Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Medlem
Skrivet av Fezk:

Efter att ha tragglat med en viss boss igår gick hon ner idag(utan spirit) på kanske försök nummer 3 eller 4! Ibland är den där längre pausen bra.

Malenia, Blade of Miquella

Nu är jag lite bitter dock då jag kan ha "råkat" göra något som gjorde en NPC sur så jag förmodligen inte kommer få hennes ending. Om jag inte kan fixa det på något vis, vi får väl se.

Vad jag gjorde:

Öppnade dörren i Frenzied Flame Proscription där man fick en cut-scene varefter Melina blev sur på mig. Nu är jag inte värdig hennes questline(om det inte går att fixa som sagt) och hon hota att döda mig om jag "reste mig som Lord of Chaos" eller något i den stilen.

157 timmar in(det är en del afkande inräknat där) och känner att jag är väldigt nära slutet nu, ska bli jävligt intressant och se hur det hela slutar.

Det funkar om du denna Quest 👍
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Millicent

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

"Onda" slutet. Det som kanske kan rädda dig är att använda en Celestial Dew i Church of Vows. Tveksamt, men värt ett försök.

Jag tycker nog det känns som det bästa slutet också 😍

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Jag har en fråga angående slutet.

Kan jag fortsätta utforska världen efter att jag slagit ner slutbossen eller är det bara att börja med NG+ då?

Efter att eftertexterna har rullat kommer en ruta upp, "Begin journey 2?", där kan du välja ja eller nej (nej är redan "markerat" för att man inte ska trycka fel eller för snabbt), du är tillbaka vid bonfiren vid sista bossen och kan utforska och fortsätta där du var. Ingenting som blir låst eller så i världen. För att börja NG+ kan du göra det via menyn när du restar vid Roundtable. Inget att oroa sig över med andra ord!

Fragtjuv
Skrivet av r4v3nl0rd:

Efter att eftertexterna har rullat kommer en ruta upp, "Begin journey 2?", där kan du välja ja eller nej (nej är redan "markerat" för att man inte ska trycka fel eller för snabbt), du är tillbaka vid bonfiren vid sista bossen och kan utforska och fortsätta där du var. Ingenting som blir låst eller så i världen. För att börja NG+ kan du göra det via menyn när du restar vid Roundtable. Inget att oroa sig över med andra ord!

Tack!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Geeks Gaming
Skrivet av Kavakava83:

Oooh, tack för den. Behövde en ny questline ❤️

Blev klar med rannis linje idag och det var ju en resa kan man säga!

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

"Onda" slutet. Det som kanske kan rädda dig är att använda en Celestial Dew i Church of Vows. Tveksamt, men värt ett försök.

Är det verkligen så svart och vitt i Elden Ring? Du skriver förvisso "onda" så det är säkerligen ondska i någons ögon hehe. Men men, mer vill jag inte veta ;P

Skrivet av Kavakava83:

Aha, det questet är avklarat. Men funderar nu på att låta det vara som det är, vi får se. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Försöker hitta Azure Comet sen blir det Genetal Radahan

Testpilot

Bara jag som inte kan summon andra spelare? Får "unable to summon cooperator" hela tiden, testade utanför en boss tio gånger typ och samma snabba meddelande. Tror problemet kom vid senaste patchen? Det har fungerat för mig tidigare.

Medlem

Slutar hamra på slutbossen för ikväll.

Måste säga att jag är riktigt besviken på spelets andra hälft, det dyker verkligen. Jag tyckte det var mycket tomma landskap i början av spelet, men det är inget mot vad som kommer efter staden. Snö-landskapen känns fullständigt ofärdiga, innehållslösa och med bristande speldesign. Liksom vad är syftet med Snowfields, det är tomt, där södra halvan av kartan är i dimma så man inte ser ett skit av vyerna. Är det bara en transportsträcka till Haligtree? Sydöstra Giant är också så, tomt och innehållslöst. Sen kommer Haligtree, vilket måste ta någon toppnotering av dålig speldesign. Över 100 gånger har jag dött och det är alltid pga. de där jävla idiotiska grenarna som man buggar ur på och faller av. Efter att ha gått från spelets höjdpunkt Lakes och Akademin till det genombruna och enformiga Altus så övervägde jag att ge upp helt, det kändes inte ens som att det var samma spel jag spelade som när jag började. Staden gav lite hopp, men det dog snabbt efter jag lämnat den. Moln-ruinen var inget vidare, men hade spelets coolaste boss, vilket vägde upp för bristerna. Stor skillnad i kvalité mellan bossarna, rahdan var superkul, rennala var kul, vulkanormen var superkul, men de återvinna bossarna, som de ruttna trä-rötterna och nazgulerna, känns bara meningslösa och tillför inget när man bästat dem en gång.

