Diablo Immortal - Val av server + allmänt snack

Medlem

Huh, märkligt. Ingen aning vad som kan orsaka det. Kanske någon konflikt med HDR? Annars har jag ingen aning


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gnällkuk
Skrivet av Kalliban:

Och där dog servrarna på klassiskt blizzard launch-manér...

Funkade fint för mig, inga problem den timmen jag spelade.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Huh, märkligt. Ingen aning vad som kan orsaka det. Kanske någon konflikt med HDR? Annars har jag ingen aning

Ja, jag funderar också på HDR. Men den är inte aktiv, såg heller inget alternativ i inställningarna (ON/OFF).


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Some Samsung devices with an Exynos chipsets are having graphical issues, or cannot download the game at all.

This is being looked into, more details here: https://www.reddit.com/r/DiabloImmortal/comments/v2fl2c/bugse...

Inte så skoj för den som kör samsung mobil

Medlem

Synd. Det är bland det värsta P2W man har sett på länge..😢

Medlem

Vilken server vart det då?

The Ancients ?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Funkade fint för mig, inga problem den timmen jag spelade.

Nä det var jag som ropade varg. Min dator buggade ur och tappade internet så fort jag startade spelet... Gick inte att refresh fz ens när spelet var igång. Svinskumt. Spelade på mobilen istället

Medlem

Kompisar startade karaktärer på The Void igår. Idag när jag hoppade in för att spela ikapp dem så inser jag att 95% av servern är ungrare

Medlem

Hur får man en inbjudan till FZ klanen? Ingame namnet är ÖL

Medlem

Jag blev faktiskt positivt överraskad av spelet igår! Blizzard förtjänar faktiskt lite cred för att dom släppte det även till pc så alla kan spela med varandra. Det var faktiskt riktigt roligt att spela och kommer nog fortsätta med det. Perfekt det här tills Diablo 4 släpps

Geeks Gaming
Skrivet av DitroX:

Ja, jag funderar också på HDR. Men den är inte aktiv, såg heller inget alternativ i inställningarna (ON/OFF).

HDR avaktiverar du i Windows, inte i spelet.
Tänk på att du ibland behöver starta om datorn för att inställningarna ska få faktisk effekt i spelet.

En annan sak bör ju dubbelkolla om där finns andra drivrutiner till ditt grafikkort

Medlem

Spelat lite på The Ancients nu, necromancer vid namn Calire. Såg till att "boka" namn för fyra klasser till dock, än så länge verkar det okej tycker jag.

Medlem
Skrivet av PixelNoise:

Synd. Det är bland det värsta P2W man har sett på länge..😢

Nja, nu överdriver du.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Nja, nu överdriver du.

Om du vill vinna vilket poängen är med P2W så stämmer det.
Du kan helt glömma att tävla i ladder eller PvP om du vill komma ens i närheten utav toppen för där är bara de som spenderar pengar (och vi pratar mycket pengar)

För oss övriga som bara spelar för att det är kul så kommer vi kunna göra så utan problem men i vissa element så har vi 0 chans om man vill vinna vilket är P2W konceptet.
Ta rifts, vi kan göra dem precis som alla andra men de som spenderar mer kan välja att modifiera dem mer och få garanti på mer/bättre gear gentemot oss som inte betalar.

Jag kommer inte bry mig om det eftersom jag kan spela och klara mig utan det men att elementen är där och att det gör så att vissa personer kommer spendera alldeles för mycket är ju tråkigt.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Om du vill vinna vilket poängen är med P2W så stämmer det.
Du kan helt glömma att tävla i ladder eller PvP om du vill komma ens i närheten utav toppen för där är bara de som spenderar pengar (och vi pratar mycket pengar)

För oss övriga som bara spelar för att det är kul så kommer vi kunna göra så utan problem men i vissa element så har vi 0 chans om man vill vinna vilket är P2W konceptet.
Ta rifts, vi kan göra dem precis som alla andra men de som spenderar mer kan välja att modifiera dem mer och få garanti på mer/bättre gear gentemot oss som inte betalar.

