SteamVR 2.0 släppt

Robot
SteamVR 2.0 släppt

Ska närma sig vanliga Steam.

#steam, #steamvr, #valve, #vr


Medlem

Ja själv är jag patient gamer så detta ska bli kul att testa om 8 år.

Medlem

ooh! Kanon!!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Woho! Testade nu Airlink med Quest 3 och det fungerar hur bra som helst att starta HL Alyx. Tidigare klagade steam på att mitt headset inte är anslutet med kabel och jag fick manuellt koppla i sladden en snabbis för att få det att fungera.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av hultapajk:

Ja själv är jag patient gamer så detta ska bli kul att testa om 8 år.

Tänk om du dör om 7 år.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tänk om du dör om 7 år.

Ja men då har jag riktigt njutit av Factorio och gtaV!

Medlem
Skrivet av lonian:

Woho! Testade nu Airlink med Quest 3 och det fungerar hur bra som helst att starta HL Alyx. Tidigare klagade steam på att mitt headset inte är anslutet med kabel och jag fick manuellt koppla i sladden en snabbis för att få det att fungera.

Jag har sneglat på ett quest 3 ett tag nu. Är det värt 7 lök?

Medlem
Skrivet av PontusT:

Jag har sneglat på ett quest 3 ett tag nu. Är det värt 7 lök?

Det är värt den uppgradering jag gjort från Oculus Quest S till denna Quest 3. Så ja det är ett okej pris.
Men man behöver byta ut orginalstrapen ändå så plussa på lite extra pengar till något bättre skönare för huvudet.

Själv slutade min prislapp på runt 10 000:-


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det är värt den uppgradering jag gjort från Oculus Quest S till denna Quest 3. Så ja det är ett okej pris.
Men man behöver byta ut orginalstrapen ändå så plussa på lite extra pengar till något bättre skönare för huvudet.

Själv slutade min prislapp på runt 10 000:-
<Uppladdad bildlänk>

Detta var för 3 år sedan...

En prisökning på över 100% alltså. Not bad.

Kan inte säga att jag inte hellre hade haft Quest3 över Quest2.... men den är inte värd över 2x priset...

Medlem

Då väntar vi bara på valves nästa vr headset

Skrivet av Allexz:

<Uppladdad bildlänk>
Detta var för 3 år sedan...

En prisökning på över 100% alltså. Not bad.

Kan inte säga att jag inte hellre hade haft Quest3 över Quest2.... men den är inte värd över 2x priset...

Nej men det är inte samma tider vad gäller ekonomi och priser.
Sen är Quest 3 en större uppgradering jämfört med Quest 2 från Quest 1.
Quest 2 gjordes så billigt som möjligt.
Quest 3 må vara billig som möjlig också men man har kostat på bla 2 skärmar, dyra linser mm.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av lonian:

Det är värt den uppgradering jag gjort från Oculus Quest S till denna Quest 3. Så ja det är ett okej pris.
Men man behöver byta ut orginalstrapen ändå så plussa på lite extra pengar till något bättre skönare för huvudet.

Själv slutade min prislapp på runt 10 000:-
<Uppladdad bildlänk>

Nice, mitt senaste vr var psvr.. alltså första XD antar att jag kommer få mig en mindre shock =D

Medlem
Skrivet av PontusT:

Nice, mitt senaste vr var psvr.. alltså första XD antar att jag kommer få mig en mindre shock =D

Ja, Sweetspoten behöver man inte leta efter då man bara behöver sätta enheten på huvudet och börja titta runt. Jag märker inte direkt av någon screendoor effekt heller om jag inte letar efter det.

Jag testade PS VR2 förra veckan och jämförde mellan quest 3.

