Snyggaste Spel-Omslaget/Förpackningen?

Medlem
Snyggaste Spel-Omslaget/Förpackningen?

Snyggaste Spel-Omslaget/Förpackningen?
Vilket gillade du bäst? Top-3 med bilder.

Zak Mc Kracken på Amiga 500
Supersnygg kartong!

Saboteur på ZX Spectrum
Coolt med karatespel på den tiden.

Maniac Mansion på C64
Galet snyggt, och sjukt kul.

Medlem
Medlem

Secret of Mana


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Finns så sjukt många som är _asbra_ men detta säger jag nu bara för att, otroligt fint.

På frågan vilket system som är bäst, PC absolut, det är helt enkelt så mycket mera utrymme för en bra och fin bild, dessutom finns det inte någon keck standard som gör att alla bilder måste vara omslutna av någon konstig ram eller något mönster.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Finns så sjukt många som är _asbra_ men detta säger jag nu bara för att, otroligt fint.

https://preview.redd.it/29zlbxz5j7i21.jpg?auto=webp&s=2711681...

På frågan vilket system som är bäst, PC absolut, det är helt enkelt så mycket mera utrymme för en bra och fin bild, dessutom finns det inte någon keck standard som gör att alla bilder måste vara omslutna av någon konstig ram eller något mönster.

Wow! Älskar omslaget!

Moderator | Testpilot

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Last Ninja C64
Medlem
Archon C64
Medlem

Alltså inga av förpackningarna som är postade är ju snygga. Jag vet själv inte vilket som är det snyggaste men inte nåt av de postade iaf.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Terrorpods - Amiga

Å va fasen är den här stenålders prylen med att infoga bilder med kod? Har vi tagits tillbaka till 1996??

Medlem
Monkey Island 2 - Amiga
Medlem

En av de mest ikoniska omslagen enligt mig

ZF
Medlem

SEGA, liksom företag överlag, känns hyfsat brett..

Den apfula graffitin till Mastersystem eller de gamla mästarnas airbrushkonstverken till Megadrive.

Gillar hursomhelst den käcka standarden med åttiotalsrutor som ramar in båda.

Medlem

Galet snyggt.

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Snyggt omslag, värdelöst spel.

FM-guru
F.d. Sisyr
Medlem

Är t.o.m. bättre än själva spelet.

Tyvärr var det här omslaget enbart i Japan.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Har alltid tyckt att final fantasy har riktigt snygga omslag, vågor av färger som symbiotisk målar konturer av hjältar och magi 😊

Medlem

För mig är det egenligen 3 omslag som sticker ut och som jag inte särskilja utöver att de är topp3 för mig!

Unreal Tournament:
Min ingång i multiplayervärlden. Fantastiska minnen.

Neverwinter Nights:
Hade alltid gillat drakar, magi, svärd etc. men aldrig satt mig in i rollspel öht, det ändrades med detta släpp. I dag är rollspel min favoritgenre alla kategorier. Plus, ser ni hur stilrent läcker den är?

Det sista omslaget jag har valt gick framför Heroes 3 och Aoe2 (som båda för mig är ikoniska) av den enkla anledningen att även detta spel var ingången i genren för mig. Så jäkla sorgsen att jag inte har kvar tröjan dock, eller lådan, eller någonting egentligen..

Nostalgin är stark.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Japanerna är bättre på det här.
Nedan är amerikanska.

Kul spel. Och tecknat för hand vilket var lite ovanligt runt millennieskiftet.

Medlem

detta insperarade mig att rita mcket när jag var yngre.

Medlem

Final fantasy + diablo kan man säga.

Dåtidens "dark souls":


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Journey To Silius

signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Quake-boxen är fortfarande en av mina favoriter.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Flakmonkey

Finns många och några av dem finns redan i tråden så lägger in två jag inte sett.

Medlem

Har Amiga spelboxarna nedpackade och orkar inte ta bild, men Psygnosis omslagen var alltid väldigt artsy-fartsy.

123
Skriv svar