Resident Evil 4

Robot
Resident Evil 4

Efter två rejäla remakes gör Capcom om sin heligaste graal: Resident Evil 4.

#resident-evil-4


Medlem

Jag hade en kompis när det begav sig som fullkomligt älskade fyran. Jag tittade mest på när han spelade och testade som hastigast men njae, jag förstod aldrig vad det var som var så fantastiskt.

Redaktör
Ponny
Skrivet av gorbatjov:

Jag hade en kompis när det begav sig som fullkomligt älskade fyran. Jag tittade mest på när han spelade och testade som hastigast men njae, jag förstod aldrig vad det var som var så fantastiskt.

Min egen historia är lite speciell. Testade det, och kände med en gång: "Nej, nej! Inte mitt Resident Evil." Jag plockade upp det ett bra tag senare, och föll fullkomligen pladask.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Bra förhandsvisning som går igenom det nya.

Releasehästryttare
Skrivet av gorbatjov:

Jag hade en kompis när det begav sig som fullkomligt älskade fyran. Jag tittade mest på när han spelade och testade som hastigast men njae, jag förstod aldrig vad det var som var så fantastiskt.

Absolut älskade det, importerade RE från usa för att det släpptes 3 månader innan eu releasen, det + meteroid prime är överlägset de bästa gamecube spelen jag lirat!

Jag kommer gråta om denna remake inte funkar på min dator.

Medlem

Längtar som fan efter RE4 Remake. Efter ha nötat färdigt Deadspace så har jag inga feta skräck spel kvar att lira då jag typ bara köper skräckisar. För mig är det GOTY trots att det inte är släppt än. Man kan redan se på olika videos att det kommer bli top 3 av alla Capcoms spel släpp. Folk jämför det med originalet redan men det är redan mycket fetare på allt

Medlem

Fan, jag känner att jag inte längtar efter denna lika mycket som tvåan och trean. Det var ju massiva förändringar i gameplay, knappt samma sak alls. Fyran är högst spelbart än idag, och jag spelade det själv för inte så länge sen.

Hoppas att det är mer än remake än det ser ut för det ser ut som originalet med småsaker ändrade. Vill hoppas på mer!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Min egen historia är lite speciell. Testade det, och kände med en gång: "Nej, nej! Inte mitt Resident Evil." Jag plockade upp det ett bra tag senare, och föll fullkomligen pladask.

Sånt är ju alltid kul. Men var var det du föll pladask för då?

Skrivet av Devan:

Absolut älskade det, importerade RE från usa för att det släpptes 3 månader innan eu releasen, det + meteroid prime är överlägset de bästa gamecube spelen jag lirat!

Jag kommer gråta om denna remake inte funkar på min dator.

Gött! Får vi hoppas då;).

Medlem

Det här kan bli GOTY för min del! Håller tummarna.

Medlem

Skall även detta bli förpestat med Denuvo tro? Är annars ett spel jag ser fram emot att ta del av.

Denuvo=> playthrough på youtube.
Ej Denuvo=> köp på PC.

Medlem

YES YES YES. Ett av mina absoluta favoritspel. Har nog klarat av hela spelet 2-3 gånger. Får se hur mycket överraskning det blir att köra en "remake". Men det viktigaste är att spelkänslan finns kvar!

Medlem

Älskar RE4, och ser fram emot det här ordentligt, men jag blev förvånad över att grafiken inte ser mer imponerande ut än vad den gör i bilderna


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16

It's not a lake, it's an ocean

Remaken av RE2 och RE3 var riktigt välgjorda och av det jag sett hittills ser Capcom ut att lyckas igen. Jag är lite spänd på att se hur jag bedömer spelet denna gång. Jag älskade RE4 till Gamecube, men när jag skulle spela om det på Xbox One för några år sedan kändes det väldigt föråldrat.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag föll aldrig för Resident Evil back in the days, det var Silent Hill 2 som fick min kärlek.

Först med Resident Evil 4 var jag helt med på noterna. Men med Resident Evil 5 så kändes allt sämre. Om de ska fortsätta med Remakes så gör om 5an till rent singelplayer för oss som gillar att spela själv.

Jag har även kört remaken på Resident Evil 2, andra Resident Evil spel har jag ännu ej hunnit med att uppleva, men funderar på att kolla in Village.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Resident evil 4 remake och Jedi Survivor blir dom enda platt spelen som jag ser fram emot just nu. Även om hela året är fullt av bra spel.

Medlem

"Leon är ett stelopererat åbäke att kontrollera, kameran inte speciellt medgörlig och du kan fetglömma att gå och skjuta samtidigt."

Saker som jag kan sakna i spel idag

Medlem

Jag köpte ett Gamecube för kanske 10 år sen och spelade bland annat Resident Evil 4. Det var mitt första spel i serien och jag tyckte att det var riktigt bra. Tyvärr spelade jag aldrig klart det så jag får ta chansen nu med denna remake.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Spelade om fyran för nåt år sen (PS4) och det är lika bra som jag minns det. Remaken var onödig. Gör nya spel istället. Village är coolt.

Redaktör
Ponny
Skrivet av gorbatjov:

Sånt är ju alltid kul. Men var var det du föll pladask för då?

Jag tror jag gick in med fel förväntningar första gången. Andra gången, så... ja, det var ju 18 år sedan så lite svårt att minnas exakt hur jag tänkte, men det var något med spelets actionrytm som bara fångade mig. Där och då spelade jag inte särskilt mycket action alls men insåg att rätt action fungerar riktigt, riktigt bra.

Jag tillhör även dom få som tyckte om RE5. Spelade det på 360:n online med ett ex (!), och det var helt rätt spel för oss. Ostigt, javisst, men vi gillade det. Sexan tyckte jag däremot var för mycket av allt. Spretigt.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av WildThing:

Fan, jag känner att jag inte längtar efter denna lika mycket som tvåan och trean. Det var ju massiva förändringar i gameplay, knappt samma sak alls. Fyran är högst spelbart än idag, och jag spelade det själv för inte så länge sen.

Hoppas att det är mer än remake än det ser ut för det ser ut som originalet med småsaker ändrade. Vill hoppas på mer!

Jag kände som du, men känner att det kan bli fasen så mycket bättre än vad många tror. Fyran är spelbart, ja, men tycker kontrollerna är jäkligt stela med dagens mått mätt. Tror det finns många nyanser att vinna. Men. Det lär ju inte slå ner på samma sätt som remaketvåan gjorde. Av naturliga orsaker.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kommer inte spela detta spel utanför VR så.väntar på VR dlc.
Resident evil 4 VR på Quest 2 är riktigt bra, så ska bli kul att köra remaken på PSVR2
Spelar Village just nu på PSVR2, har inte spelat Village tidigare ochbdet är jag riktigt glad för.
Resident evil ska spelas i VR helt enkelt mycket av stämningen går förlorad annars imo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny
Skrivet av marsson90:

Älskar RE4, och ser fram emot det här ordentligt, men jag blev förvånad över att grafiken inte ser mer imponerande ut än vad den gör i bilderna

Värt att påpeka: vi fick ta våra egna bilder utifrån den video vi tilldelades. Det gör inte underverk för kvalitén, så du kan förmodligen sitta ganska lugnt i båten.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Querth:

"Leon är ett stelopererat åbäke att kontrollera, kameran inte speciellt medgörlig och du kan fetglömma att gå och skjuta samtidigt."

Saker som jag kan sakna i spel idag

Haha, håller inte med, men kan ändå förstå lite vad du menar. För mig finns nåt "snuttefiltigt" att gå tillbaka till exempelvis PS1:ans Resi-spel.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Molotov:

Kommer inte spela detta spel utanför VR så.väntar på VR dlc.
Resident evil 4 VR på Quest 2 är riktigt bra, så ska bli kul att köra remaken på PSVR2
Spelar Village just nu på PSVR2, har inte spelat Village tidigare ochbdet är jag riktigt glad för.
Resident evil ska spelas i VR helt enkelt mycket av stämningen går förlorad annars imo.

Hade jag inte jobbat med det hade jag lätt väntat på VR-Village också!

Har varit lite nyfiken på Quest 2:s Resi4. Särskilt efter jag klämde och kände på originalfyran igen och insåg att kontrollerna inte höll måttet (för egen del) har jag mer och mer börjat snegla på det.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Hade jag inte jobbat med det hade jag lätt väntat på VR-Village också!

Har varit lite nyfiken på Quest 2:s Resi4. Särskilt efter jag klämde och kände på originalfyran igen och insåg att kontrollerna inte höll måttet (för egen del) har jag mer och mer börjat snegla på det.

Kan verkligen rekommendera Re4 VR.
Eftersom spelet har samma utseende som originalet så känns det verkligen som det är just original Re4 man är inne i

Inget Re4 fans bör missa


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Haha, håller inte med, men kan ändå förstå lite vad du menar. För mig finns nåt "snuttefiltigt" att gå tillbaka till exempelvis PS1:ans Resi-spel.

Ja, originaltrilogin har nåt speciellt. Hoppas de släpper trean på Playstation Plus snart.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag tror jag gick in med fel förväntningar första gången. Andra gången, så... ja, det var ju 18 år sedan så lite svårt att minnas exakt hur jag tänkte, men det var något med spelets actionrytm som bara fångade mig. Där och då spelade jag inte särskilt mycket action alls men insåg att rätt action fungerar riktigt, riktigt bra.

Jag tillhör även dom få som tyckte om RE5. Spelade det på 360:n online med ett ex (!), och det var helt rätt spel för oss. Ostigt, javisst, men vi gillade det. Sexan tyckte jag däremot var för mycket av allt. Spretigt.

Ok. Låter ju härligt. Man kanske skulle ta å testa det när det släpps då🙃.

Medlem

Jag vet inte jag tyckte att det var för mycket action och tyvärr (imin smak) för mycket sönder muteringar femman tog allting för långt bara en massa action har inte spelat re sen 5an

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag tror jag gick in med fel förväntningar första gången. Andra gången, så... ja, det var ju 18 år sedan så lite svårt att minnas exakt hur jag tänkte, men det var något med spelets actionrytm som bara fångade mig. Där och då spelade jag inte särskilt mycket action alls men insåg att rätt action fungerar riktigt, riktigt bra.

Jag tillhör även dom få som tyckte om RE5. Spelade det på 360:n online med ett ex (!), och det var helt rätt spel för oss. Ostigt, javisst, men vi gillade det. Sexan tyckte jag däremot var för mycket av allt. Spretigt.

Femman är kul. Jag köpte sexan när det släpptes men la ner i början av Chris kampanj. Köpte det igen för ett tag sen och körde igenom hela spelet. Det är för mycket av allt och helt galet, men underhållande.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Molotov:

Kan verkligen rekommendera Re4 VR.
Eftersom spelet har samma utseende som originalet så känns det verkligen som det är just original Re4 man är inne i

Inget Re4 fans bör missa

Då var det bestämt. Ska köpas på min Quest 2!


signatur

En Bamseponny av folket

12
Skriv svar