Den stora Lost Ark-tråden

Medlem
Skrivet av Riah:

Skulle du kunna skicka en den till mig också?
Tack på förhand.

Självklart! Skickat


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av tyvar1:

Självklart! Skickat

Tjenis!

Vad är namnet på Discordservern? Då bör vi kunna hitta den själva utan länk.
Annars får du gärna dra en länk till även mig, tack

Medlem
Skrivet av tyvar1:

Självklart! Skickat

Orkar du skicka till mig också så tar jag gärna emot den


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av tribute87:

Tjenis!

Vad är namnet på Discordservern? Då bör vi kunna hitta den själva utan länk.
Annars får du gärna dra en länk till även mig, tack

Skrivet av magma:

Orkar du skicka till mig också så tar jag gärna emot den

Skickat


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tack, du är en klippa!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vilken discord server är det som du skickar? Har sett det finns minst tre stycken som heter typ Lost Ark Sverige, samtliga har ungefär lika många medlemmar

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Vilken discord server är det som du skickar? Har sett det finns minst tre stycken som heter typ Lost Ark Sverige, samtliga har ungefär lika många medlemmar

Skickar den som heter Lost Ark Sverige med ca 150 medlemmar.

Har du lust att skicka PM med dom tre du har?


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Blir Zinnervale servern för min del pga många svenskar och att alla engelsktalande som inte orkar ha köer på kadan kommer gå ditt också, känns som bästa valet


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Det är ju som sagt en hel del snack om F2P vs P2W, vilket är förståeligt.
Rekommenderar denna videon för er som är mer nyfikna på detta.

https://www.youtube.com/watch?v=2D3vsIIC0gM

Medlem

Guildlistan uppdateras kontinuerligt och har nu över 310 guilds. Det är 3 svenska listade på Zinnervale och ett engelskt/svenskt på Kadan. Graferna i högerkanten är inte riktigt uppdaterade än.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wJiDGy77tOdV7ATqXj-bG...

Medlem

Denna sammanställer alla guild språk från det stora excel dokumentet

https://la-eu-servers.netlify.app/

Medlem
Skrivet av Karmak:

Denna sammanställer alla guild språk från det stora excel dokumentet

https://la-eu-servers.netlify.app/

Kanon.

Bara så ingen missar det: "The number isn't the number of guilds, instead "large" guilds are counted as 3, medium as 2 and small as 1. "

Det är 3 svenska Guild på Zinnervale, 2 stora och 1 medium.

Medlem

Får en bra feeling av Zinnervale, många Skandinavier och engelsktalande.

Hur närmare release vi kommer känns det som fler joinar så får se hur köer är. Kadan är ju spikat tvärfull men hoppas Zinnervale blir relativt lugnt


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Vi är ett kompisgäng på 5-10 pers som ska casualspela. Vet inte vad dom andra tycker om å ta in mer folk i vårat guild, men om vi gynnas av det så kommer jag försöka fiska lite casualspelare här vid release / strax därefter .
Lugnt gäng är vi, åldern ligger väl på 30-40 år på alla. Med barn /famlij / jobb med allt vad det innebär !

Hojta till om intresse finns.

Edit: uppdaterar när vi valt server vi bryr oss bara om så lite kö som möjligt.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Guildlistan uppdateras kontinuerligt och har nu över 310 guilds. Det är 3 svenska listade på Zinnervale och ett engelskt/svenskt på Kadan. Graferna i högerkanten är inte riktigt uppdaterade än.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wJiDGy77tOdV7ATqXj-bG...

Är det verkligen 3 st guilder? Ser ut som det är två st communities för Sverige och en av dom är en guild. Kanske missförstår.

Medlem
Skrivet av noreason:

Är det verkligen 3 st guilder? Ser ut som det är två st communities för Sverige och en av dom är en guild. Kanske missförstår.

Vevarklubben är en guild, Ygdrassil är en guild med en öppen community också. Faithless är en guild som är på inofficiella Lost Ark Discorden.


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Kan någon lägga upp länken till discord här i forum tråden?

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Kan någon lägga upp länken till discord här i forum tråden?

Dom finns här:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wJiDGy77tOdV7ATqXj-bG...

Så söker du på Swedish


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

jag från listan att döma så ser det ut som det blir Zinnervale då, dock så asså Danskar har man inge bra relation till från runt lite före 1996 och 2002 typ när man lira Dark age of camelot. Allt dom gjorde skulle det så DK på, och dom snacka typ och skrev DK DK DK när dom fråga om man skulle gruppa eller nått.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Vi är ett kompisgäng på 5-10 pers som ska casualspela. Vet inte vad dom andra tycker om å ta in mer folk i vårat guild, men om vi gynnas av det så kommer jag försöka fiska lite casualspelare här vid release / strax därefter .
Lugnt gäng är vi, åldern ligger väl på 30-40 år på alla. Med barn /famlij / jobb med allt vad det innebär !

Hojta till om intresse finns.

Edit: uppdaterar när vi valt server vi bryr oss bara om så lite kö som möjligt.

Kan man ens spela spel som detta casual? Lirade betan, men tyckte det var så oerhört konstigt att hoppa runt och inte ha någon direkt påverkan på världen så jag körde annat.

Dock lite småsugen.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Jag gratistestar definitivt innan jag köper nåt. Kan vänta några dagar extra. Men verkar jävligt intressant, precis vad jag väntat på


signatur

//monster

Medlem

Tycker det är lite märkligt att det fortfarande år 2022 krävs att man väljer server. Man tycker ju att det borde vara en automatisk lösning där man helt enkelt får spela på den server som har lägst belastning alternativt att man fritt kan byta server när man vill.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Jag gratistestar definitivt innan jag köper nåt. Kan vänta några dagar extra. Men verkar jävligt intressant, precis vad jag väntat på

Är det inte gratis?
Får man börja tidigare mot betalning?

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Vi är ett kompisgäng på 5-10 pers som ska casualspela. Vet inte vad dom andra tycker om å ta in mer folk i vårat guild, men om vi gynnas av det så kommer jag försöka fiska lite casualspelare här vid release / strax därefter .
Lugnt gäng är vi, åldern ligger väl på 30-40 år på alla. Med barn /famlij / jobb med allt vad det innebär !

Hojta till om intresse finns.

Edit: uppdaterar när vi valt server vi bryr oss bara om så lite kö som möjligt.

Tja,
Jag skulle vara intresserad av att testa. Är själv 32 med 2barn så casaul är nog rätt val av ord 😛.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Kan någon lägga upp länken till discord här i forum tråden?

vill med veta

Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tack

Skrivet av Cyberz:

vill med veta

https://discord.gg/ThysVSH4hM

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Tycker det är lite märkligt att det fortfarande år 2022 krävs att man väljer server. Man tycker ju att det borde vara en automatisk lösning där man helt enkelt får spela på den server som har lägst belastning alternativt att man fritt kan byta server när man vill.

Enligt info på Guild listan är det så här;

Cross server (region)
- Raids
- Dungeons
- Cube
- Platinum fields
- Auction house
- Character name
- Boss rush (PvE ranking?)
- PvP Arena

Server specific
- Guilds
- Friendslist
- Islands
- Open World
- Strongholds (housing)
- Guild vs Guild
- Life skills
- PvP Arena Premade

Sen har spelet varit under utveckling väldigt länge. Det var väl 2014 som det visades första gången och det släpptes 2018 i Sydkorea.

-----

Skrivet av Najkan:

Är det inte gratis?
Får man börja tidigare mot betalning?

Gratis från 11 feb och tre dagars headstart för Founder's Pack. Den billigaste kostar €15.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Är det inte gratis?
Får man börja tidigare mot betalning?

jo gratis from 11e februari, om man betalar börjar man 8e istället


signatur

//monster

Gen
Medlem

Verkar onekligen intressant. Nästan sugen på att ge dem 15€ för besväret.

MEG
Medlem

Är själv sugen på att testat detta men tyvärr tror jag att många kommer att bli besviken.
Asiatiska "mmo" rpg är väldigt speciella, och för mig iaf lite jobbiga.
P2W tror jag kommer att införas, lite grann åt gången. Så att det tillslut är som alla andra.

Jag hoppas dock att jag har fel


signatur

Death is only the beginning

Skriv svar