Kände av att ps vr2 har liite mer field of view och omgivningskameran är i princip mörker kamera i svartvitt.
Men när jag jämförde hur ps vr2 sitter på huvudet mitt så tycker jag den inte är lika skön som quest3 samt att det är en sladdjävel man måste ta hänsyn till. Med quest 3 skuttar jag runt i hela lägenheten, kan typ koka ägg samtidigt, spela lite, hoppa ur vr läget och tömma ur vattnet utan att behöva ta av mig headsetet. Underbart


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja, Sweetspoten behöver man inte leta efter då man bara behöver sätta enheten på huvudet och börja titta runt. Jag märker inte direkt av någon screendoor effekt heller om jag inte letar efter det.

Jag testade PS VR2 förra veckan och jämförde mellan quest 3.

Kände av att ps vr2 har liite mer field of view och omgivningskameran är i princip mörker kamera i svartvitt.
Men när jag jämförde hur ps vr2 sitter på huvudet mitt så tycker jag den inte är lika skön som quest3 samt att det är en sladdjävel man måste ta hänsyn till. Med quest 3 skuttar jag runt i hela lägenheten, kan typ koka ägg samtidigt, spela lite, hoppa ur vr läget och tömma ur vattnet utan att behöva ta av mig headsetet. Underbart

Låter verkligen as nice
Jag såg en video där någon dåre springer runt i en park och spelar Sword art online. Ser as roligt ur i spelet, men han han såg förjävla rolig ut ur andras perspektiv hahah

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja, Sweetspoten behöver man inte leta efter då man bara behöver sätta enheten på huvudet och börja titta runt. Jag märker inte direkt av någon screendoor effekt heller om jag inte letar efter det.

Jag testade PS VR2 förra veckan och jämförde mellan quest 3.

Kände av att ps vr2 har liite mer field of view och omgivningskameran är i princip mörker kamera i svartvitt.
Men när jag jämförde hur ps vr2 sitter på huvudet mitt så tycker jag den inte är lika skön som quest3 samt att det är en sladdjävel man måste ta hänsyn till. Med quest 3 skuttar jag runt i hela lägenheten, kan typ koka ägg samtidigt, spela lite, hoppa ur vr läget och tömma ur vattnet utan att behöva ta av mig headsetet. Underbart

Men tack för info. Har undrat lite med screendoor effekten, och du beskrev det fint

Medlem

Trevligt! Nu hoppas jag bara att Valve kan släppa sitt Valve Index 2 snart


signatur
Medlem
Skrivet av lonian:

Ja, Sweetspoten behöver man inte leta efter då man bara behöver sätta enheten på huvudet och börja titta runt. Jag märker inte direkt av någon screendoor effekt heller om jag inte letar efter det.

Jag testade PS VR2 förra veckan och jämförde mellan quest 3.

Kände av att ps vr2 har liite mer field of view och omgivningskameran är i princip mörker kamera i svartvitt.
Men när jag jämförde hur ps vr2 sitter på huvudet mitt så tycker jag den inte är lika skön som quest3 samt att det är en sladdjävel man måste ta hänsyn till. Med quest 3 skuttar jag runt i hela lägenheten, kan typ koka ägg samtidigt, spela lite, hoppa ur vr läget och tömma ur vattnet utan att behöva ta av mig headsetet. Underbart

Men det låter lite farligt tycker jag. Har ett glasbord en bit bort. Och med Psvr2 kan jag känna rätt bra hur nära jag är säkert område med hjälp av sladden. Men har fortfarande inte tillräckligt med plats för att enbart "Vr säker området" kan skydda mig i tid om jag inte har en sladd med lite bättre kontroll på vart jag är. Använder också matta så att jag kan känna mig extra säker visserligen....

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Men det låter lite farligt tycker jag. Har ett glasbord en bit bort. Och med Psvr2 kan jag känna rätt bra hur nära jag är säkert område med hjälp av sladden. Men har fortfarande inte tillräckligt med plats för att enbart "Vr säker området" kan skydda mig i tid om jag inte har en sladd med lite bättre kontroll på vart jag är. Använder också matta så att jag kan känna mig extra säker visserligen....

Har du bara ett rum?
Jag brukar spela i soffan eller i sängen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar