WTC Sju år senare

Medlem

Du har helt rätt SidPao, kan dock säga att jag har väll blivit lite bitter då jag stött på allt för många kefflon som ptja, det går itne att resonera med dom och då blir det ungefär.

"ta dina fuckade åsikter och kör upp dom i röven"

Inte det mest nyanserade svaret men ibland är man bara för trött

Bruakr dock fungera som en tankeställare åt folk med skeva idéer att bli ordentlgit ifrågasatta. nu var det här kanske inte den mest uttömmande mot-argumentationen men den fick ju önskad effekt Castor fick utveckla jag fick förklara och jag tror vi hammnade ungefär på samma sida älven, vilket är gött för dom felsta människor vill oftast ah samma saker, "marslovs behovs trappa?!"

nej du har helt rätt att källkritiken börjar bli väldigt dålig och diskussionen hammnar då och eftertanken på en nästan icke-existerande nivå.

Fan värsta bra tråd det här gett mig massor av själv-insikt grabbar, tack som fan.

Och ja själv-distans är underbart verkligen, det är det bästa som finns. och det som Castor sa vår integration är helt åt skogen. Och det faller lite tillbaka det här med att inte tänka längre en näsan, politiker borde vara som proffs, d.v.s inte PR proffs, utan vettiga statsvetare och rättskaffens män inte lobbade nickedockor för några intressen förutom folket.

Men som det brukas sägas "i dom bästa av världar" Nu ska jag ner till pubben och ta några välbehövda ÖL.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Att du pratar om självdistans när alla dina inlägg i denna tråd har varit dogmatiska och fördömt alla uppfattningar som skiljer sig från dina känns fel. Du får bevisa denna nyfunna upplysthet i framtiden i denna diskussion.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

"en värld där allt kan hända, men inget kan göras"


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Att du pratar om självdistans när alla dina inlägg i denna tråd har varit dogmatiska och fördömt alla uppfattningar som skiljer sig från dina känns fel. Du får bevisa denna nyfunna upplysthet i framtiden i denna diskussion.

Vad sägs om att du kommer med något konstruktivt istället för att gnäller?

Hela tråden handalr om våra åsiket om vad som hände efter WCT ignet som säger att jag måste skriva med självinsikt eller utan sarkasm.

Jag uttrycker mina åsiket och har du något emot dem så kan du ta och argumetnera istället för att gnälla.

så tills du gör det STFU

Det jag ville poängtera är att oavsätt hur mycket självisnikt man ahr så är världen fuckad och innan någon tar tummen ur och gör något åt det så kommer jag häva ur mig min avsky för det.

och det kan du ta och hoppa upp och sätta dig på.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Tänker inte sätta mig på någonting. Jag tyckte bara att det lät fel när du i ditt inlägg skrev det som om du var väldigt lärd och upplyst när det gäller själv-distans och själv-insikt. Vill du kalla det gnäll så gör det, då blir det upp till dig att göra något konstruktivt av det, så att det du skriver kan bli taget mer på allvar.

Och jag vet vad tråden handlar om, jag gjorde den. Du får skriva precis hur du vill inom forumets regler, men om jag anmärker på fel i dina inlägg, i detta fall ditt självhävdande angående själv-distans och själv-insikt, så är STFU ett svar som gör ens åsikter meningslösa ur andras ögon. Jag försöker att hjälpa dig här.

Men visst, vi kan argumentera!

Skrivet av SorbP:

Det jag ville poängtera är att oavsätt hur mycket självisnikt man ahr så är världen fuckad och innan någon tar tummen ur och gör något åt det så kommer jag häva ur mig min avsky för det.

Visst är världen fuckad, men jag måste fråga; har du tagit tummen ur och hur gjorde du det? Vad är det andra inte har gjort? Hur hjälper det att häva ut avsky på det?

Självinsikt förändrar inte läget, men det hjälper till att förklara det. Om man inte kan inse hur man själv fungerar, hur fan ska man förstå hur andra, hur hela världen fungerar? Hur ska man kunna ändra något? Hur ska man förstå hur man påverkar?

Självinsikt och förståelse är essentiellt för allt du verkar förespråka, då får du bevisa att du har vad som krävs.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

vad skönt trodde bara du var en sån där gnällig jävel men nej tack bra vettiga poänger.

Okej då ska jag poängtera min bakgrund vilket nog bör ge dig lagom med insikt för att förstå varför jag nog låter lite bitter ibland, eller lite, jävligt skulle jag vilja säga. Se där lite självinsikt

I.a.f Här i sverige slets det och slgos för våra rättigheter våra friheter våra arbetsvilkor vår skola omsorg infrastruktur och almäänt trevliga lilal samhälle...

Jag började fudnera lite när jag var runt 17 år hur kommer det sig att vi lyckades bygga ett sådant relativt trevligt samhäller och msåte ju då eftersom att vi redan gjort det en gång veta hur man bygger något sådant, låta det falera över åren? våran social försäkring är på väg utför medans att försäkringskassan spenderar 10-milijarder på att köpa in nya och av erfarenhet (far min är utredare på försäkringskassan och varit det i snart 30 år så han vet vad han snackar om) värdelösa system och skrota egenutvecklade som vi redan spenderat pengar på.

Vart har det sudna förnuftet tagit vägen? vart finns ansvarstagandet i politiken? varför accepterar vi som svenskar att våra _väldigt_ höga skatter går åt skogen?

Jag gjorde lumpen som den sista kullen där alla svenska män blev kallade till mönstring. CA 10% blev antagna.

Jag har gjort min samhällstjänst kan vi väll säga, jag förösker göra något för vårat samhälle.

Jag har tränat kvinnor och ungdomar i kampsport för att dom ska kunna känna sig säkra i våran stad, för någon polisiär närvaro av vettig sort finns knappt.

Och jag ser verkligen inte hur vi kan låta vårat egna samhälle gå åt pipan, nu överdriver jag lite för sverige är låååångt ifrån så illa som andra delar av världen.

Varför låter vi våra politiker kollra bort oss det finns en milijard exempel men vi kan väll ta några stora, försäkringskassan , sjukvården och skolan. samt även något så pass viktigt som avregleringen av energimarknaden.

Om ingen kommer ihåg så fungerade det så här, företag fick bedriva verksamhet och sedan ta ut en procentuell vinst på deras tjänster för så att säga dom använder sveriges resurser inte någon annans och sveriges resurser tillhör svenksa folket.

Tack Mona salin.

Det finns så mycket men om ignen har märkt det utlandet ser sverige som en fantastisk välfärdsstat... ja det var sant, för 30 år sedan. men vi betalar fortfarande samma skatter!?

Vad har hänt.

Nu har vi tagit avsteg fårn huvudämmnet men om nu 11 september är en indikation på världsklimatet varför rustar vi ner vårat försvar när rssen så sent som för några månader sedan flexar sina militära muskler och ännu en gång visar att dom gör precis som dom själva vill.

Varför låter vi vårat samhälle förfalla.

Jag har kanske inte tagit tummen ur så mycket som är nödvändigt, men skulle du orka slå dig igenom det nuvarande systemet med en slägga för att få något gjort, jag vet inte om jag gör det längre.

Jag är trött på att folk inte reagerar när det är precis det som krävs

där har du min ståndpunkt.


signatur

P.L.U.R

Medlem

bra inlägg SorbP!! älskar när det finns folk som ser vart det bär iväg.
tyvärr är svenskar för lata för att ändra på saker kommer bli våran undergång...


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av SorbP:

Jag har kanske inte tagit tummen ur så mycket som är nödvändigt, men skulle du orka slå dig igenom det nuvarande systemet med en slägga för att få något gjort, jag vet inte om jag gör det längre.

Jag är trött på att folk inte reagerar när det är precis det som krävs

där har du min ståndpunkt.

Jag tycker i princip som du, jag tycker att folk skall göra någonting istället för att gnälla och anledningen till att jag ifrågasatte det du skrev var inte bara att jag uppfattade det som gnäll utan dessautom som förenklade lösningar på komplicerade problem. Jag säger inte att jag förstår alla vändor kring alla politiska beslut som tas i sverige och utomlands, jag säger däremot att jag förstår att det inte är så lätt som att bara trycka på en knapp.

För att återgå till ämnet dock. Procentuellt sett har södertälje tagit emot mer flyktingar från Irak än vad USA gjort - Detta borde de få betala för alternativt ge oss/södertälje bidrag för att ta hand om dessa ärrade människor.

Jag tycker det börjar bli dags att stänga dörren till sverige. Öppnas först när alla andra länder tagit sin del av bördan. Jag är inte främlingsfientlig, jag är dock inte rädd att bli anklagad för att vara det.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jag känner själv att det skulle vara otroligt svårt att ta steget utanför det normala samhället för att protestera mot pengasystemet, kapitalismen och skymfen mot demokrati som vi kallar politik. Jag skulle hamna utanför alla mina vänskapskretsar, och jag vet inte ens om jag skulle kunna påverka något. Det är ungefär som att välja Mac över Windows. Mac är mycket bättre, men det blir svårare att leva, eftersom kompabiliteten mellan de två är usel, och de flesta har Windows, för att det är invant och tryggt.

Men jag ska fortsätta leta och tänka fram ett hållbart sätt att få alla människor att tänka om och öppna ögonen.

