Diablo Immortal - Val av server + allmänt snack

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

But dont you have a phone? 🤣

Haha tydligen inte

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag skulle nog avvakta med att spela tills ni länkat kontona, se Ugly_Bobs svar nedan.

Yes, samma här... lyckades länka nu och min char är borta också jag som var lvl 25, dock e det bara 1 timmes gaming typ


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Jag gick in på Google Play och hitta inte Diablo ?!
Provade att ladda ner Battle.net och logga in, men det är ju bara en chat.
Är det nått jag missar här ?

Edit: Haha ! ok..det var inget. Min Samsung S10e är tydligen ingen "gaming mobil"

Edit2: But then again... Jag kollade kraven för spelet och det kräver ju typ inget. Min gamm samsung borde funka.

Minimum Requirements / Och Samsung S10e specs

Operating System Android 5.0 and higher / Android 12

Processor Snapdragon 660 / Exynos 9611 and higher / Snapdragon 855, Exynos 9820

Video Adreno 512 / Mali-G62 MP3 and higher / Mali-G76 MP12, Adreno 640

Memory 2 GB RAM / 6GB RAM

Verkar vara massor på US forumet som skriver med olika enheter där de inte ladda ner eller att de inte kan välja t.ex. 60FPS med enheter som har en SD855 när enheten i sig har 90/120Hz

Skrivet av robbis:

Yes, samma här... lyckades länka nu och min char är borta också jag som var lvl 25, dock e det bara 1 timmes gaming typ

Den är inte borta så vitt jag vet. Sett att folk med samma problem sagt de kan logga ut och välja gust igen eller byta mellan.
Men visst verkar de ha en del problem med själva länkningen.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Ni som har svårt o länka konton, kanske kan ha med o göra att det inte är släppt på PC ännu, släpps ju kl 19.00 ikväll officiellt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Taskman:

Verkar vara massor på US forumet som skriver med olika enheter där de inte ladda ner eller att de inte kan välja t.ex. 60FPS med enheter som har en SD855 när enheten i sig har 90/120Hz

Ja det är märkligt. Står att min enhet inte är kompatibel med det här spelet. Provade köra Google play via datorn och får upp att min enhet inte stödjer det ??

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror personen menar att gubben inte sparas på ditt bnet-konto för crossplay om man inte kan logga in. Det kommer annara gå utmärkt att hoppa mellan PC och mobilt.

Ah, tänkte väl!

Vill spela på PC nu!

Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Ja det är märkligt. Står att min enhet inte är kompatibel med det här spelet. Provade köra Google play via datorn och får upp att min enhet inte stödjer det ??

Testa att ladda ner apkn direkt från nån spegel på nätet och se!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Verkar vara massor på US forumet som skriver med olika enheter där de inte ladda ner eller att de inte kan välja t.ex. 60FPS med enheter som har en SD855 när enheten i sig har 90/120Hz

Den är inte borta så vitt jag vet. Sett att folk med samma problem sagt de kan logga ut och välja gust igen eller byta mellan.
Men visst verkar de ha en del problem med själva länkningen.

Tror dom är borta, meningslöst att logga in på guest för att spela sin gamla character, då kan man ju inte switcha mellan pc o telefon


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Tror dom är borta, meningslöst att logga in på guest för att spela sin gamla character, då kan man ju inte switcha mellan pc o telefon

Det är sant. Vet att de skrevs en del på US forumet om det.
Känns som den borde fråga på den enheten man är på (vill du skriva över) när man länkar så den flyttar den gubbe du har från guest.
Men tyvärr så är nog lättast bara att börja om


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Det är sant. Vet att de skrevs en del på US forumet om det.
Känns som den borde fråga på den enheten man är på (vill du skriva över) när man länkar så den flyttar den gubbe du har från guest.
Men tyvärr så är nog lättast bara att börja om

Ajja nu är jag länkad och har spelat ikapp det jag förlorade, första 15 levlarna tar knappt 10 minuter så


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Kanske någon som skrivit redan.. men det släpptes redan igår

Medlem
Skrivet av PontusT:

Kanske någon som skrivit redan.. men det släpptes redan igår

Enbart för mobiler. På PC är det ikväll vid 19 som gäller


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Även jag har hittat in till servern 😀

Medlem

99% med samsung enheter kan ändå inte spela ännu, någon sjuk bug som gör hela UI:n helt kaos.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Fyfasen, verkar va ett spel för folk som vill flexa o tävla om vem som kan lägga mest cash på spelet. Verkar dåligt att vissa saker går inte att få utan att betala. I många andra mobilspel går det få allt men det tar lång tid och man betalar för att det ska gå snabbare, så verkar det inte va i immortal.