Medlem

Där rullade eftertexterna efter 165 timmar, vilken jävla resa det har varit, underbart! Det blir med största sannolikhet mitt GOTY 2022, svårt att se vad som skulle kunna bli bättre. Det blev definitivt mer utmanande(och roligare) utan att använda spirit ashes, rekommenderar om ni tycker det är lite för lätt ibland.

Slutet jag valde var ganska coolt och är relativt nöjd. Får se hur många fler endings man orkar fixa eller om det blir att Youtuba dom flesta.

Valde:

Age of Stars, summonade Ranni The Witch.

Kommer kännas tomt nu ett tag, men bara att hålla tummarna för DLC senare i år, gissar september-november.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Bara jag som inte kan summon andra spelare? Får "unable to summon cooperator" hela tiden, testade utanför en boss tio gånger typ och samma snabba meddelande. Tror problemet kom vid senaste patchen? Det har fungerat för mig tidigare.

Nejbdet blir så ibland, bara vänta på flera gula spawners dyker upp och prova vidare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Testpilot
Skrivet av Molotov:

Nejbdet blir så ibland, bara vänta på flera gula spawners dyker upp och prova vidare.

Hmm okej. Såg att många på Reddit hade samma problem. Får testa igen. För övrigt, rätt kryptiska Network settings man kan sätta, svårt att veta vad allt innebär.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Där rullade eftertexterna efter 165 timmar, vilken jävla resa det har varit, underbart! Det blir med största sannolikhet mitt GOTY 2022, svårt att se vad som skulle kunna bli bättre. Det blev definitivt mer utmanande(och roligare) utan att använda spirit ashes, rekommenderar om ni tycker det är lite för lätt ibland.

Slutet jag valde var ganska coolt och är relativt nöjd. Får se hur många fler endings man orkar fixa eller om det blir att Youtuba dom flesta.

Valde:

Age of Stars, summonade Ranni The Witch.

Kommer kännas tomt nu ett tag, men bara att hålla tummarna för DLC senare i år, gissar september-november.

Det ska tydligen finnas åtminstone sex slut, vill jag minnas att jag läst någonstans...

Jag har över 200 timmar och har precis startat en magiker. Tänkte köra magi så mycket det går. Endast använda startvapnet (Short sword) om det verkligen krisar. Tänkte använda cracked pots, kastknivar och dylikt. Lämna comfort zone. Bara kört ett fåtal timmar med nya gubben men tycker på nåt konstigt vis att det är lika kul som innan... Hittar fortfarande lite småsaker som jag inte sett innan. Tror jag såg en NPC i Stormveil Castle som jag inte sett innan...?! Var jagad av fiender så kunde inte stanna till och sen var han borta när jag återvände.

Blir att samla alla kokböcker igen och farma en massa material idag och preppa inför resan. GOTY lätt!

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Hmm okej. Såg att många på Reddit hade samma problem. Får testa igen. För övrigt, rätt kryptiska Network settings man kan sätta, svårt att veta vad allt innebär.

Jag har alltid haft så ända sen början.
Men väntar man en stund kommer flera gula spawnpunkter fram så alltid nån man lyckas spawna.
Jag tror helt enkelt att nån annan hinner ta spawnen så därför man inte hinner.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Testpilot
Skrivet av Molotov:

Jag har alltid haft så ända sen början.
Men väntar man en stund kommer flera gula spawnpunkter fram så alltid nån man lyckas spawna.
Jag tror helt enkelt att nån annan hinner ta spawnen så därför man inte hinner.

Ok jag testade vid en annan boss och det fungerade (!). Däremot vid den bossen som jag försökte tidigare, helt omöjligt. Försökte säkert en halvtimme och det blir unable hela tiden haha, antagligen extrem trafik vid den bossen...

Det är Valiant Gargoyle bossen vid Nokron

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Ok jag testade vid en annan boss och det fungerade (!). Däremot vid den bossen som jag försökte tidigare, helt omöjligt. Försökte säkert en halvtimme och det blir unable hela tiden haha, antagligen extrem trafik vid den bossen...