Fan, nu låter jag som Tom Cruise...


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Där har vi väll lite varför jag biland låter som, ptja ganksa så ovårdad, det får folk att tänka till.

om någon tänker "vad fan håller han på med" så kanske någon frågar, då får jag möjligheten att svara och kanske, kankse får dom en annan insynsvinkel och det är aldrig fel.

Cator ja, någon måtta får det vara, vi kan väll se det så här, våran integaration är värdelös, så varför inte stänga portarna integrera dom vi har och sen ... möjligen... se över vad som skall göras.

Är då rakt inte vårat fel det som hände i irak och vi får ta en opropportioneligt stor del av skiten för det.

tycker inte jag är ok i.a.f

EDIT: dubbelpost och skit


signatur

P.L.U.R

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Bazil:

Det där säger väll allt, om ni inte har gjort det än kola in http://www.hbo.com/generationkill/


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Jag känner själv att det skulle vara otroligt svårt att ta steget utanför det normala samhället för att protestera mot pengasystemet, kapitalismen och skymfen mot demokrati som vi kallar politik. Jag skulle hamna utanför alla mina vänskapskretsar, och jag vet inte ens om jag skulle kunna påverka något. Det är ungefär som att välja Mac över Windows. Mac är mycket bättre, men det blir svårare att leva, eftersom kompabiliteten mellan de två är usel, och de flesta har Windows, för att det är invant och tryggt.

Men jag ska fortsätta leta och tänka fram ett hållbart sätt att få alla människor att tänka om och öppna ögonen.

Fan, nu låter jag som Tom Cruise...

Bra liknelse faktiskt, jag skojar inte. Är faktiskt inne på samma resonemang. Jag kan villigt erkänna att jag inte vågar lägga mina åsikter och tankar i praktisk handling. Med praktisk menar jag inte att vara en passiv medlem och bidra ekonomiskt med en ytterst begränsad summa. Med praktisk menar jag att bedriva opinion där folk florerar mest, nämligen på gatorna. Internet är ett annat medie, men det kan vem som helst göra. Att stå för sina åsikter IRL är betydligt annorlunda.

Anyway, skulle också vilja rekommendera Generation kill. Alexander Skarsgårds skådespelarinsats är väl sådär, ibland bryter svenskan igenom ordentligt. Tror dock främst han är med för att locka kvinnliga tittare.

Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av CastorFiber:

Världen har definitivt ändrats pga 9/11.

Personligen är jag mest upprörd över att så lite hörs om det egentliga problemet.

Religion. Jag har inget förtroende för en människa som verkligen genuint tror att livet fortsätter på andra sidan, speciellt i kombination med dålig utbildning på isolerade ställen i världen där klockan stått still sedan man uppfann geten.

Man njuter inte av sin pizza på rätt sätt om man inte vet att detta är den sista man någonsin kommer att äta. Tror man sig få en imorgon också kanske man tom kastar bort halva för man inte är hungrig, man inser inte värdet. Men risk för att låta som en trasig skiva... Man är grundlurad.

För dig verkar avskaffandet av islam eller kristendomen som ett magiskt trick som kommer lösa all världens problem...

Jag tror att det är så...
2-3000 personer dog i WTC, världen skakas fortfaramde 7 år senare. Men att USA fortfarande är i Irak och har dödat många fler civila än 3000 bryr sig ingen om. Jag kom att tänka på ett citat

"Have fun blowing things up, kids, but remember that it only counts as terrorism if the occupants are white."

Självklart så är det inget elakt menat, men bryr vi oss mer om 3000 amerikaner än 3000+x irakier?

*edit*

Ser ju att de länkat en grej i tråden redan
http://www.prosebeforehos.com/wordpress/wp-content/uploads/20...

Medlem

Njae, inte vi kanske, men 9/11 var en attack riktad mot civila som sprängde USAs högsta byggnader!

Deras död blir då mer spektakulär och betydelsefull

Att sedan USAs befolkning generellt har mindre empati för utlänningar än de lite mer utbildade länderna bidrar väl till denna syn.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Mac är mycket bättre, men det blir svårare att leva, eftersom kompabiliteten mellan de två är usel, och de flesta har Windows, för att det är invant och tryggt.

Men jag ska fortsätta leta och tänka fram ett hållbart sätt att få alla människor att tänka om och öppna ögonen.

Fan, nu låter jag som Tom Cruise...

Jag tog steget, kommer antagligen aldrig återvända till Windows, visst tycker folk att man är konstig, men så länge man själv är nöjd spelar deras åsikt ingen roll. Nu är det desvärre mycket farligare att göra så som du sa då det kan kosta en vänskapskretsen och så vidare, men om man vill förändra samhället måste man ta stora steg :D!

Skriv svar