Jag kommer inte bry mig om det eftersom jag kan spela och klara mig utan det men att elementen är där och att det gör så att vissa personer kommer spendera alldeles för mycket är ju tråkigt.

Kommer bara springa runt och hugga pve själv så för min del så är spelet toppen tänker inte lägga en krona på spelet för annars så faller plånboken snabbt i det svarta slukhålet. Tycker ändå att man fått tag i helt ok gear också.

Medlem

Fasen då... har inte haft möjlighet att spela pga den grafiska buggen med Samsung telefoner plus att jobb har hindrat mig från att spela och levla. Nu lyckades jag äntligen bli level 30 och kan joina klaner men då är FZ klanen full

Inaktiv

Nån som testat det här helvetet ännu?

Medlem

Priserna på vissa saker saknar skam. va fan 100$ saker. helt idiotiskt ju.
Kan köpa för nån dollar här och där för att stödja men har de ingen ryggrad alls?

Medlem

Det positiva: det är faktiskt ett ett bra hack n slash på mobil. De har lyckats få till Diablo känslan rätt jävla bra för platformen.

Det negativa: p2w. Varför? De hade utan tvekan kunnat välja the cosmetic route. Spelet är tillräckligt bra för att hålla spelarna spelandes och spenderades på kosmetiska saker.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Nån som testat det här helvetet ännu?

Lirat ett par timmar på PC. För att vara ett mobilspel så är det faktiskt bra. Riktigt kul gameplay med en vacker och intressant värld.
Men alla system är väl uppbyggda på mtx och shoppen är fan inte billig.
Du kan dock komma lång utan att betala något.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Nån som testat det här helvetet ännu?

Spelar för fullt här

Medlem

Hur joinar jag FZ-guilden?

Medlem
Skrivet av boba-fett:

Hur joinar jag FZ-guilden?

tydligen fullt

Medlem
Skrivet av NordhNet:

HDR avaktiverar du i Windows, inte i spelet.
Tänk på att du ibland behöver starta om datorn för att inställningarna ska få faktisk effekt i spelet.

En annan sak bör ju dubbelkolla om där finns andra drivrutiner till ditt grafikkort

Ja, det vet jag. Det var det jag menade med det jag skrev att den inte är aktiverad i Windows.

Senaste drivers enligt NVIDIA.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Geeks Gaming
Skrivet av DitroX:

Ja, det vet jag. Det var det jag menade med det jag skrev att den inte är aktiverad i Windows.

Senaste drivers enligt NVIDIA.

Aha, då missuppfattade jag

Man kan ju alltid testa en tidigare version av drivisarna.
Dock så skulle jag spontant gissa på att det patchas bort ”Soon™️”

Medlem

Angående beskyllningar om tunga p2w-fasoner, kolla upp Wudijo på youtube. Kör helt free to play, solo och hade igår överlägset bästa Challenge rift rankingen på sin server. Laddade även upp en 17-0 battleground win med samma karaktär nyligen

Medlem

Så ser loot med crests och utan 🤣🤣🤣
https://youtu.be/7RWh6cxDKHY

Medlem

Tror mig inom en månad kommer Blizzard backa på sin p2w priser så det blir enklare för f2p spelare. Detta bara för att Blizz ska ses som de goda när de backar.

Medlem
Skrivet av ichirin:

Angående beskyllningar om tunga p2w-fasoner, kolla upp Wudijo på youtube. Kör helt free to play, solo och hade igår överlägset bästa Challenge rift rankingen på sin server. Laddade även upp en 17-0 battleground win med samma karaktär nyligen

Hur många timmar per dag lägger han på spelet?

Geeks Gaming
Skrivet av Jaxz:

Tror mig inom en månad kommer Blizzard backa på sin p2w priser så det blir enklare för f2p spelare. Detta bara för att Blizz ska ses som de goda när de backar.

Hmmm, låter ju onekligen som en klassisk Kotick-taktik. Ska bli intressant att se vad man gör

Skriv svar