PS3- och Xbox 360-servrarna till Dark Souls 2 stängs ned

Robot
PS3- och Xbox 360-servrarna till Dark Souls 2 stängs ned
Medlem

Skulle vara toppen om communityn kunde ta över onlinedelen av spel så de kunde fortsätta, på PC åtminstone.

Medlem

Endå imponerande att man håller liv i servrar för gamla Ps3 xbox 360 spel så pass


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

på PC åtminstone.

Citerar nyheten:
"Servrarna på PC, PS4 och Xbox One kommer också fortsätta online som vanligt."

Skribent
Skrivet av Molotov:

Endå imponerande att man håller liv i servrar för gamla Ps3 xbox 360 spel så pass

Jo det är många år de hållts i liv.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ja det är väl på tiden att stänga igen butiken nu, börjar bli lite väl övertid för de där relikerna.
Nu slipper de få som spelar än bli invaderade av pvptroll också

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Skulle vara toppen om communityn kunde ta över onlinedelen av spel så de kunde fortsätta, på PC åtminstone.

så blev det ju med original-demon's souls till ps3. man kan fortfarande spela det online, fast på community servers. hoppas man hittar på nåt liknande med ds2.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Citerar nyheten:
"Servrarna på PC, PS4 och Xbox One kommer också fortsätta online som vanligt."

Tack för citationen men jag menar alla spel på PC som sätts ur bruk, inte bara denna.

Det är skillnad i betydelse mellan ”spel” och ”detta spel”.

Medlem
Skrivet av quadratis:

så blev det ju med original-demon's souls till ps3. man kan fortfarande spela det online, fast på community servers. hoppas man hittar på nåt liknande med ds2.

Ja precis, men exempelvis Far Cry 3:s onlineuppdrag som nu inte längre går att spela, är ju lite tråkigt att innehåll i spel med tiden försvinner.

Medlem

Aja. Det är väl hög tid att uppgradera till PS4 nu. PS3:an släpptes väl för 15 år sen nu?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Älskar dark souls 2, synd om de få ps3 spelarna.

Medlem

Spelar just nu Darksouls 3 men planerar att spela Darksouls 2 efter det.

Har bara kört Darksouls 2 på Steam och då är det väldigt få onlinespelare så i princip har jag bara spelat Darksouls 2 offline.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

https://imgb.ifunny.co/images/38c3ff987b70c4fcfb99dbc093001a1...

Aja. Det är väl hög tid att uppgradera till PS4 nu. PS3:an släpptes väl för 15 år sen nu?

Över 17 år sedan.

Medlem

Mina bästa pvp-minnen i något spel är just DS2 på PS3. Sorgligt.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Mina bästa pvp-minnen i något spel är just DS2 på PS3. Sorgligt.

Många tycker att 2 an inte var tillräckligt bra. Men när det kommer till just pvp så blev det en bra förbättring från 1an.

1
Skriv svar