Detroit: Become Human har nu sålts i 9 miljoner exemplar

Robot
Detroit: Become Human har nu sålts i 9 miljoner exemplar
Medlem

Enda "negativa" är att det kan vara en tröskel i början om man inte kört Quantic dream spel innan.
Första gången jag spelade la jag faktiskt av ganska snabbt då kontrollerna och kameran kändes så bökiga. Tog dock upp spelet igen vid ett senare tillfälle och fick en av dom bästa spelupplevelserna jag haft.

Fantastiskt spel!
Gillar man dessutom sci-fi så är det ett måste att spela det skulle jag säga.

Medlem

Bland det bästa jag någonsin spelat! Nästan så jag skaffar ett playstation igen bara för att kunna spela om detta 🤣


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

It's not a lake, it's an ocean

Kul för dem!

Jag gillade det mer än jag hade väntat mig. Heavy Rain var en (väldigt) oslipad diamant, Beyond Two Souls fastnade jag aldrig för. Men Detroit hade något. Jag har sällan brytt mig så mycket om karaktärer i ett spel, och då är de flesta av dem inte ens mänskliga. Väldigt, väldigt bra.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Issue:

Bland det bästa jag någonsin spelat! Nästan så jag skaffar ett playstation igen bara för att kunna spela om detta 🤣

Det finns på PC med ifall du har en


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Köpte det begagnat på PS4. Spelade genom det och lät polaren spela genom det också sedan sålde jag det och fick igen pengarna.

Skrivet av Ruffles:

Kul för dem!

Jag gillade det mer än jag hade väntat mig. Heavy Rain var en (väldigt) oslipad diamant, Beyond Two Souls fastnade jag aldrig för. Men Detroit hade något. Jag har sällan brytt mig så mycket om karaktärer i ett spel, och då är de flesta av dem inte ens mänskliga. Väldigt, väldigt bra.

Heavy rain spelade jag bara i början, fastnade inte för det men Beyond Two souls tycker jag är fantastisk bra.

Dom här spelen är ju som filmer nästan så det beror kanske på "vilken typ av film" man gillar eller story då.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Underbart spel med en plausible riktig framtid. Mycket av det som berörs i spelet är ju det vi börjar se nu med AI i startgroparna.

Medlem

Välförtjänt!

Medlem

Minns inte vad som hände i spelet, spelade igenom det när det kom men verkar inte va något minnesvärt imo

Medlem

Heavy Rain är otroligt minnesvärt och ett av de starkaste spelen jag har spelat tror jag. Det kan kanske bero på att man själv hade barn i samma ålder som huvudrollsinnehavaren under tiden man spelade det.

Beyond Two souls spelade jag aldrig färdigt och inte heller Detroit, även om Detroit var riktigt bra.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

En av mina favorit studios. Farenheit var mitt första vilket fick mig att köpa heavy rain och beyond two souls. Detroit är nog det bästa av dom så det är välförtjänta 9 miljoner dom sålt. Har spelat igenom det flera gånger, både till ps4 och PC. Älskar den "nära" framtiden i spel och film. Tänker på cp 2077, black mirror, altered carbon mfl.

Geeks Gaming
Skrivet av ecHo!:

En av mina favorit studios. Farenheit var mitt första vilket fick mig att köpa heavy rain och beyond two souls. Detroit är nog det bästa av dom så det är välförtjänta 9 miljoner dom sålt. Har spelat igenom det flera gånger, både till ps4 och PC. Älskar den "nära" framtiden i spel och film. Tänker på cp 2077, black mirror, altered carbon mfl.

Håller med! Efter farenheit så var detta en utvecklarna som man verkligen följde.
I min mening har man inte haft någon direkt flopp även om spelen kanske varit mer eller mindre bra men Detroit träffade verkligen rätt hos mig! ❤️

Medlem

Kul! Tyckte nog bättre om Farenhet och Heavy Rain när det begav sig, men Detroit var också riktigt bra. Tyckte dock att det kändes aningen pretentiöst ibland, därför "bara" 4/5.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Älskar det! Tänkte "ska göra sådär istället nästa gång jag spelar om" men så kom jag inte ens dit på grund av andra val så helt unika upplevelser varje omgång. Bra story och karaktärer!

Medlem

Vill så gärna köra det, men det är ju det där med tid. En vacker dag kanske.

Medlem

Jag köpte det när det kom men fastnade inte lika mycket för det som jag gjorde med Heavy Rain. Snyggt var det ju dock.

Medlem

Väldigt bra spel. Det lyckades med att göra quicktime-events roliga och givande.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Dags att spela om helt klart, körde det när det släpptes på ps4!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Grymt spel!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Superbt spel. Bra interaktiv storytelling baserat på event trees som de flesta Quantic spel. Tror nog jag ska slita fram det igen och göra en andra genomspelning framöver

FM-guru
F.d. Sisyr

Riktigt bra spel. Men har full förståelse för de som inte gillar det - Quantic Dream har en hel del egenheter för sig i sina spel. Oftast i min smak, dock!

1
Skriv svar