Video: Gran Turismo 7 ställs mot fem år gamla Forza Motorsport 7

Medlem

Nu är det ett tag sedan jag sa nått här, mycket vackra spel båda två. MEN! Är dom snyggare än Driveclub

Medlem

Ljussättningen är klart bättre på GT7. Märks att det är nyare spel.
Enda undantaget är att stolpar inte bryter ljuset i GT7. Om det är bra eller inte är subjektivt, men det blir inte så raka linjer som Forza får det att se ut i klippen i verkligheten. Så jag skulle säga att det är behagligare som det är i GT7.

Det som Forza gör bättre är texturerna. Inget konstigt egentligen eftersom det är PC de jämför mot.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

oj att inte GT7 är minst lika bra på alla saker som 5 år gamla Forza MS7 är är ju nästan lite oroväckande. Känns nästan som en "ME: Andromeda", "Cyberpunk" etc där utvecklingen "varit aktiv" i flera år men i själva verket så gjordes 90% av spelet på bara ett år. Sen verkar det som utvecklarna av GT7 förlitat sig mycket på att Raytracing ska göra spelet snyggare men det ser mer ut som DICE half-assed implementation av RT i BFV.
Fysiken i Forza var inte direkt imponerande men i GT7 var den ju i princip icke existerande.

Men Polyphony Digital har ju fördelen med att GT7 är nytt och de kan förbättra spelet på sikt medans Forza är 5 år gammalt och långt ifrån något "depåstopp" vid det här laget.

Inte alls konstigt då de jämför mot PC-versionen.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Va? Jag tycker Forza ser rätt tydligt snyggare ut.
I klippet 1:52 är det bara att GT har mer bloom ljuskällan - det är bara en post process effekt AKA ett "filter".

Om man ist kollar på gatan på faktiskt ljus som lyser upp så är ju Forza klart vassare.

Beror ju på vart man lägger fokus. GT 7 satsar på bättre bilmodeller så fokuserar man på bilarna ser det bättre ut med mer detaljer. Men sen begriper jag inte varför de tar med raytracing som bara är aktivt i repriser.

Och när det gäller repriser fuskar ju både GT och forza med grafiken. Men främst GT lyckas alltid se så förjordat bra ut när man inte kör i realtid.

Sen så även om f7 är dopad av en modern så känns det nog som GT 7 är optimerat för ps 4. Liten skillnad på ps 4 pro och ps 5 i realtidsgrafik.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Men sen begriper jag inte varför de tar med raytracing som bara är aktivt i repriser.

Därför det hade varit för krävande.. Såklart

Repriser är inte i realtid... Loppet har redan åkts
Så då kan man slänga på lite extra visuell kräm, när datorn vet vad som kommer att hända redan osv.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Därför det hade varit för krävande.. Såklart

Repriser är inte i realtid... Loppet har redan åkts
Så då kan man slänga på lite extra visuell kräm, när datorn vet vad som kommer att hända redan osv.

Ja men det är ju just därför jag inte förstår varför de jämför med raytracing som inte körs i realtid. Tävla om bäst grafik fotolägen är rätt så ointressant

Medlem
Skrivet av Shodan:

Tävla om bäst grafik fotolägen är rätt så ointressant

Mycket


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar