Användarna totalsågar nysläppta NBA 2K24 på Steam

Robot
Användarna totalsågar nysläppta NBA 2K24 på Steam

Eftersom de fått en last gen-version med massor av mikrotransaktioner.

#2k-games, #Nba-2k24, #Visual-concepts


Medlem
Citat:

pc-spelarna får dras med en version av spelet som baseras på Playstation 4- och Xbox One-diton. Playstatioin 5 och Xbox Series X/S får istället en betydligt mer modern och funktionsrik version av spelet.

Hur in i helvete tänkte de här?
Jag förstår inte hur utvecklarna kom fram till ett sånt här beslut?

Medlem

Hoppas att vi gamers kunde börja visa vårt missnöje med plånböckerna på allvar, så att det på sikt sker en förändring i branshen. Mer färdiga produkter, mindre mikrotransaktioner osv. Tyvärr känns det som det är på väg åt fel håll. Succen för BG3 visar tydligt vad gamers vill ha men sällan blir erbjuden.

Har inte dessa spel de senaste åren jämnt blivit sågade med fotknölarna pga just mikrotransaktioner?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Hur in i helvete tänkte de här?
Jag förstår inte hur utvecklarna kom fram till ett sånt här beslut?

Cashgrab.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Geeks Gaming
Skrivet av Karmak:

Hur in i helvete tänkte de här?
Jag förstår inte hur utvecklarna kom fram till ett sånt här beslut?

Tror mer det är ett beslut från utgivarna

Medlem
Skrivet av Karmak:

Hur in i helvete tänkte de här?
Jag förstår inte hur utvecklarna kom fram till ett sånt här beslut?

Om jag får gissa lite så tror jag att utgivaren inte velat spendera pengar/tid på att porta den nya motorn till pc. Utvecklarna hade säkert löst om tillfälle gavs.

Vad gäller mikrotransaktionerna så är det nog bara gammal hederlig girighet.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

De förväntar sig troligtvis inte att de får tillbaka pengarna om de gör en påkostad version som till konsolerna. Det hederliga hade ju i så fall varit att skita i att släppa det till PC överhuvudtaget. I stället släpper de som sagt en skräpversion med microtransaktioner.

Medlem

Sportspel överlag på pc är väl inget som prioteras?

Medlem

Det här känns igen historiskt i och med fifa och nhl. PC fick alltid en generation bakåt.. ? Gissar som de övriga att tar för mycket resurser att slänga upp den nya versionen även på PC. Dock skumt för xbox är ju också en PC egentligen...

Ursch.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Karmak:

Hur in i helvete tänkte de här?
Jag förstår inte hur utvecklarna kom fram till ett sånt här beslut?

Konsumenterna av sportspel är lite som konsumenterna av bilspel, de köper vilket skräp som än serveras oavsett om det bara är ctrl+c, ctrl+v med några uppdaterade siffror.

Skribent

Älskar basket. Men vägrar ge dem en krona. Dessa spel är vidriga i sitt upplägg med mikrotransaktioner.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Har knappt spelat sportspel sedan Elitserien 95 på SEGA Mega Drive II. (Good times.)

Det var dock lite lockande att köpa senaste fotbollsspelet. Ishockey har alltid varit roligare, men nu gör dom ju inte hockeyspel längre.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kommer väl kosta 49:- på rea snart Köpte 2K21 för det priset om jag inte minns fel. Spelade ändå 30+ timmar och plockar fortfarande fram det ibland.

Skrivet av Micke090:

Hoppas att vi gamers kunde börja visa vårt missnöje med plånböckerna på allvar, så att det på sikt sker en förändring i branshen. Mer färdiga produkter, mindre mikrotransaktioner osv. Tyvärr känns det som det är på väg åt fel håll. Succen för BG3 visar tydligt vad gamers vill ha men sällan blir erbjuden.

Jag längtar efter ett riktigt bra NBA spel. Har bojkottat 2K nu sedan de började med sina vidriga mikrotransaktioner, och en "öppen värld" som bara är ett tragiskt svepskäl till mer reklam och sälja kläder till underåriga som vill visa hur coola deras gubbar ser ut ... Kan basketspel bara vara just ett basketspel?

Medlem
Skrivet av Karmak:

Hur in i helvete tänkte de här?
Jag förstår inte hur utvecklarna kom fram till ett sånt här beslut?

PC är en bajsplattform för sportspel och ingen bryr sig?

Medlem
Skrivet av kingzla:

PC är en bajsplattform för sportspel och ingen bryr sig?

Varför skulle den vara det?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har köpt NBA2K sen typ 2013. Spelar inte online utan enbart NBA season och mot/med kompisar. Tycker väldigt mycket om spelen men det är löjligt att de forrtfarande vägrar ge PC spelarna "next gen".

Vi har Last of Us, God of War, Spiderman....tänk er köpa RTX 4090 och sen köra NBA 2K24 som bygger på vanilla versionen av PS4? Idioti...😏

Medlem

Får fortsätta lira NBA Jam då, helt bizzart att det inte finns vettiga sportspel för oss genuint intresserade av sporten . mao för oss som inte är barn

1
Skriv svar