Rapport: Blizzard survival-spel skrotades av tekniska skäl, kallades Odyssey

Robot
Rapport: Blizzard survival-spel skrotades av tekniska skäl, kallades Odyssey

Ska ha inspirerats av Minecraft.

#blizzard


Medlem

Låter ibland som att man pratar om någon liten indie-utvecklare som letar en bra spelidé och sedan en bra motor att applicera det i. Att det skulle vara stor-blizzard är ju helt makalöst. Så pinsamt att man till och med provar en mobil-motor likt diablo3 immortal som på PC var allt annat än bra.

Näe, fasen att blizzard har blitt helt inkompetenta. Vi får se hur länge man spelar season of discovery, har hållt på sen det kom och nu är det snart season 02.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

” Den Unreal Engine-teknologi som låg till grund för prototypen ska inte ha passat målet med stora kartor med upp till 100 samtidiga spelare.”

Fortnite någon?

Medlem

Alltid tråkigt när något som så många lagt så mycket tid på aldrig får se dagens ljus

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Låter ibland som att man pratar om någon liten indie-utvecklare som letar en bra spelidé och sedan en bra motor att applicera det i. Att det skulle vara stor-blizzard är ju helt makalöst. Så pinsamt att man till och med provar en mobil-motor likt diablo3 immortal som på PC var allt annat än bra.

Näe, fasen att blizzard har blitt helt inkompetenta. Vi får se hur länge man spelar season of discovery, har hållt på sen det kom och nu är det snart season 02.

Är väl season 3 nu med robots/pets till diablo 4 ?

Medlem

Hade gärna veta lite mer i detalj varför 100+ spelare i stora kartor inte skulle fungera med UE. Har man unika krav kan man modifiera och koda egna optimerade system i UE, men UE har en väldigt robust nätverkssystem som den är, som går att implementera väldigt smart och effektivt... om man vet vad man gör.

Medlem
Skrivet av HappyPie:

om man vet vad man gör.

Bruh

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är väl season 3 nu med robots/pets till diablo 4 ?

Season of discovery är wow


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Det är så syyyynd tycker jag. Nästan som att tar bort en del av mig och lägger ner det. Tungt! Tror verkligen detta kunde bli ett superspel, men tyvärr så blev det inte så. Så jag säger adjö och lägger en blomma på kistan!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av HappyPie:

Hade gärna veta lite mer i detalj varför 100+ spelare i stora kartor inte skulle fungera med UE. Har man unika krav kan man modifiera och koda egna optimerade system i UE, men UE har en väldigt robust nätverkssystem som den är, som går att implementera väldigt smart och effektivt... om man vet vad man gör.

Jag skulle tro att de flesta som jobbar på Blizzard vet både hur och vad man gör...

Medlem

Ser man till byggandet så verkar Enshrouded också inspireras av Minecraft. Det ser ut som att de klarade de tekniska problemen rätt hyfsat. "Motor gjord för mobilspel"...men herregud. Var det för att betalsystemet via mikrotransaktioner och 15 olika in-game valutor som man köper för riktiga pengar redan var integrerad i den eller?

Medlem
Skrivet av Moineau:

” Den Unreal Engine-teknologi som låg till grund för prototypen ska inte ha passat målet med stora kartor med upp till 100 samtidiga spelare.”

Fortnite någon?

Det låter iofs bara som en bortförklaring. Man inleder ju val av teknologi med en kravställningsfas. Det tror jag inte Blizzard råkar missa bara sådär.

Sen är det ju som du antyder - Unreal Engine klarar detta. Tidigare har du varit tvungen att göra lite ändringar till hur mycket jobb som görs på servern kontra klienten men det håller man nu på att underlätta med det nya "Iris"-systemet.

Skrivet av roftg:

Jag skulle tro att de flesta som jobbar på Blizzard vet både hur och vad man gör...

Det talar ju emot deras uttalande i så fall. Men jag gissar att du, med din djupa erfarenhet av teknologi och spelmotorer, vet varför det inte går?

Edit: Om man också läser sig vidare så ser man att de bytte från Unreal till en internt utvecklad motor och sedan ville man byta tillbaka igen, men management ville inte. Oavsett vad du har för fanboy-fantasier om Blizzard så tyder inte detta på ett välmående projekt.

Medlem
Skrivet av Curik:

Det låter iofs bara som en bortförklaring. Man inleder ju val av teknologi med en kravställningsfas. Det tror jag inte Blizzard råkar missa bara sådär.

Sen är det ju som du antyder - Unreal Engine klarar detta. Tidigare har du varit tvungen att göra lite ändringar till hur mycket jobb som görs på servern kontra klienten men det håller man nu på att underlätta med det nya "Iris"-systemet.

Det talar ju emot deras uttalande i så fall. Men jag gissar att du, med din djupa erfarenhet av teknologi och spelmotorer, vet varför det inte går?

Edit: Om man också läser sig vidare så ser man att de bytte från Unreal till en internt utvecklad motor och sedan ville man byta tillbaka igen, men management ville inte. Oavsett vad du har för fanboy-fantasier om Blizzard så tyder inte detta på ett välmående projekt.

Vadå fanboy fantasier!, det enda som jag lagt över en timme på senaste 10, edit: snarare 20 åren från Blizzard är Diablo, men jag förutsätter att ett företag som Blizzard har anställt kunnig personal som vet vad dom sysslar med, dom anställer knappast direkt från typ ostdisken på ica, men du som verkar vara så jävla duktig kanske skulle söka jobb där så det blir ordning på torpet..

1
Skriv svar