Kampanjen är nog simpel, men topa leaderboards i pvp sammanhang kommer kräva pengar som tusan, så P2w är det tungt på


signatur

Spela spel är kul ibland.

Skribent
Skrivet av OliZMO:

99% med samsung enheter kan ändå inte spela ännu, någon sjuk bug som gör hela UI:n helt kaos.

Första gången min Samsung Note 20 är den Samsung-mobilen som inte har något problem alls med spelet. Brukar annars vara att det funkar bra på alla andra Samsungs UTOM Note som kan ha buggar och konstigheter.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Testade lite på mobilen halv sju i morse.
Jo men det var väl fint och så

Medlem

Måste erkänna att DI håller oväntat hög kvalitet för att vara ett mobilspel, storleken på min mobil är dock på gränsen till för smått (iphone 8 plus), så kommer gå över till pc ikväll, 30 fps "känns".


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Frilansare

Installerat på mobilen ju - får se om jag hittar in!

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Bryr mig inte så mycket om P2W-aspekten som många pratar om. Ser Diablo som ett kul tidsfördriv om jag ligger i sängen och inte kan sova, är bortrest, har rast på jobbet, eller pendlar till/från jobbet. Så har det alltid varit för mig och Diablo; jag siktar inte mot något end-game, utan tycker snarare bara att det är lite skön avkoppling att springa runt och slakta demoner medan man tänker på annat, lyssnar på musik/pod, eller sneglar på någon film/serie.

Jag vet dock inte hur många Diablo-spelare som delar min syn på spelserien.

Jag håller med dig. Detta är förhoppningsvis ett kul tidsfördriv att slakta lite monster.

Skribent
Skrivet av magma:

Måste erkänna att DI håller oväntat hög kvalitet för att vara ett mobilspel, storleken på min mobil är dock på gränsen till för smått (iphone 8 plus), så kommer gå över till pc ikväll, 30 fps "känns".

Ja jag fick rensa allt på min Ipad för att få plats haha


signatur

"Writer and Fighter"

Chefredaktör

Jaha, då är det bara att levla upp till 30 och joina klanen!

Medlem

Provade en del på bussen och funkade faktiskt förvånansvärt bra. Hoppas kunna prova PC-versionen ikväll. Men Blizzard och launches är inte bästa vänner direkt. Särskilt när det är gratis...


signatur
Medlem
Medlem

Kör på PC nu, och allt som är rött är verkligen extra rött. Kollat inställningarna, inte hittat någon fix. Någon som har samma problem?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Okej, jag hade fel, kom in direkt nu.


signatur
Medlem
Skrivet av DitroX:

Kör på PC nu, och allt som är rött är verkligen extra rött. Kollat inställningarna, inte hittat någon fix. Någon som har samma problem?

Jo, samma här. Det såg helt normalt ut i mobilversionen däremot

Medlem
Skrivet av DitroX:

Kör på PC nu, och allt som är rött är verkligen extra rött. Kollat inställningarna, inte hittat någon fix. Någon som har samma problem?

Tycker det ser normalt ut för mig. Kan du ladda upp ett screenshot?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Och där dog servrarna på klassiskt blizzard launch-manér...

Edit: Det var min dator som tappade wifi så fort jag startade spelet... Körde på luren istället.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Tycker det ser normalt ut för mig. Kan du ladda upp ett screenshot?

https://imgur.com/a/QqVBwTB PC
https://imgur.com/a/9Zmx3MD Mobil


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Skriv svar