Ingen mer byteshandel mellan Rocket League-spelare från och med december

Robot
Ingen mer byteshandel mellan Rocket League-spelare från och med december

Sortera under otippat: folk är inte glada.

#Epic-games, #Psyonix, #Rocket-league


Medlem

Rocket League var sjukt roligt, tills jag fick inbränning på min OLED-tv. Inte spelat därefter. 😔

Medlem

Tror jag har blivit bestulen på mina saker nån gång antingen det eller dåligt minne i tron om jag hade mer så antar det har med att förhindra motiv att hacka spelare

Inaktiv

Satan i gatan. Även om det av förståeliga skäl är ett impopulärt beslut och går emot lite av vad han sa tidigare, är det ju positivt att de tar bort lotteri till skillnad från steam. De som lagt pengar och sedan förväntat sig att kunna sälja blir ju självklart arga. Och om han skulle avslöjat det en bit innan hade värdet försvunnit på grejer. Svårt fall.

Medlem

Låter vettigt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

RLCS långa paus ända inpå 2024 och nu avstängd trading. Det börjar lukta uppgradering av motorn rejält här. Jag tror att Psyonix/Epic har något i görningen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Keima:

Tror jag har blivit bestulen på mina saker nån gång antingen det eller dåligt minne i tron om jag hade mer så antar det har med att förhindra motiv att hacka spelare

Epic har som generell policy att man inte ska kunna trade:a items mellan varandra, oavsett spel tror jag. Och motivet är helt enkelt att man ska köpa i deras egna shoppar direkt av dem istället.

Skrivet av anon_332538:

Satan i gatan. Även om det av förståeliga skäl är ett impopulärt beslut och går emot lite av vad han sa tidigare, är det ju positivt att de tar bort lotteri till skillnad från steam. De som lagt pengar och sedan förväntat sig att kunna sälja blir ju självklart arga. Och om han skulle avslöjat det en bit innan hade värdet försvunnit på grejer. Svårt fall.

Lotteriet finns kvar i de lådor man får genom att spela spelet (och endast genom att spela). Man måste nu köpa saker direkt i Psyonix shop, som har random items varje dag. Helt värdelöst att detta försvinner, tycker redan nu det är sämst att man inte kan byta tournament rewards (vilket är helt random om vad man kan få). Jag spelade turnering varje kväll, varje vecka, en hel säsong, för att försöka få så mycket tournament credits som möjligt, dessa använder man sedan för att köpa ett random item. Fick inte det item jag ville ha, och då var det kört hade varit kul att trade:a till sig istället, men nu blir jag utan.

Den superstora majoriteten av alla items i Rocket League är inte värda 1/20 av vad Psyonix vill att man betalar för dem, om man tittar på priserna i communityt. Således är det bättre att köpa credits av Psyonix, och byta till sig item man vill ha för 100 credits istället för 2000 som det kostar att köpa i shoppen, i många fall.

Testpilot
Skrivet av ClockWise:

Jag spelade turnering varje kväll, varje vecka, en hel säsong, för att försöka få så mycket tournament credits som möjligt, dessa använder man sedan för att köpa ett random item. Fick inte det item jag ville ha, och då var det kört hade varit kul att trade:a till sig istället, men nu blir jag utan.

Och här är roten av problemet:
Slumpartat innehåll.

Ge spelarna krediter och sedan möjligheten att välja vad man vill köpa från en poängbutik istället.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Och här är roten av problemet:
Slumpartat innehåll.

Ge spelarna krediter och sedan möjligheten att välja vad man vill köpa från en poängbutik istället.

Det finns redan. Dock inte i tournament. Men du får ju blueprints på saker som du craftar för credits. Du får också credits i rocket pass. Och i rocket pass så ser du vilka items du kommer få när du levlar.

Edit: Det finns en shop också där du köper items rakt av, och items roterar med ett dygns mellanrum, förutom top 2 items som roterar efter 48h.

1
Skriv svar