – Spelbranschens uslaste beslut
Utan tvekan Microsoft i samband med utannonseringen av Xbox One.
Always online, krav på kamera, högt pris samt massa sport.
Total härdsmälta.
Utan tvekan Microsoft i samband med utannonseringen av Xbox One.
Always online, krav på kamera, högt pris samt massa sport.
Total härdsmälta.
Har personligen inte kommit tillbaka till xbox efter det där, jag va en riktig Xbox fanboy
Quick time events existens är ett misstag. Även om det som händer på skärmen skulle vara häftigt så finns det inget värde kvar när det dyker upp en hjärndöd "tryck A" prompt på skärmen. Absolut bäst är spel som aldrig någonsin bryter från spelupplevelsen och till och med skippar cutscreens, men även med cutscreens är det långt ner till quick time events.
Direkt när det skräpet dyker upp blir jag bara ledsen och brukar stänga ner spelet för alltid.
Senast jag irriterade mig på.
Krav på Facebook konto till Oculus Quest.
Det som jag nästan alltid gnäller om.
Att Bethesda fick köpa Fallout.
Jag vet inte, jag är kluven. Bethesda har absolut våldfört sig på Fallout och besudlat det så att det är nästa oigenkänneligt. Men utan det hade vi aldrig fått New Vegas (aka det riktiga Fallout 3), och det är ju nästan värt det.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
När Nintendo gick bakom ryggen på sin samarbetspartner Sony och bestämde sig för att samarbeta med Philips kring CD-Rom lär ju ligga i topp.
Annars fumlade ju Sega gång på gång efter Mega Driven.
Min personliga listetta är Oculus/Facebook och deras splittring av pc-plattformen med hårdvaruexklusiva titlar.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Alltså, nog för att jag aldrig hade en Dreamcast (för den var svindyr om jag kommer ihåg rätt) men jag gillar fan den konsolen alltså. Lit otympliga kontroller kanske, men ändå.
edit: Mitt eget bidrag:
Att göra CS:GO Free to play. Som tur är så är det inte så något mer, men skadan är redan skedd.
Kassa portningar till eller från konsol. Standardiserat handkontrolls-GUI och -kontroller.
// edit
Att StarCraft gick från ett spel som man kunde sitta länge med till att vara "fast paced" och allt vad det heter för att anpassa det för snabbare e-sports-matcher.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Rent personligt så är det The last of us 2. Jag har fortfarande inte kommit över hur dom förstörde storyn....
Men om jag inte ska vara känslosam så är det Xbox One. Det var en rätt usel strategi av dom.
Jag skriver under helhjärtat på båda dessa fiaskon. Jag blev dunderbesviken på båda. Älskade både The Last of Us och Xbox 360 och hade därför stora förväntningar på respektive uppföljare. Xbox One blev min primära plattform från 2015 och framåt ändå, och i slutändan köpte jag fyra Xbox One-konsoler, medan The Last of Us II ju förblir vad det var. Jag ångrar att jag lade ut totalt tretusen spänn på specialutgåvorna.
Att Nintendo fortfarande tillverkar hårdvara. Fattar inte varför de gör det. Helt bizzart.
För att folk fortfarande köper det de tillverkar?
Alltså, nog för att jag aldrig hade en Dreamcast (för den var svindyr om jag kommer ihåg rätt) men jag gillar fan den konsolen alltså. Lit otympliga kontroller kanske, men ändå.
edit: Mitt eget bidrag:
Att göra CS:GO Free to play. Som tur är så är det inte så något mer, men skadan är redan skedd.
Jag hade väntat på DC jättelänge också, men storspelen uteblev ju och prislappen uppemot väggarna. Bara hårdvara inget innehåll. Många felbeslut där bakom och det blev väl Segas död lite.