The Last of Us-kopian på Nintendo Switch har blivit nedtagen

Robot
The Last of Us-kopian på Nintendo Switch har blivit nedtagen

Och Sony har gjort upphovsrättsnedtagningar av dess trailers.

#The-last-hope, #The-last-of-us


Medlem

Det där spelet är så omoget uppgjort så när det gäller copyright tjosan så var det rätt av Sony.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Sony gjorde nog alla en tjänst.

Redaktör
Ponny

Gott så. Switch får nog vänta på sin Last of Us-utmanare. (Och internet kommer aldrig glömma ^^)


signatur

En Bamseponny av folket

It's not a lake, it's an ocean

Ja, herregud. Vad ska man säga. Som hoppalängdhopp påpekade gjorde nog Sony oss alla en tjänst.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Men...hahahaha, var tvungen att kolla gameplay.

Medlem

Så man kan klara spelet på 13 minuter. Vad kostade spelet?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Digital Foundry har en härlig video om spelet som är värd att se. 😊


signatur

Fanboys be gone! 🤮

KoP
Medlem
Skrivet av lonian:

Så man kan klara spelet på 13 minuter. Vad kostade spelet?

Finns många spel med större budget än just detta spel som du kan klara av på runt 10 min.

Finns t.ex en snubbe som klarat Skyrim på UNDER 10 min. 😂

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns många spel med större budget än just detta spel som du kan klara av på runt 10 min.

Finns t.ex en snubbe som klarat Skyrim på UNDER 10 min. 😂

Kan man väl inte göra utan att använda diverse glitchar?

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns många spel med större budget än just detta spel som du kan klara av på runt 10 min.

Finns t.ex en snubbe som klarat Skyrim på UNDER 10 min. 😂

Hade nog tagit far cry som exempel. Det är tom UTAN att glitcha sönder spelet 😉

Gnällkuk
Skrivet av Balunan:

Digital Foundry har en härlig video om spelet som är värd att se. 😊

Och en hel drös med andra kopior från samma utvecklare


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Har Nintendo noll kvalitets kontroll? Hur kunde detta ens få hamna på deras butik till att börja med?

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns många spel med större budget än just detta spel som du kan klara av på runt 10 min.

Finns t.ex en snubbe som klarat Skyrim på UNDER 10 min. 😂

Skillnaden är väl kanske att man inte vill klara Skyrim på under 10 minuter.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Har Nintendo noll kvalitets kontroll? Hur kunde detta ens få hamna på deras butik till att börja med?

De kanske reagerar snabbare om det är Mariofigurer i spelet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Har Nintendo noll kvalitets kontroll? Hur kunde detta ens få hamna på deras butik till att börja med?

Verkar onekligen inte så. Fattar inte hur de kan tillåta mer eller mindre uppenbara scam-företag härja på eshopen med sina märkliga "spel"titlar. Finns säkert typ 200 "spel" som aldrig borde fått publiceras där. "Fri marknad"...njä. Jag vill faktiskt inte att en spelkonsols ekosystem ska vara vilda västern.

Skrivet av lonian:

De kanske reagerar snabbare om det är Mariofigurer i spelet.

Hehe, ja, det tror jag nog. Tycker Activision borde markera mot titlarna som anspelar på 'Call of Duty' också.

KoP
Medlem
Skrivet av QBAN92:

Kan man väl inte göra utan att använda diverse glitchar?

Nä det tror jag inte. Glitchar får väl dock ses som features. 😉

Medlem

Lite RT hade inte skadat 😅


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Zensu:

Har Nintendo noll kvalitets kontroll? Hur kunde detta ens få hamna på deras butik till att börja med?

Ja, samma som Steam.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ja, samma som Steam.

Vet inte varför du nämner Steam då det inte har relevans till diskussionen som förs, men shure ill bite. Skillnaden är att Konsolers butiker är mer stängda ekosystem där man förväntar sig någon form av kvalitets kontroll till skillnad från Steam(eller PC generellt) där det är vilda västern, på gott och ont.

Medlem
Skrivet av Zensu:

Vet inte varför du nämner Steam då det inte har relevans till diskussionen som förs, men shure ill bite. Skillnaden är att Konsolers butiker är mer stängda ekosystem där man förväntar sig någon form av kvalitets kontroll till skillnad från Steam(eller PC generellt) där det är vilda västern, på gott och ont.

Eftersom många av dessa butiker har gjort som steam, steam var också ett "låst" system från början och sedan kom valve på att det inte funkar i längden och tog bort låsen.

Jag vet inte varför du förväntar dig idag att nintendo skall sitta och vara polis över alla spel som kommer ut, skit i att köpa skiten bara.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Eftersom många av dessa butiker har gjort som steam, steam var också ett "låst" system från början och sedan kom valve på att det inte funkar i längden och tog bort låsen.

Jag vet inte varför du förväntar dig idag att nintendo skall sitta och vara polis över alla spel som kommer ut, skit i att köpa skiten bara.

Nintendo är väldigt duktiga 'poliser' så ser inte varför dom inte skulle ha bra mycket bättre koll, speciellt när det kommer till denna typ av överträdelser på Copyright mm.

Innan du får för dig att blanda in andra E-butiker så drar jag i handbromsen nu för det är irrelevant.

Ha en fortsatt fin Torsdag!

Medlem
Skrivet av Zensu:

Nintendo är väldigt duktiga 'poliser' så ser inte varför dom inte skulle ha bra mycket bättre koll, speciellt när det kommer till denna typ av överträdelser på Copyright mm.

Innan du får för dig att blanda in andra E-butiker så drar jag i handbromsen nu för det är irrelevant.

Ha en fortsatt fin Torsdag!

Visst, de är säkert bra poliser. När de får reda på det. Uppenbarligen har inte Nintendo tagit bort eller stoppat detta innan andra började uppmärksamma det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Visst, de är säkert bra poliser. När de får reda på det. Uppenbarligen har inte Nintendo tagit bort eller stoppat detta innan andra började uppmärksamma det.

Då får dom helt enkelt "step up their game"! Kanske är just denna incident startskottet, vilket jag hoppas!

1
Skriv svar