Snabbkollen – Hur spelar du Baldur's Gate III?

Robot
Snabbkollen – Hur spelar du Baldur's Gate III?

Det är här nu – om du inte väntar på konsolversion, det vill säga.

#baldurs-gate-3, #baldurs-gate-iii, #snabbkollen


Medlem

Inget alternativ för mac?

Medlem

En given Steam deck titel för mig

Medlem

GoG blev det, brukar inte köpa där men att det är äkta DRM-fritt (inget Steam som agerar DRM) gjorde att det kändes OK. Försöker minska behovet av Steam generellt, lätt att låsa sig vid att allt ska vara där

Medlem

Skulle nog ha kört på PC om det inte vore för att min äldsta dotter också vill spela det, så köper jag på PS5 får vi båda tillgång till det.

Medlem

Jag hovrade med muspekaren över köpknappen på Steam. Men jag inväntar PS5-releasen istället. Har jag väntat 23 år kan jag vänta en månad till.

Medlem

sitter och väntar på PS5. har dock läst att stödet för handkontroll är lite halvdant än så länge? tycker det låter konstigt med tanke på hur bra det funkade i DOS2, men hoppas det löser sig tills PS5-släppet iaf.

Medlem

Är sjukt sugen på detta spel men är lite orolig för att de ska vara för komplext för mig och så är jag inget jättefan av turnbased. Orkar man lägga 700kr på en chansning🤔

Medlem
Skrivet av Deekar:

Är sjukt sugen på detta spel men är lite orolig för att de ska vara för komplext för mig och så är jag inget jättefan av turnbased. Orkar man lägga 700kr på en chansning🤔

På GoG har du 30 dagar på dig att returnera om du inte är nöjd, oavsett speltid vad jag förstått (skulle du ha klarat ut spelet kan dom säkert neka). Steam har 14 dagar eller 2 timmar speltid.

Turbaserat är ROLIGT när det görs rätt, det är därför Xcom är populärt och har massa kloner

Redaktör
Ponny
Skrivet av Bennii:

Jag hovrade med muspekaren över köpknappen på Steam. Men jag inväntar PS5-releasen istället. Har jag väntat 23 år kan jag vänta en månad till.

Du är starkare än jag. Helt klart! Börjar jag hovra är det kört.

Är själv lite i valet och kvalet. Lutar åt Steam Deck, men eftersom jag ändå tänker vänta ett slag kan det lika gärna bli PS5.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har spelat på PC och steam deck men det var riktigt klumpigt med handkontroll. Det förbättras förhoppningsvis till konsolsläpp men annars är min starka rekommendation PC pga kontrollerna.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

PC såklart, allt annat är hädelse.

Medlem
PS Xbox

Absolut playstation eller Xbox, att spela med pc är för lätt. Bara peka och skjuta, headshot varje gång. Går inte med ps Xbox.

Medlem

Har inget intresse av det spelet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Löjlar dom sig och censurerar nakenheten i kostymeringen på PS5an. Så köper jag en pc för första gången sen 2000. Är lite lätt stött nu för jag försöker att få en akut tandläkar tid utan att lyckas något vidare. Så jag tycker att som 40+ are att mitt tålamod att behandlas som barn är relativt kort.

Medlem

Jag spelade BG1 och BG2 när det begav sig. Kommer nog att skaffa BG3 så småningom. Men just nu har jag varken tid eller lust för så omfattande spel.

1
Skriv svar