Activision Blizzard-domen kan överklagas inom kort, hävdar källa

Robot
Activision Blizzard-domen kan överklagas inom kort, hävdar källa
Releasehästryttare
Medlem

Nej.

Medlem
Skrivet av Keneay:

*Almost everyone disliked that

Affären är värd knappt 69 miljarder dollar. 🤣


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Ser en del likheter med Sveriges Natoansökan 😅

Medlem

Nu kommer nån säkert fråga vad jag gör i "tråden" då den inte förstår skillnaden på foruminlägg och nyhetskommentarer.

Men nyheterna kring denna affär trodde jag nu skulle upphöra nör det äntligen var färdigt.
Det är värre än nör Diablo 4 skulle släppas. 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas de överklagar så långt det går.

Medlem

Tala för dig själv 👍


signatur

Specs: PS5

Medlem

Jag gillar det. Att marknaden bara består av stora giganter är inte bra för konsumenten.

Medlem
Skrivet av Xerx:

*Almost everyone disliked that

*Far from everyone disliked that

Medlem

Konstigt att dom överklagar. Dom har ju inte kunnat visa på att uppköpet vore dåligt för konsumenten, utan snarare tvärt om. Nu kommer fler att få tillgång till iaf cod (och cod verkar ha varit en stor del i allt)

Avstängd

Vi vet ej om det stämmer så tills vidare tror jag att FTC inte överklagar.

Medlem

Om det skulle stå mellan Microsoft och Sony att äga Acti/Blizz
Så tar jag Microsoft alla dagar i veckan

Sony har ett låst ekosystem på sin konsoll, dom sätter priserna, inga externa nycklar, sen när dom går all digital som bara är en tidsfråga nu, så kommer era plånbokar grina för inget kommer stoppa dem att sätta 999kr på varenda spel

Microsoft än så länge tillåter externa nycklar, och sen har vi Game Pass
Inklusive att alla Xbox spel kommer också landa på andra affärer som Steam.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Fick jag välja så skulle Blizzard äga Blizzard, inte Sony, Microsoft eller Activision. Åter igen, MS räknar såklart med att tjäna igen de där miljarderna…vem tror ni det är tänkt ska stå för det kalaset?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Om det skulle stå mellan Microsoft och Sony att äga Acti/Blizz
Så tar jag Microsoft alla dagar i veckan

Sony har ett låst ekosystem på sin konsoll, dom sätter priserna, inga externa nycklar, sen när dom går all digital som bara är en tidsfråga nu, så kommer era plånbokar grina för inget kommer stoppa dem att sätta 999kr på varenda spel

Microsoft än så länge tillåter externa nycklar, och sen har vi Game Pass
Inklusive att alla Xbox spel kommer också landa på andra affärer som Steam.

Det hoppar över det tredje alternativet; att varken Sony eller Microsoft bör äga Activision Blizzard.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Sony har ett låst ekosystem på sin konsoll, dom sätter priserna, inga externa nycklar, sen när dom går all digital som bara är en tidsfråga nu, så kommer era plånbokar grina för inget kommer stoppa dem att sätta 999kr på varenda spel

Eller så väntar man 1-5 månader å köper spelen på reor för allt mellan 4-600kr. Var inte så dramatisk.

Medlem

Vad skulle hända om köpet inte går genom? Skulle allt bara fortsätta som det var nu?

Jag är alldeles för dåligt påläst (ointresserad) för att att veta vad den här affären EGENTLIGEN innebär!? Kanske någon kan sammanfatta snabbt så en lekman förstår?

Tor
Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Affären är värd knappt 69 miljarder dollar. 🤣

Avstängd

Småpengar för Microsoft ju och tar inte långt tid att tjäna ihop på mobilspel. Minns inte hur många miljader som endast King drar in om året så lär ju gå + inom 3år max.

Medlem

Det är ett så kallat "Cooldown period" för det på 10 dagar. Så det är inte troligt att de redan har/kan överklaga. Dessutom är Lina Khan fullt upptagen med att försvara sig i Kongressen. Där hon är i riskzonen för Contempt Of Congress. På grund av FTC CMA samarbetet.

Avstängd
Skrivet av Freeman79a:

Det är ett så kallat "Cooldown period" för det på 10 dagar. Så det är inte troligt att de redan har/kan överklaga. Dessutom är Lina Khan fullt upptagen med att försvara sig i Kongressen. Där hon är i riskzonen för Contempt Of Congress. På grund av FTC CMA samarbetet.

Låter toppen! 👍🏻❤️

Medlem
Skrivet av jontebula:

Småpengar för Microsoft ju och tar inte långt tid att tjäna ihop på mobilspel. Minns inte hur många miljader som endast King drar in om året så lär ju gå + inom 3år max.

Otroligt hur dåligt påläst du är. Kul att förvånas dock! Så tack för det.

Avstängd
Skrivet av Sillgam:

Otroligt hur dåligt påläst du är. Kul att förvånas dock! Så tack för det.

Kommer i alla fall ta under 10år så har Microsoft tjänat på denna affär och fått in mer pengar. Mobilspel drar in massor och nu kommer fler vilja ha Game Pass. Själv gissar jag på max 5år så är det betalt förmodligen snabbare då King idag årligen drar in många miljarder dollar varje år. Fler som skriver detta. Blir en vinst för Microsoft som snabbt lönar sig. När dom släppt Call Of Duty till mobilen som idag finns till Xbox/PC drar dom yterligare in några miljader dollar. Sen 0kr för Microsoft i avgift då dom endast släpper det på kommande Microsoft store som ska komma till mobilen.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Kommer i alla fall ta under 10år så har Microsoft tjänat på denna affär och fått in mer pengar. Mobilspel drar in massor och nu kommer fler vilja ha Game Pass. Själv gissar jag på max 5år så är det betalt förmodligen snabbare då King idag årligen drar in många miljarder dollar varje år. Fler som skriver detta. Blir en vinst för Microsoft som snabbt lönar sig. När dom släppt Call Of Duty till mobilen som idag finns till Xbox/PC drar dom yterligare in några miljader dollar. Sen 0kr för Microsoft i avgift då dom endast släpper det på kommande Microsoft store som ska komma till mobilen.

"max 3 år"
"under 10 år"
"Max 5 år"

Ok herr jontebula.

Skrivet av jontebula:

Kommer i alla fall ta under 10år så har Microsoft tjänat på denna affär och fått in mer pengar. Mobilspel drar in massor och nu kommer fler vilja ha Game Pass. Själv gissar jag på max 5år så är det betalt förmodligen snabbare då King idag årligen drar in många miljarder dollar varje år. Fler som skriver detta. Blir en vinst för Microsoft som snabbt lönar sig. När dom släppt Call Of Duty till mobilen som idag finns till Xbox/PC drar dom yterligare in några miljader dollar. Sen 0kr för Microsoft i avgift då dom endast släpper det på kommande Microsoft store som ska komma till mobilen.

Istället för att säga en massa saker som du tror är det inte bara enklare att googla hur mycket dom tjänar?
E ju lätt att Googla: activision blizzard net profit
så kan du ju läsa vad dom får ihop för peng


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Istället för att säga en massa saker som du tror är det inte bara enklare att googla hur mycket dom tjänar?
E ju lätt att Googla: activision blizzard net profit
så kan du ju läsa vad dom får ihop för peng

Exakt, sen är det väl så att såna här köp kan dras på skatten vilket innebär att det är lite mer lönsamt att investera.

Skrivet av Ribcage:

Exakt, sen är det väl så att såna här köp kan dras på skatten vilket innebär att det är lite mer lönsamt att investera.

E det säkert.. Sen e det ju fler saker man skall räkna med!
Går ju inte bara att ta priset dom köpte det för med och dela det med vinsten och tror att det är då dom går plus.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

1
Skriv svar