Hogwarts Legacy till Nintendo Switch försenas till den 14:e november

Robot
Hogwarts Legacy till Nintendo Switch försenas till den 14:e november

Nintendoägarna får vänta lite till.

#hogwarts-legacy, #switch


Medlem

Kan det vara för att dom vet att något nytt switch relaterat kommer?

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Kan det vara för att dom vet att något nytt switch relaterat kommer?

Tror mer på prestanda problem

Medlem

Känns som de lika gärna kan skippa den versionen..

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Kan det vara för att dom vet att något nytt switch relaterat kommer?

lär ju inte komma ny switch innan 2024

Medlem
Skrivet av robindinfan:

Tror mer på prestanda problem

Jo förmodligen. Men hoppas kan man alltid 😁

Medlem
Skrivet av robindinfan:

Tror mer på prestanda problem

Ja verkligen.. NiNTENDO:s gamla antika hårdvara stinker lastgammal mögelost.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Grejen är väl att de måste banta spelet så mycket att de säkert måste göra om vissa saker helt. Skulle va kul att se någon jämförelse nör de är klar.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Grejen är väl att de måste banta spelet så mycket att de säkert måste göra om vissa saker helt. Skulle va kul att se någon jämförelse nör de är klar.

Digital Foundry kommer definitivt göra en video om det.

Medlem

Dra ner det till 480p 15 fps, Nintendo-spelarna har inte så hög standard ändå.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Dra ner det till 480p 15 fps, Nintendo-spelarna har inte så hög standard ändå.

360p och 10 fps känns väl som en perfekt balans annars? Och ingen recension kommer klaga på prestandan utan påstå att det är imponerande att spelet funkar överhuvudtaget på switchen lol

Medlem

Vi såg det inte komma

Skribent
Skrivet av gorbatjov:

Känns som de lika gärna kan skippa den versionen..

Tror de hade gjort det om de inte redan utannonserat versionen. Sen är Switch en bra plattform då många av de yngre fansen har tillgång till den. Så jag tror de kalkylerat räknar med att allt jobb för att få det att fungera kommer ge utslag i bra försäljningssiffror.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror de hade gjort det om de inte redan utannonserat versionen. Sen är Switch en bra plattform då många av de yngre fansen har tillgång till den. Så jag tror de kalkylerat räknar med att allt jobb för att få det att fungera kommer ge utslag i bra försäljningssiffror.

Jo så kan det nog vara. Jag har förvisso inte spelat spelet ännu men om jag ska döma av vad jag sett hittills så behöver de nog jobba stenhårt på optimeringen om det inte ska bli diabildskänsla på gamle Switchen. En draw distance ala Turok på N64 kanske hade fått upp den mot 60-hållet ;).

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jo så kan det nog vara. Jag har förvisso inte spelat spelet ännu men om jag ska döma av vad jag sett hittills så behöver de nog jobba stenhårt på optimeringen om det inte ska bli diabildskänsla på gamle Switchen. En draw distance ala Turok på N64 kanske hade fått upp den mot 60-hållet ;).

Förr var det ju inte ovanligt med helt andra spel till de klenare konsolerna. Ex är inte Harry Potter och de vises Sten spelet samma spel på Gbc och ex pc versionen. Så de kan ju slänga ihop någon helt egen skitversion till switch och ta pengarna.

1
Skriv svar