Det är Valiant Gargoyle bossen vid Nokron

Samma sak har hänt mig också. Eller det gör fortfarande. Så till den grad att körde allt solo. Däremot att hjälpa andra gick bättre.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det ska tydligen finnas åtminstone sex slut, vill jag minnas att jag läst någonstans...

Jag har över 200 timmar och har precis startat en magiker. Tänkte köra magi så mycket det går. Endast använda startvapnet (Short sword) om det verkligen krisar. Tänkte använda cracked pots, kastknivar och dylikt. Lämna comfort zone. Bara kört ett fåtal timmar med nya gubben men tycker på nåt konstigt vis att det är lika kul som innan... Hittar fortfarande lite småsaker som jag inte sett innan. Tror jag såg en NPC i Stormveil Castle som jag inte sett innan...?! Var jagad av fiender så kunde inte stanna till och sen var han borta när jag återvände.

Blir att samla alla kokböcker igen och farma en massa material idag och preppa inför resan. GOTY lätt!

Jo googlade och läste samma sak gällande spoilertaggen, en hel del med andra ord.

Läser folk som fick eftertexter efter 30-40ish timmar, dom kan inte ha undersökt mycket av världen, spelet är ganska enormt.

Vet inte riktigt hur jag ska göra, om jag orkar köra igång en ny karaktärer eller om jag kör på den jag har och speccar om innan ng+. Jag tar nog ett litet break ett tag vilket fall.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hittade comet azure innan min mage är lv 83 om nån behöver hjälp säg bara till,jag spelar på ps4.

Medlem

Klar! Jag är sjukt nöjd.

Sista bossarna var ett helvete. Jag spelat hela spelet som faith paladin. I.e. skölda + holy damage. Sista bossarna var immuna för holy. Och det gick inte skölda så mycket, för de leachade liv även genom skölden. Fan ta dem. Men nu är det över...

Medlem

Fick min kill på sista bossen i videoformat, inte den cleanaste avslutningen, men vad gör det! Det kändes som jag gjorde minimal skada på bossen då min build inte riktigt funka.

Sista bossen, megaspoiler-klipp

Musiken under hela sista fighten var fantastisk!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Läser folk som fick eftertexter efter 30-40ish timmar, dom kan inte ha undersökt mycket av världen, spelet är ganska enormt.

Hade varit kul att se en bild på deras världskarta. 😁 De har garanterat kört med mimic tear.

Jäkla vad kul det är att köra coop men en polare. Särskilt kul är det att bli invaderad och hinna gömma sig medhjälp av mimic veil. Antingen att båda gömmer sig eller bara ena. Kul när den som invaderat springer förbi rakt framför ögonen på en. 🤣

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Hade varit kul att se en bild på deras världskarta. 😁 De har garanterat kört med mimic tear.

Jäkla vad kul det är att köra coop men en polare. Särskilt kul är det att bli invaderad och hinna gömma sig medhjälp av mimic veil. Antingen att båda gömmer sig eller bara ena. Kul när den som invaderat springer förbi rakt framför ögonen på en. 🤣

Snubben som lekte NPC under en invade är ganska lustig haha:

https://www.reddit.com/r/Eldenring/comments/tc8ie3/free_souls...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Zerox_no1:

Hade varit kul att se en bild på deras världskarta. 😁 De har garanterat kört med mimic tear.

Jäkla vad kul det är att köra coop men en polare. Särskilt kul är det att bli invaderad och hinna gömma sig medhjälp av mimic veil. Antingen att båda gömmer sig eller bara ena. Kul när den som invaderat springer förbi rakt framför ögonen på en. 🤣

Jag invaderar för att förstöra din dag. Gärna lite BM med t-bags efter. Så kommer du och sprider det absolut värsta jag vet! Det är sjukt svårt att hitta er i ER för symbolen/ikonen på kompassen försvinner när man är för nära så ni kan gömma er så mycket enklare än vad det var i DS spelen nu med öppen värld o allt -.-


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Jag invaderar för att förstöra din dag. Gärna lite BM med t-bags efter. Så kommer du och sprider det absolut värsta jag vet! Det är sjukt svårt att hitta er i ER för symbolen/ikonen på kompassen försvinner när man är för nära så ni kan gömma er så mycket enklare än vad det var i DS spelen nu med öppen värld o allt -.-

