Rykte: Lucid Games blir fråntagna det påstådda Twisted Metal-spelet

Robot
Rykte: Lucid Games blir fråntagna det påstådda Twisted Metal-spelet

Istället ska en av Sonys förstapartsstudior utveckla det.

#Destruction-allstars, #Lucid-games, #Twisted-metal


Medlem

Rykten säger att det kan vara Firesprite och att Twisted metal blir ett VR-spel eller ett spel med VR-stöd iaf.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

“ Projektet ska fortfarande vara i ett tidigt skede, och det sägs att Sony planerar att släppa spelet i samband med den tv-serie baserad på Twisted Metal som ska komma under 2023.”

I ett tidigt skede men planerat släpp 2023, tillåt mig att tvivla eller så är det ett mycket rätt så mediokert… det är ju förvisso inte speciellt komplicerade miljöer och story men endå

Skribent
Skrivet av Molotov:

Rykten säger att det kan vara Firesprite och att Twisted metal blir ett VR-spel eller ett spel med VR-stöd iaf.

Det låter absolut som en möjlighet. Det finns ju inte så jättemånga europeiska förstapartsstudior, och inte direkt någon som sticker ut med erfarenhet från racingspel. Frågan är om Firesprite har kapaciteten att både utveckla detta och Horizon-spelet samtidigt.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det låter absolut som en möjlighet. Det finns ju inte så jättemånga europeiska förstapartsstudior, och inte direkt någon som sticker ut med erfarenhet från racingspel. Frågan är om Firesprite har kapaciteten att både utveckla detta och Horizon-spelet samtidigt.

Horizon spelet har varit under utveckling ett tag redan, kanske snart är "färdigt"
Tror firesprite kommit in senare i utveklingen där. minns inte vad som sagts, det blev iaf tydligt när Sony tog studion under sina vingar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Visste inte ens att Destruction Allstars hade släppts men tyckte aldrig att det såg bra ut. Man kan ju föreställa sig vilken Disney-version av Twisted Metal de hade tagit fram..

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det låter absolut som en möjlighet. Det finns ju inte så jättemånga europeiska förstapartsstudior, och inte direkt någon som sticker ut med erfarenhet från racingspel. Frågan är om Firesprite har kapaciteten att både utveckla detta och Horizon-spelet samtidigt.

Firesprite är en av Sonys största studior. Man har anställt mycket folk sedan uppköpet samt att man köpte studion Fabrik som slogs ihop med Firesprite.

Senast jag såg en siffra var man runt 300 personer.

I Horizon VR har man nog ganska mycket "gratis" då man kan använda modeller, texturer, animationer med mera från de "vanliga" spelen samt att även Guerrilla är med.

Edit: Jag undrar om de fortfarande arbetar med Star Citizen?

Medlem

Läste detta igår och tänkte.. fan va skönt! Destruction Allstar var riktigt pissigt faktiskt, och när jag hörde att samma studio skulle göra ett nytt Twisted metal blev jag helt paff... Hoppas alla dessa rykten stämmer.
Lucid games ville tydligen göra det till ett free to play också ska tilläggas. Hoppas fan inte det blir så nu, utan ett regelrätt Twisted tvättäkta-inget-snack-om-saken-bara föll ös FUCKING METAL!!!!!

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det låter absolut som en möjlighet. Det finns ju inte så jättemånga europeiska förstapartsstudior, och inte direkt någon som sticker ut med erfarenhet från racingspel. Frågan är om Firesprite har kapaciteten att både utveckla detta och Horizon-spelet samtidigt.

Tror Horizon vr släpps samtidigt som psvr2 i sommar/höst. Påbörjades nog för typ 3 år sedan om rykten stämmer.

Ryktas också att Twisted metal ska vara open world multiplayer med flera säsonger som kommer löpande och då inte behövs ta lika lång tid att utveckla.

Sen är ju detta bara rykten så saltkar redo men det låter troligt.

Medlem

bara göra en remake av twisted metal 2 så är man hemma.

Medlem

Twisted Metal 2 är nog det spel jag har haft roligast med någonsin i tvåspelarläge. Jag och min bror och även mina kompisar hade många legendariska bataljer hösten 1997.

Medlem

Har så svårt att se att den här serien skulle kunna göra en värdig comeback. Känns som en genre som är ganska död?

Skrivet av Tröjan:

Twisted Metal 2 är nog det spel jag har haft roligast med någonsin i tvåspelarläge. Jag och min bror och även mina kompisar hade många legendariska bataljer hösten 1997.

Ja, det var verkligen grymt kul att köra splitscreen med kompisar. Många fina minnen.

1
Skriv svar