Rösta vänster eller höger?

Medlem
Skrivet av IceMan:

fråga mig inte hur det funkar, men enligt plånboken i P1 så är det andra pengar än dom man en gång jobbade till sig man får tillbaka.
synd jag inte minns när det gick

Det spelar väl ingen roll vilka pengar det är man får? Om det är den hundralapp du tjänade eller någon annans. Spelar roll?

Medlem

Enligt mig har pensionärerna ofta för liten pension. Det är fan tacken när de knegat och betalt skatt i 40-50 år så är det klart att man ska ha ekonomisk trygghet när man blir äldre. Synd bara att vi är så dåliga på att arbeta i jämförelse.

Medlem

Pensionärer lever längre och mer hälsosamt än förr, samt att dom är fler.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av boneless:

Enligt mig har pensionärerna ofta för liten pension. Det är fan tacken när de knegat och betalt skatt i 40-50 år så är det klart att man ska ha ekonomisk trygghet när man blir äldre. Synd bara att vi är så dåliga på att arbeta i jämförelse.

absolut! det är skammligt hur pansionärer idag får leva, jag hoppas på en bättring.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:
Skrivet av boneless:

Enligt mig har pensionärerna ofta för liten pension. Det är fan tacken när de knegat och betalt skatt i 40-50 år så är det klart att man ska ha ekonomisk trygghet när man blir äldre. Synd bara att vi är så dåliga på att arbeta i jämförelse.

absolut! det är skammligt hur pansionärer idag får leva, jag hoppas på en bättring.

Och den där skandalen med pensions hemmet, för någon vecka sen, ush!

Medlem

aa helt otroligt.
Min tjej jobbar på ett åldershem, så man vet ju lite om hur det funkar, och det är helt otroligt hur vissa folk ens har fått jobbet...
herregud det är ju människor! inte aparater


signatur

R.I.P The_maxx

Skriv svar