Ännu roligare är att de som invaderat kompisens värld har jag slagit ihjäl med ett slag #surprisemotherf*cker. 🤣

Avstängd

Jag kommer inte förbi första bossen, försöker springa iväg och vidare men det verkar inte fungera? Måste jag döda honom?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Zerox_no1:

Ännu roligare är att de som invaderat kompisens värld har jag slagit ihjäl med ett slag #surprisemotherf*cker. 🤣

Du förtjänar en Rivers of blood combo i röv*n min vän!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

eld
Medlem
Skrivet av laneg:

Jag kommer inte förbi första bossen, försöker springa iväg och vidare men det verkar inte fungera? Måste jag döda honom?

Margit? Utforska söderut istället.

Medlem

Mer och mer buggar börjar visa sitt fula ansikte ju längre man spelar. Mest småsaker, men ack så irriterande. Har inte hittat många quests, men dom få jag gjort ligger farligt nära Fallout 3 i buggighet.

Saker jag råkat ut för efter 25 timmar:

Roderikas quest buggar ur om man råkar resa till roundtable innan man åker tillbaka till hennes ruckel för då har hon plötsligt rest till roundtable och där får man inte lämna av hennes quest. Det mesta ordnar sig ändå, men man får inte luvan och man blir kvar med hennes questföremål i inventoryt.

Irina vill att man skall ta ett brev till hennes far Edgar i Castle Morne... Vänder upp och ned på stället innan jag ger upp och kollar youtube, visar sig att han BORDE sitta på en bänk uppe i ett torn, men för mig gör han inte det. Tänker att jag kanske måste prata med Irina mera, reser tillbaka och då är hon död? Reser tillbaka till slottet, fortfarande ingen Edgar, det var den questen.

Magikern Sellen som lär mig glintstonemagi går inte att prata med ibland och då måste jag ta fast travel bort och tillbaka för att lösa problemet.

Talismanen som enligt beskrivningen skall göra en IMMUN mot fallskada fungerar inte ens i hälften av fallen (no pun intended). Detta har kostat mig mycket runor och irritation.

Sedan var det en hiss i någon av borgarna som åkte upp utan mig så jag föll genom golvet och fastnade, som tur var så gick det att ta fast travel därifrån.

Synd på ett annars bra spel.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skrivet av SID 6.7:

Mer och mer buggar börjar visa sitt fula ansikte ju längre man spelar. Mest småsaker, men ack så irriterande. Har inte hittat många quests, men dom få jag gjort ligger farligt nära Fallout 3 i buggighet.

Saker jag råkat ut för efter 25 timmar:

Roderikas quest buggar ur om man råkar resa till roundtable innan man åker tillbaka till hennes ruckel för då har hon plötsligt rest till roundtable och där får man inte lämna av hennes quest. Det mesta ordnar sig ändå, men man får inte luvan och man blir kvar med hennes questföremål i inventoryt.

Irina vill att man skall ta ett brev till hennes far Edgar i Castle Morne... Vänder upp och ned på stället innan jag ger upp och kollar youtube, visar sig att han BORDE sitta på en bänk uppe i ett torn, men för mig gör han inte det. Tänker att jag kanske måste prata med Irina mera, reser tillbaka och då är hon död? Reser tillbaka till slottet, fortfarande ingen Edgar, det var den questen.

Magikern Sellen som lär mig glintstonemagi går inte att prata med ibland och då måste jag ta fast travel bort och tillbaka för att lösa problemet.

Talismanen som enligt beskrivningen skall göra en IMMUN mot fallskada fungerar inte ens i hälften av fallen (no pun intended). Detta har kostat mig mycket runor och irritation.

Sedan var det en hiss i någon av borgarna som åkte upp utan mig så jag föll genom golvet och fastnade, som tur var så gick det att ta fast travel därifrån.

Synd på ett annars bra spel.

Katt talismannen gäller bara för non leathal fall..dvs faller du för så pass hög att den skall ta död på dej så skyddar den inte.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av laneg:

Jag kommer inte förbi första bossen, försöker springa iväg och vidare men det verkar inte fungera? Måste jag döda honom?

Levla upp lite, se till att skaffa manet spirit ashes så blir det lättare.
Så gjorde jag.
Det ska tydligen finnas en NPC att spawna fram innan bossen så prova fingarna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar