Baldur's Gate III Steam Deck-verifieras, nästa Larian-spel kan bli mindre

Robot
Baldur's Gate III Steam Deck-verifieras, nästa Larian-spel kan bli mindre

Swen Vincke vill jobba på flera och mindre spel.

#baldurs-gate-3, #baldurs-gate-iii


CFW
Medlem

Nej du Swen, vad sägs istället om att omgående gå tillbaka till saltgruvan och först jobba på en riktig matig expansion till BG:III parallellt som teamet börjar pre-production på BG:IV.

Flera och mindre...nejdu.

Medlem

Steam Deck verfied, bra ytterligare en anledning att skaffa spelet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Steam Deck verfied, bra ytterligare en anledning att skaffa spelet

Tycker det är lite plottrigt, det lilla jag spelat på min Steam Deck. Utöver det funkar spelet väldigt bra


signatur

I am the black wizards.

NuZ
Testpilot

Steam deck verifierad men kan inte funka bra på Series S? 🤔🧐 Någon kunnig förklara det för mig tack?!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skrivet av NuZ:

Steam deck verifierad men kan inte funka bra på Series S? 🤔🧐 Någon kunnig förklara det för mig tack?!

Har uppfattat att det handlar om problem med splitscreen när det kommer till Series S. Är dock inte så jätteinsatt så kan ha fel.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Steam deck verifierad men kan inte funka bra på Series S? 🤔🧐 Någon kunnig förklara det för mig tack?!

Splitscreen för co-op på series s som ställer till problem.
Microsoft kräver paritet på titlar mellan series x och s samt ps5.

Steamdeck kommer inte ha splitscreen så inga problem då.

Splitscreen verkar vara problem på series s då nya Halo skrotade det också.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Har uppfattat att det handlar om problem med splitscreen när det kommer till Series S. Är dock inte så jätteinsatt så kan ha fel.

Stämmer bra det! Konsolerna ska kunna spela local-Coop och där ville utvecklarna inte kompromissa.

NuZ
Testpilot
Skrivet av hoppalängdhopp:

Har uppfattat att det handlar om problem med splitscreen när det kommer till Series S. Är dock inte så jätteinsatt så kan ha fel.

Skrivet av Neverwild:

Splitscreen för co-op på series s som ställer till problem.
Microsoft kräver paritet på titlar mellan series x och s samt ps5.

Steamdeck kommer inte ha splitscreen så inga problem då.

Splitscreen verkar vara problem på series s då nya Halo skrotade det också.

Skrivet av gundemannen:

Stämmer bra det! Konsolerna ska kunna spela local-Coop och där ville utvecklarna inte kompromissa.

Ahhh ok då förstår jag! Tack för bra svar!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hur flyter det på steam deck? Blev så jäkla besviken på hogwards, tycker knappt det är spelbart fortfarande..

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Hur flyter det på steam deck? Blev så jäkla besviken på hogwards, tycker knappt det är spelbart fortfarande..

Ja tyvärr betyder ju Steam Deck verifierat bara att det funkar men inte hur bra. Håller med, hogwarts var ospelbart så jag returnersde det.

Jag installerade ett addon på steam decken som direkt visar protondb betyget och direktlänk så man kan läsa om det. Rekommenderas.

Medlem

Har en Steam Deck men såna här spel med många UI element och mycket text tycker jag nog skulle bli för jobbigt i längden på den lilla skärmen. Älskar dock min SD men till andra sorters spel.

Medlem

Kör det i Nobara, fått fippla lite med proton version men när det väl är igång fungerar det riktigt bra.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Jag har inte fått det att flyta bra på decken. Frameraten är överallt mellan 15-60fps med allt på low och fsr påslaget. Inte att rekommendera på den lilla skärmen med allt plotter. Kör det på min ultrawide med allt på max istället och flyter som det ska. Mycket bättre erfarenhet.


signatur

1# FZ Troll

1
Skriv svar